• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc Start Niet Met Nieuwe Netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gruyven

Gast
Hallo,

Ik heb een draadloze router met PCI-netwerkkaarten gekocht, maar krijg de netwerkkaart in een van mijn PC's niet aan de praat. De andere (nieuwere PC is geen probleem)

De PC is een Target Pentim 100 MHz, 32 Mb, met 3 PCI-slots (1 video, 1 gewone netwerkkaart, 1over voor draadloos netwerk) en een aantal EISA (modem, geluidskaart)
De netwerkkaart is een E-tech PCI-card (model wgpi02, 802.11g, 54 Mbps)

Na installatie van de kaart start de PC niet op, maar blijft hangen. Een keer heb ik de melding "c:windowssystemvmm32.dll niet gevonden" gekregen (deze is wel aanwezig), maar de overige keren bleef de PC gewoon hangen (HDD lampjes blijven branden, maar geen hoorbare activiteit meer). Windows start dus niet op, ik kan dus ook niet op zoek naar conflicten oid)

Ik heb de kaart in verschillende slots geprobeerd, met hetzelfde resultaat.
Dezelfde kaart deed het in de andere PC gewoon goed.

Op de PC draait Win98SE/NL.

Waar ik zelf aan zit te denken:
- Conflict met andere netwerkkaart / drivers voor deze kaart?
- PC te oud (zijn er "verschillende PCI-versies, die niet compatible zijn?)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet, Guido
 
Gisteravond heb ik de "gewone" netwerkkaart gedeinstalleerd en verwijderd. Daarna de E-tech kaart geinstalleerd. De kaart wordt nu echter niet door de PC herkend.
- Geen wizard nieuwe hardware
- Niet te vinden onder apparaat-beheer
- Installatie van drivers geeft "severe" fout na detecteren van de kaart: Not found. Check your hardware.

Van een conflict was blijkbaar sprake, maar nu nog het herkennen van de kaart.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
 
Bij erg oude pc's moet je in Netwerk, Eigenschappen ergens kiezen voor "10" (en NIET 100 en NIET automatisch/onderhandelen) met daarbij "Full Duplex".

Iets anders werkt gewoon niet f met storingen.

Het vervelende is dat ik iedere keer vergeet hoe ik in die rubriek kwam en bovendien moet ik het binnenkort bij een kennis ook helpen rechtzetten.

Edit: teruggevonden!

Netwerkomgeving
indien bureaublad-icoon: RECHTER muisknop;
indien in configuratie-scherm: dubbelklik
Eigenschappen
Configuratie (is gewoonlijk meteen al in beeld)
Selecteer de ethernetkaart (1-klik blauw zetten)
Eigenschappen
Geavanceerd
Waarde
Scrollpijltje
10Base T Full Duplex
 
Dank voor je antwoord.

Alleen, de gewone netwerkkaart is inmiddels uit het systeem verdwenen, en de wireless kaart wordt niet herkend en is dus nergens terug te vinden, daar kan ik dus ook geen eigenschappen aanpassen.

Kan dit met de moederboard/BIOS-versie te maken hebben? En kan ik dat updaten/upgraden?

Het moederboard is een Intel 82430I PCI BUS, BIOS is van AWARD (type kan ik niet vinden in de docs)
 
Nee, jammer; ik heb geen ervaring met "draadloos".

Als ik hier zelf mee zat te worstelen dan zou ik proberen om, MET die kaart er in, een opstart-floppy EN de windows-cd er in te steken en ZONDER FORMATTEREN de hele setup zich te laten verfrissen.

- herstart de computer met alles er in/op/aan, floppy, WinCD, kaart, router enzo
- opstartfloppy meldt zich en kiest als je lang genoeg wacht automatisch "windows opstarten met behulp van CD"
- je CD zit TIJDELIJK nu op een nieuwe "Letter" 1-hoger dan normaal. Was het normaal "D"dan nu "E" enzovoort, afhankelijk van hoeveel harde schijven of partities er aanwezig zijn.
- probeer uit met (schijfletter) dubbele punt _entertoets (bijvoorbeeld E:_enter) en dir/w_entertoets
of daar inderdaad de waarheid van de CD-bestanden in beeld komt; zo niet, dan de letter verhogen F:\dir/w enzovoort tot je echt de cd-bestanden ziet
DENK OM DE JUISTE "BREUKSTREPEN", wanneer "gewoon" en wanneer backslash.
- weet je zeker dat je de CD-bestanden in DOS-taal op scherm ziet geef dan SETUP_entertoets
 
Ook dit stappenplan biedt geen oplossing. Ook via support E-tech kom ik niet verder:

Het lijkt erop dat de pc dit soort pci-kaarten niet goed ondersteund.. De
kaart
zou altijd moeten worden gevonden onder apparaatbeheer, is dit niet het geval, dan 'ziet' de pc hem helemaal niet.

Mogelijk zult u op deze pc van een andere draadloze oplossing gebruik moeten maken, zoals bijv. een usb-adapter, als er usb-poorten op zitten.

Vanwege de 'leeftijd' van de pc kan ik echter niet uitsluiten dat ook 'moderne' apparatuur zoals een wireless usb probleemloos zal werken.

En ik kan ze geen ongelijk geven... Ga geloof ik maar op zoek naar een moderne PC (want performance houd sowieso ook niet over)

Dank voor je hulp!
 
Ga er maar vanuit dat het gewoon niet werkt in zo'n oude pc... Zou het wel werken zou het nauwelijks presteren. 100Mhz is gewoon veel te langzaam.
Je hebt tegenwoordig voor een standaard 56K modempje al minimaal een Pentium 2 van 233Mhz nodig. (Nou zijn die wel softwaremodems die ook wel wat van je processor vergen, maar dan nog)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan