• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tweede Harde Schijf Werkt Niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

megamar

Gevestigd lid
Lid geworden
12 jan 2005
Berichten
252
Waarderingsscore
0
Ik heb net een tweede harde schijf gekocht, maxtor diamond sound 160GB 7200rpm 8mb
Ik heb de schijf erin gezet maar ik krijg de schijf niet te zien in windows verkenner.
Bij apparaat beheer staat hij wel en bij het opstarten zie ik de schijf ook.
Wanneer ik bij appararaat beheer schijfeigenschappen opvraag zegt ie alles werkt correct alleen bij het tabblad volume en dan invullen aanklikken geeft ie aan dat het type onbekend is en dat de schijf niet geinitialiseerd is.
Ik heb op de harddisk de switch verwijdert (hij staat als slave) en toch werkt het niet.
Wie weet wat ik verkeerd doe, ik weet niet meer wat te doen

Alvast bedankt
Marco
 
Heb je de schijf al geformateerd, rechtermuis klikken op de schijf onder Deze computer.
 
Dat is nu juist het probleem, ik zie hem niet in deze computer, Ik las wel in een andere vraag op het forum dat je hem moet partioneren, moet dat altijd met een nieuwe schijf ? zoja, hoe kom je aan dat programma ?
 
Zo imiddels heb ik partition magic maar die zegt dat mijn tweede schijf unallocated is en er staat ook dat hij primary staat maar hij zou als slave moeten staan.
Hij geeft ook 131069 MB aan terwijl het een 160 GB is.
Wat moet ik doen :(
 
Nou ik geloof dat ik mijn eigen problemen aan het oplossen ben want ik heb hem gepartioneerd en ik zie hem in verkenner, het enige vreemde wat ik vind is dat ie 130 GB aangeeft terwijl ik een 160 GB diamond sound gekocht heb. hoe kan dit ?????
 
Je hebt zeker geen Service pack geinstalleerd, of een oudere versie van windows? Deze herkennen geen schijven groter dan 128GB.
Je moet dus SP2 installeren, en je probleem is opgelost. Er is ook wel een tooltje voor om het installeren van SP 2 te voorkomen, als je liever geen SP2 installeerd heb ik die wel voor je. gerbenfeenstra at home . nl is m'n msn.
Oh, en daarna komt de rest van de ruimte vrij om weer een nieuwe partititie van te maken. Maar, als je dat liever hebt, kun je ook de oude ff weer weg gooien en 1 grote van 160GB van maken.
 
Het is opgelost, perfect.
 
Hoe heb je het opgelost, dmv installeren service pack 2 ?.. Dat is handig om te weten voor de mensen die ook een dergelijk probleem hebben :).

Groeten,
Umit :)
 
Ik heb van 1 aardige meneer op dit forum een ienie mienie programaatje gekregen waarmee er wat gegevens in het register worden verandert. Hierdoor hoefde ik service pack 2 niet te installeren.
Na dit programaatje gebruikt te hebben heb ik de schijf opnieuw gepartioneerd met Partion magic en ik had weer een grote schijf van 160 GB ipv 127 GB
Service pack 1 herkent geen schijven groter dan 127 GB schijnt nu
Als je service pack 2 wel kunt installeren is dat de oplossing maar bij mij vertelde hij dat ik illegaal bezig was (wat natuurlijk helemaal niet waar is :unsure: )

Gr
Marco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan