• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Borders In Photoshop

  • Onderwerp starter Kingcollin
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Kingcollin

Gast
[hand]
hier even snel cursus border maken suc6 ermee.......


Hoe maak ik een border:

Stap1:

Maak een Nieuw bestand aan met de door jou gekozen maten.

Stap2:

Maak een mooie achtergrond bijvoorbeeld door middel van filters.

Stap 3:

Maak een nieuwe laag aan (dit wordt de laag van je border).

Stap 4:
Nu selecteer je de rectangular lasso tool en maak een mooie selectie
Zoals deze:
selecteren4fi.jpg


Tip: gebruik je SHIFT toets om er voor te zorgen dat je rechte lijnen maakt. :D

Stap 5:

Rechtermuisknop --> Selectie omkeren. Vul nu je selectie met een mooie kleur.
Nu heb je eigelijk al een beetje een border. Als het goed is zie je de pas gemaakte achtergrond er doorheen.

Stap 6:

Nu is het tijd om je border mooi te maken. Met de rectangular lasso tool kan je weer een klein vormpje maken (selectie) bijvoorbeeld een driehoekje , rechthoekje enz enz. maakt niet uit welke vorm als je het maar mooi in je border vindt. Een cirkeltje of rechthoekje kan met het gewone selectietooltje. Nu heb je dus een selectie, verplaats het naar de gewenste plek in de border en druk vervolgens op de delete toets.

Je selectie wordt uit de border gesneden en je ziet de kleuren van je achtergrond tevoorschijn komen.

Stap 7:

Knip uit je border net zoveel tot je het gewenste resultaat hebt.

Nu heb je een border gemaakt maar je wilt hem natuurlijk nog mooier hebben dus mijn advies is, voeg er een aantal effecten aan toe zoals slagschaduw en schuinte en relif.
Voeg eventueel wat tekst toe en bewerk die ook met wat effecten en je bent klaar.

Dit is mijn resultaat:
banner24ru.jpg

veel Photoshop plezier en schaam je niet om iets te vragen.

Grtz Kingcollin


[/hand]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan