• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe (externe) Harde Schijf Kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Hans2005

Gast
Hallo,
Ik heb een externe (nieuwe, Maxtor 120Gb) schijf aangesloten op USB. Werd door Plug&Play herkend maar verscheen niet in verkenner. Via Computerbeheer/Schijfbeheer gezien dattie op niet actief stond. Ik heb hem geactiveerd en hij verscheen goed in de lijst als schijf 2 (schijf 0 en schijf 1 zijn al in gebruik). Daarna heb ik hem weer gedeactiveerd (verwijderd) in de veronderstelling dat activeren weer simpel zou zijn... Dom Dom..Dommm... Hij verdween volledig uit de lijst. De "Actie/Schijven opnieuw controleren" heeft geen resultaat, ook niet na opnieuw opstarten. Het lukt me niet meer om de nieuwe externe schijf zichtbaar te maken. Ook in Apparaatbeheer/Schijfstations issie verdwenen. Wie heeft er een idee...? Dank Dank Dank voor hulp.
Gegevens: Nieuwe computer Windows XP-home.
HanS
:eek:
 
Systeemregister terugzetten; "herstelpunt" of zo.

Wordt-ie trouwens nog wel steeds in de BIOS herkend (en staat dat daar op "automatisch"?

Anders: ZONDER formatteren de windows-setup als "upgrade" of "reparatie" er eens overheen laten lopen.

NB: het zou mij niet verwonderen als die schijf steeds weer zoekraakt nadat je hem een keer hebt afgekoppeld zult hebben gehad; ik wantrouw zowel XP als USB tamelijk op zulke punten.
 
Dank Willem voor je reactie.

Systeemherstel tot het moment van vr de aansluiting heeft niet mogen baten. Ook in de BIOS zie ik de 3e HD niet. Er is ook nog een CD-RomR/Writer en een DVD-reader geinstalleerd. Kan het zijn dat er slechts maximaal 4 apparaten geinstalleerd kunnen worden ?
Groet,
HanS
 
Ik heb het nog niet zelf onderhanden gehad maar het lijkt mij dat het met USB wel zou moeten kunnen. Misschien maakt het verschil of je de jumpertjes "master" of "slave" zet.

Wl heb ik de ervaring (van veel kanten tegengesproken) dat je apparaten het beste altijd op de USB-aansluiting kunt laten waarop ze de eerste keer zijn genstalleerd/gedetecteerd want mijn vrouw is iedere keer een van haar 2 webcams kwijt en de draadloze muis, als ze die een keer er af heeft geplukt en later (natuurlijk) kruiselings terugzet.
 
Dank Willem.
Ben er nog niet uit. ;)
Als er nog meer tips zijn houd ik me aanbevolen. Prett ig weekend.
HanS
 
Hoe en wat versta jij onder activeren?
Is de schijf wel gepartioneerd?
Je kunt in de bios geen apparaten zien die op de usb zitten omdat de usb niets doet zonder windows en zijn drivers.
Willem jou probleem zal wel komen dat hij de ene keer in de usb1 zit en vervolgens in de usb2
Elk apparaat dat onder een draaiende windows op de usb aangesloten wordt hoor automatisch als "apparaat "herkend te worden.
Maar jou drivers van je webcam bijvoorbeeld hebben natuurlijk wel bij de install vermeld op welke usb de webcam zit ga je dat veranderen dan moet dat weer ff overnieuw.
 
Beetje wisselen met de stekkertjes wil vaak ook wel helpen. :)
 
Ja als je wisselt met usb1 en 2 wel als de schijf niet werkt op usb1 :lol:
 
Dank, Carcruiser en Ravenamp voor je reacties.
Het betreft een nieuwe schijf die nog niet is geformatteerd en dus ook niet gepartitioneerd. Volgens de leverancier zou ik dat moeten doe nadat e.e.a. herkend is door Windows XP.

Zoals ik al zij, onder Schijfbeheer zag ik hem aanvankelijk wel, met een rood teken (in plaats van "on line") er voor dattie nog niet was "geactiveerd".. Ik heb hem toen via het menu van schijfgebeer (of submenu onder rechter muisknop... dat weet ik niet meer..) geactiveerd en weer ged-activeerd. Maar misschien werd hiervoor een ander woord gebruikt... Na dactiveren verdween ie uit de lijst van schijfbeheer, in plaats van zichtbaar te blijven met het rode tekentje ervoor. Ik kreeg hem niet meer geactiveerd. Onder apparaatbeheer/schijfstations stond toen de driver nog wel. Die heb ik ten einde raad ook maar verwijderd in de veronderstelling dat Plug&Play hem wel weer automatisch zou zien bij her-opstarten. Maar niets daarvan....
Alles blijfs ijzingwekkend stil... terwijl de nieuwe schijf gewoon via een USB (2.0)-poort is aangesoten eb zijn eigen stroomvoorziening heeft....

hints welkom.
Dank en groet,
HanS
:(
 
Heb je drivers geinstalleerd voor die schijf? Probeer ze eens te verwijderen.

En check even het volgende:

Klik met de rechtermuisknop op "Deze computer" kies "eigenschappen" > tabblad "Hardware" > knopje "apparaatbeheer" (kan iets afwijken, zit nu op lappy met windows 2000)
Kijk of er in de hardwarelijst ergens een vraagteken als icoontje voorkomt. Zoja is er "iets" verkeerd geinstalleerd. Wat staat er bij het vraagteken (omschrijving)?

Of probeer de schijf eens op een andere computer te activeren en sluit weer eens aan op je eigen computer.
 
Dank Ravenamp voor je suggestie.
Ik heb geprobeerd om de disk aan te sluiten op mijn laptop (W-XP-Prof) maar daar werd ie ook niet gezien. Waarschijnlijk het juiste bewijs dat er met de schijf zelf iets aan de hand is. Morgen dus terug naar de leverancier.
Allemaal bedankt tot zo ver. :ph34r:
Groetjes en Prettige Kerst.
HanS
B)
 
:p :D :rolleyes: :)
Hoi,
E.e.a. is opgelost. Het externe rack was kapot. Omgewisseld bij de leverancier en ben nu bezig met formatteren... Dank allemaal voor het meedenken.
Groetjes,
HanS
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan