• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

twee draadloze routers aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

eugene40

Bekend gezicht
Lid geworden
3 okt 2006
Berichten
177
Waarderingsscore
0
hoi

ik heb een draadloze router in de huiskamer staan, dus daar een goede ontvangst.
nu heb ik nog een draadloze router en die wil ik op zolder zetten zodat ik daar op de kamer van mijn zoon ook draadlos kan internetten, omdat ik daar geen ontvangst heb.
het zit nu zo draadloze router in de huiskamer van daar een draad naar 1e verdieping daar een swits (kamaer dochter) draad naar zolder op mijn comp. tussen de draad op zolder en mijn comp wil ik dus de 2e router zetten. zodat ik geen draad meer hoef te leggen .
is dit mogelijk enzo ja hoe
ps het zijn sitecom routers

mvg eugene
 
Het is mogelijk, maar wel lastig. Is het niet een beter idee om eens te testen, als je je huidige router op de 1e verdieping zet en dan kijkt beneden en op zolder hoe de verbinding is? Er zijn over het samenvoegen van 2 routers al diverse topics geweest in dit deelforum zal eens kijken of er ergens een goed topic zit met een goede uitleg.
 
de router heb ik al eens op de 1e verpieping gehad maar dracht niet veel valt dan steeds weer weg
--- automatische edit ---
kan het niet zijn dat ik de 2e router in de 1e router moet aanmelden met het mac adres en ip zodat deze dan werkt
:meeting:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je routers moeten WDS (wireless distribution system) ondersteunen. bij deze optie vul je inderdaad het mac adres van de andere router in en andersom zodat ze met elkaar kunnen babbelen. check in de handleiding van je routers of ze deze optie WDS hebben. als de router in de huiskamer de DHCP optie heeft ingeschakeld moet de DHCP op de andere router uit. want van 2 DHCP's in je netwerk krijg je mogelijk last van IP conflicten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oke hebop de site van sitecom gekeken en dat kunnen ze dus ga et morgen proberen
je hoor het nog wel:biggrin:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan