• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Houten Casemod!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marc020

Gevestigd lid
Lid geworden
20 jul 2008
Berichten
264
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik had een vraagje over een houten casemod!
Ik wil in de toekomst een houten case gaan maken omdat het met wel tof lijkt en makkelijk te bewerken is het hout.
Alleen nauw had ik nog een vraagje over aarding of dat ik daar nog iets voor moet doen, want bij de ene site moet het wel en dan weer niet. Dus moet het of hoeft het niet?
En heeft iemand nog info wat ik moet weten voor het maken van een houten case?:wink:

Ik hoor het wel:)

Groet Marco:D
 
Wanneer er onderdelen zijn die goed elektrische stroom door laten moeten die geaard zijn! Wanneer je dus geen metaal in je ontwerp hebt, hoeft het volgens mij niet geaard te zijn.
 
Aarde is om te zorgen dat als je behuizing op een of andere manier onder stroom komt te staan dat dit afgevoerd kan worden. Op die manier voorkom je dat je zelf gelektrocuteerd wordt.

Aangezien hout geen geleider is kan die dus nooit onder stroom komen te staan. Aarding is dus niet nodig, sterker nog: het kan niet eens.
 
je kan de aarde draad op het hout aansluiten :biggrin:
 
Hallo,

Ten 1ste bedankt voor jullie reactie!
Ik snap wat aarde is alleen ik vraag me eigen af of als ik bijv. een metalen bakje voor de drives er in doe dat ik die moet aarden ofzo!
Maar het is dus het makkelijkst om alles van hout te maken. Zodat je niks hoeft te aarden...
Heb ook ergens gelezen dat je harddisk moet aarden ofzo klopt dat of niet??

Gr. Marco:)
 
Nee ik geloof dat dit via de voeding al aarde krijgt, in een geaard stopcontact.
 
Aluminium krimpt en zet ook uit.
 
ja dat klopt, maar aluminium heeft ook de eigenschap dat het buigzaam is, zelfs bij lage/hoge temperaturen. Hout integendeel verliest die eigenschap bij het verhogen of verlagen van de temp dus zullen er wellicht scheuren en barsten inkomen (dit even een korte samenvatting uitgebreid staat het o.a. op http://nl.wikipedia.org/wiki/Aluminium#Opmerkelijke_eigenschappen )
 
kan een houten casemod wel? ivm met warmte zal hij krimpen en uitzetten. daar zit al gauw 20 graden verschil tussen. Is dit gewoon een idee of heb je dit al eerder gezien? Ik raad je iig aan om eerst eens goed te kijken welke houtsoort je gaat gebruiken

Als je de behuizing goed ventileerd is en niet extreem veel warmte produceert moet dat gewoon kunnen. Gewoon een 120mm in de achterkant en 1 in de zijkant/voorkant kan er niet veel fout gaan.
 
Is dit gewoon een idee of heb je dit al eerder gezien?

Heb het al eerder gezien en ook al op internet gezien.
En ik vroeg me eigen alleen af of dat ik het moest aarden.
Ik was van plan om een 120mm fan aan de voorkant te maken en misschien meer en achter en boven nog wat fans. Maar heb nog niks getekend ofzo maar wou dit eerst weten! Vandaar me vraag;)

Maar als ik dus een stekker in een geaarde contactdoos steek dan is het goed!
Dan hoef ik dus ook niet draadjes te spannen tussen harde schijven enzo??

Gr Marco

Edit:

En wil het maken van mdf
 
Hoe bedoel je? Elke harde schijf heeft data en stroom nodig, 2 kabels dus...

Ik heb ergens gelezen dat je die ook moet aarden doormiddel van een staal draadje ergens op aan te slijten zoals een verwarmingsbuis.
 
ow oke:p thanks..
Vond het zelf ook al vreemd maar goed je weet maar nooit he:p
Maar moet ik nu iets aarden of niet??
Bedankt iig;)
 
alles in je computer is geaard dmv. de voeding, zorg ervoor dat je je stekker in een geaarde stekker doos steekt en die vervolgens in een stopcontact met aarde doet. Dan is het helemaal goed. nog even over de hitte: Het zit het hem in de temperatuur verschillen en niet zozeer in de hoogte/laagte van temp. Als de pc uitstaat koelt hij af naar kamer temp. als hij aanstaat dan wordt het toch al snel 40 graden -> 20 graden verschil. Ik weet niet of je een instrument bespeeld, ik wel ;) namelijk basgitaar. Als ik naar buiten ben geweest (vooral in de winter) en ik kom weer binnen wandelen dan is hij meteen ontstemt omdat de snaren zijn gekrompen(strakker komen te staan) door de kou.

Met vochtigheid heb je hetzelfde probleem, probeer die ongeveer op een vast niveau te houden(af te lezen op een barometer)

Dit is alleen een waarschuwing/verwachting dus het kan ook gewoon helemaal goed gaan. Ik zo'n casemod namelijk nog nooit gezien/ van gehoord.
 
Nou, mdf kan daar echt wel tegen hoor ;)
Geen probleem volgens mij.
 
Oke thanks voor het waarschuwen!! Maar ik denk dat wel goed komt hoor!
Als ik dus gewoon de stekker in een geaard stopcontact steek dan is het goed!
Denk dat ik alles van mdf gaat maken dus dan moet het wel goed komen, en ik maak er zo ie zo genoeg fan's in voor een goede airflow!
Gaat hem nu nog niet maken maar zit er wel over na te denken voor in de toekomst;)!!

Vond het alleen raar dat je op de ene site lees dat je wel iets moet aarden en op de andere weer niet!
Vandaar me vraag dus...
Maar komt goed dan:D

En bedankt voor jullie reacties:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan