• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

pc opnieuw installeren: windows Xp naar windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

c???

Gast
Hoii, ik wist niet of ik dit bij windows vista of windows Xp moest zetten.
Ik heb nu op mijn pc windows Xp staan en ik wil mijn pc helemaal opnieuw installeren, maar dan met windows vista. Kan ik dan gewoon de pc laten opstarten met de windows vista cd-rom en dan installeren? Of kan ik niet zomaar windows vista erop zetten?
 
Dat kan zeker, je moet dan wel even in de bios instellen dat computer moet "booten" vanaf CD-Rom.
Hou er wel rekening mee dat al je bestaande gegevens verloren zullen gaan met deze nieuwe Vista installatie.
Je doet er dus goed aan om van de belangrijke bestanden een back-up te maken op een CD/DVD/USB Stick of eventueel Windows Vista te installeren op een andere partitie of 2e harde schijf.
Mocht je ervoor kiezen om Vista te installeren op een partitie krijg je een dual boot systeem dwz dat je zowel van XP als van Vista gebruik kan maken op 1 dezelfde computer.
Hetzelfde effect krijg je als je Vista installeert op een 2e harde schijf.

Suc6 !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan