• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

#melding --> Hotmail Wachtw. Via Namaak E-cards

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Kingpin*

Lid
Lid geworden
23 jan 2004
Berichten
89.558
Waarderingsscore
229
Hotmail wachtwoorden via namaak e-cards


Rubriek:
Hackers en Incidenten


Bericht:
Via het Kaartenhuis worden vandaag honderdduizenden e-cards met kerstwensen verstuurd. Een oplichter probeert hiervan te profiteren door nepberichten te verzenden.
De nepberichten zien er hetzelfde uit als de e-mailberichten die het Kaartenhuis verstuurt, om te melden dat er een e-card klaar staat.
Gedupeerden die op de link klikken om de e-card op te halen, komen niet op www.kaartenhuis.nl terecht, maar op de volgende URL:
h t t p : / / b a y 1 0 2 f d . b a y 1 0 2 . h o t m a i l . m s n . c o m . m i c . . . w s - o f f i c e . i n f o
Via deze URL wordt geprobeerd om Hotmail wachtwoorden van de bezoekers te ontfutselen. Deze vorm van oplichting wordt ook wel 'phishing' genoemd.


Herkenning van de nepberichten
De valse e-mailberichten zijn te herkennen aan het onderwerp van het e-mailbericht. Het Kaartenhuis gebruikt als onderwerp 'E-card van .....', met de naam van de afzender.
De nepberichten hebben 'Digitale ansichtkaart' als onderwerp.

De exploitant van het Kaartenhuis gaat aangifte doen van deze oplichtingspraktijk.



***************
BRON: VirusAlert.nl
***************

---edit---

Ik weet niet hoe het zit maar ik heb die link ff onklikbaar gemaakt, hij kan hem nu niet vinden, ik wou er zelf niet op klikken omdat je de gewone link er misschien neer had gezet.

Greetz,
YdieresiS



---edit----

thx Ydie :)
heb 'm even verder aangepast zodat nog "te lezen" over welke het gaat :)

*kp*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan