• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

laptop terug naar fabrieksinstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Y

Yayee

Gast
Hallo allemaal,
Ik wil een Toshiba Portg laptop graag helemaal schonen zodat alles weer wat vlotter draait. Helaas zit er geen recovery disc bij en ik heb geen andere cd met XP. Ik weet niet eens zeker of er nog wel een verborgen partitie met XP op zit.
Hoe kom ik daar achter? En als die er inderdaad is, hoe krijg ik het dan voor elkaar dat hij XP opnieuw installeert?
Groetjes, San
 
Vaak bij het starten van de computer verschijnt er dan iets in beeld van "druk op F.." om het systeem te herstellen / installeren.
 
Bij mij was het volgens mij f6, maar je moet even in je boekje kijken van je pc.
Staat daar wel in.
:)
 
Fabrieksnstellingen ook gewoon xp installeren en hele boel services uit doen.
gaat je pc veel sneller op dan al die rommel die word geinstalleerd door packertbell enz
 
Bij mij was het volgens mij f6, maar je moet even in je boekje kijken van je pc.
Staat daar wel in.

Bij het opstarten komt helaas geen enkele melding van welke toets het zou kunnen zijn. :huh: En in de handleiding staat hier niks over. Ik kan het tenminste niet vinden. Dus ik ga het zo eens met F6 proberen.

@Nikos: ik heb geen cd van XP, dat is nu juist het probleem. Welke services bedoel je?

Groet, San.
 
Het was niet f6!!!
--- automatische edit ---
Bij mijn laptop gaat het zo:

1=> Start het systeem opnieuw op.

2=> Terwijl het logo in beeld is druk op hetzelfde moment alt + F10 om herstelproces te activeren.

3=> Zie de instructies op het scherm om systeemherstel uit te voeren.

Weet niet of het bij jouw laptop hetzelfde is, maar bij mij wel.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Jeff!
Ik heb het nog niet aangedurft om het herstelproces echt in gang te zetten. Het leek me ineens zo drastisch. Bovendien moeten er daarna ookweer allerlei drivers enzo gedownload worden. En wat nu als internet het ineens niet meer doet?! Dan kan ik geen hulp meer vragen hier.
Wat ik wel heb gedaan: nog eens goed naar de software gekeken en veel gedenstalleerd. Een gebruikersaccount verwijdert. Heel wat foto's op een externe schijf gezet. Schijfopruiming uitgevoert en gedefragmenteerd. En toen was 42% van de schijf weer vrij, terwijl dat eerst nog maar 50 Mb was op een schijf van 12 Gig!
Ik denk dus eigenlijk dat het niet meer zo nodig is?
Groeten en nog bedankt,
San
 
Hier is wat je moet doen.
Je moet dus wel inderdaad met F6 werken. en niet Alt + F10, want die probeerde ik juist op mijn Toshiba Satellite P500 en werkte alleen met de F6 toets.
Voor je begint... sluit uw laptop aan zodat hij niet op batterij draait want er mag op geen enkel geval, uitvallen of afgesloten worden.
Dus wat je moet doen is.

Spam "F6" en je krijgd zwart scherm met aantal opties erop.
Klik gewoon op "F8" voor advance boot option.
Dan druk je op Herstel computer, achter dat zie je een nieuw beeld met taal en toetsenbord opties.
Selecteer uw keuze en druk op "ok".
Ze vragen dan voor je echt aan het herstel begint uw Account en Passwoord van uw computer, vul die in en druk op "volgende".
Zo zie je weer een ander scherm die zal vragen wat die moet doen.
Druk op de laatste optie, "Fabriek herstelling terug zetten".
Dan nieuw venster met waarschuwing van plaats alles op een exsterna hardeshijf, voor foto's en bestanden en dergelijke.
Druk op "verder" dan nieuw venster dat je wel zeker bent dat je verder wilt doen "druk op "ja" en dan heb je nieuw scherm die eruitziet als comand cromp.
Nu moet je niets doen gewoon wachten en dan doet hij zijn lijst, en doet zijn ding.
Achter dat het voltooid is, heb je een nieuw scherm die zegd, het is voltooid ... herstart computer...
Herstart die dan en computer installeert dan alles terug en zal zichzelf terug opnieuw opstarten, laat gewoon uw laptop zijn ding doen.
Hij bereid de laptop voor eerste gebruik voor.
Laptop is opgestart en moet de installatie nog voltooien.
Bij mij is die met 0/66 bezig... op 8/66 herstart die zichzelf weer en installeert update's.
Nu die opnieuw opgestart is bereid die zich weer voor op eerst gebruik en zit die nu op 10/66 - 12/66 - 16/66 - 18/66 bij deze zal die vragen voor iets maar er is niet genoeg tijd voor om iets te selecteren, want die doet gewoon verder met installeren voor eerst gebruik. nu zit iet op 20/66 installeert die uw ati / nvidia drivers ...
Tja ...enz tot die op 66/66 zit het duurt wel een tijdje tot het voltooit is.
Nu zal je uw land en regio moeten selecteren, tijd en valtuda en toetsenbordinstelling en druk op "volgende".
Kies uw gebruikersnaam en computernaam, druk op "volgende".
Nu moet je uw wachtwoord instellen en geheugensteun wanner je daar mee gedaan hebt druk op "volgende".
Vink ik ga akkoord met de voorwaarden "volgende".
En aanbevolen instellingen gebruiken ...
Vul uw tijd en datum in.
Kies uw draadloos netwerk - vul uw netwerk sleutel in (als je niet op draadloos zit sla die stap over) selecteer thuisgroep.
Nu zal die uw bereaublad voorbereiden.
Nieuw venster met Registratie toshiba-notebook, vink: Ja, ik accepteer... en druk op "volgende" vul in "als je een bedrijf hebt" anders sla je de stap over.
Nu zal die vragen om Tempro te instelleren "volgende"
Als je de stap van Notebook overslaat zal je niet die tampro kunnen instelleren.
Achter dat zie je MCsafe antivirus en druk op "afsluiten"
Zo zie je uw bereaublad terug met shortcuts, er staat een venster open met update die je kan installeren en druk op install updates.
En zo is dit gedaan =D
Ik hoop dat deze hulp u geholpen geeft.
Met het gehele process heb ik er bijgezeten en erover geschreven.

Groetjes ~ VDA
 
Je bumpt topic van jaren geleden naar boven.

Slotje?:locked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan