• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Homeplugs, internet via lichtnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gelu

L337$P34k 15 l4/\/\3
Lid geworden
26 mei 2008
Berichten
723
Waarderingsscore
0
Hallo NCF'ers,

Iemand die hier ervaring heeft met die homeplugs?
-Valt er redelijk dingen mee te doen online? Online gamen?
-Last van uitvallen oid(wil het zeker weten)
-Welke homeplug gebruik je?

Ik hoop dat iemand een antwoord kan geven. Ik word gewoon schijtziek van m'n draadloos internet, elke keer disconnection.

Greetz,
Gelu
 
Zelf veel problemen met uitvallen na verhuizing. Usbstick, range extender, nieuwe router, nieuwe wifikaart met drie antennes(bij elkaar meer dan 250 Euro aan spullen ). Niets hielp totdat ik homeplug(56 euro) probeerde

Ik gebruik nu HomePlug van Sitecom een paar maanden twee etages verwijderd van de modem en alles werkt tot nu toe perfect.

Net ff gecheckt 2881 kbps dl 975 upl op orange lite abo tegelijk een film aan het streamen (shoot`m up),niet slecht toch:wink:.

Btw ik game niet(online). Dus kan daar niets over zeggen.
 
Ah mooi. Eindelijk een antwoord :) !

Das fijn om te horen over die uitvallen. Want ik word er gewoon schijtziek van constant disconnected te worden -_-

Ik was ook al van plan deze te kopen.

Bedankt voor je antwoord Anson.

Als er meer mensen zijn die het hebben oid, plaats a.u.b een bericht :)

Greetz,
Gelu
 
Ik heb ook van Sitecom. Ik weet alleen niet welke serie.
Check het even als ik thuis ben.
 
Ik heb wel een keer uitval meegemaakt. Dit kwam doordat de lamp aanstond? Toen de plafond lamp uitging draaide hij weer?
 
Grappige interferentie dat het daar mee te maken heeft.

Ik vraag mij nu af. Krijg je door willekeurig elektrische apparaat ook signaal? Alle huishoudelijke apparaten met ingebouwde homeplug hebben internet.

PC systemen met ingebouwde homeglug is toch super ideaal
 
Ik heb die van Alecto. Kwam ik (volgens mij) ergens bij een bouwmarkt tegen. Werken perfect!
 
Hmm. Dat zou toch niet meer zo moeten zijn. Dat je lamp de signaal stoort :p ?

Grom, mijn pa wilt nog proberen een kabel naar boven te krijgen. En nee, via de hoeken van de muren wilt tie niet, helaas. Dan zou je trouwens echt een kabel van 50m moeten hebben hier :p.

Als dat dus echt niet lukt. Dan wordt het zo'n homeplugje. Ik zal zoveel mogelijk testen dan om te kijken wat de beste positie is en kijken of iets stoort enz.

Echt hartelijk bedankt voor de antwoorden. Ik heb er zeker wat aan gehad :)

Nog meer ervaringen zijn welkom hoor!

Greetz,
Gelu
 
Wat kost die kabel van 50m. Dat was je startkapitaal plus je signal zal mogelijk afzwakken.
 
Ok, ik heb het al een uurtje hier in huis...en het is gewoon een grote "epic failure" tot nu toe.

Na wat onderzoeken ben ik erachter gekomen dat de verbinding gewoon extreem langzaam is. Maar 1/6MBit. Het is een 85MBit kit, niet dat je ooit die snelheid zou halen, maar 1/6 is wel erg laag of niet?
Dit leid dus tot, jawel, uitvallen. Alsof die het niet aankan.
Maar dat zou dus kunnen komen omdat de verbinding gewoon zo sloom is.

Komt dat misschien om waar ik het heb aangesloten? Ze zijn beide op een stekkerdoos aangesloten met allerlei apparaten.
Ik had ze heus wel direct op het stopcontact aangesloten, alleen de bijgeleverde UTP kabel is nogal kort.

Dus, nog tips waar het aan zou kunnen liggen?

Ik hoop spoedig een antwoord te krijgen.

Greetz,
Gelu
 
Ik zou kiezen voor "eigen stopcontacten" voor de homeplug en niet in gezamenlijke
stekkerdozen.
 
Ok. Sorry voor het late antwoord maar ik was eerst een paar dagen aan het experimenteren en zo :fit: Ik had vandaag ff 2 UTP kabeltjes gehaald zodat ik de homeplug ten minste op een stopcontact kon aansluiten.
Het resultaat: rate is vervijfvoudigd (Y) Dus hij zit nu rond de 50mbit.

Ik ben eeeeecht onwijs blij, geen disconnections, geen lag, niet meer de modem en router 3 keer per dag eruit trekken. Super :)
Ik ben er echt onwijs blij mee nou.

Dus, bedankt FrankW, Gollem, Anson en robincon!

M.v.g,
Gelu
--- automatische edit ---
Oh enne. Iemand enig idee hoe je zo'n ding beveiligd? Wat is normaal? Ja ja de driver heb ik al.

Echt man, de manual van Sitecom is gewoon treurig.

Greetz,
Gelu
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bump
Ja sorry dat dit moet maar dat komt door die debiele automatisch samenvoeging en die trapt mijn topic niet omhoog.
 
vraagje wat is nou een homeplug??
 
Dat zijn gewoon van die grote stekkers. Die stop je in de stopcontact om een internetverbinding aan te leggen.
Je plugt beiden Homeplugs in de stopcontact. De 1ste verbind je met de router-switch/modem met een UTP kabel. De 2de Homeplug verbind je met de apparaat die internet moet hebben, in mijn geval, een pc.

Handig als je geen kabel kan trekken en draadloos is gewoon te zwak.

Ik ben er iig onwijs tevreden mee.
 
dus het internet gaat door de stroomkabels??
 
ja :)
 
euh ... hhm
apparaten moet toch 50hz wisselstroom hebben hoe zit dat??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan