• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Sandra68

Gast
Opeens doen mijn speakers het niet meer. Het staat me bij dat dat vlak na n van de laatste updates van Windows is ontstaan. Via Everest zie ik wel; dit: ATI Radeon HDMI @ ATI Radeon HD 2400 - High Definition Audio Controller PCI en Realtek ALC888/1200 @ Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1] PCI
Dus mijn geluidskaart ziet hij wel staan? Ik heb net ook een andere set speakers geprobeerd en ook die doen niks. Heel graag hulp!

Mijn moederbord is : MSI G31M V2 (MS-7379)
 
Kijk eerst ook in Apparatenbeheer naar Audio, of daar ook alles goed staat vermeld.
Ga daarna via het Configuratiescherm naar Geluid.
Kijk daar of instellingen mogelijk veranderd zijn.
 
Ik zou beginnen met de chipset drivers van intel, en daarna de driver voor de realtek installeren.
 
Of hij staat nu in de configuratie van geluid nu op de HD Audio van ATI of in de mixer staat er iets op mute o.i.d.

Lijkt mij sterk dat nu ineens de drivers het niet meer doen of er moet een verkeerde driver via de update zijn genstalleerd, maar dan kun je een driverrollback doen via apparaatbeheer mocht dat zo zijn, sterk, maar toch.
 
Ik heb onder configuratiescherm - geluid onder tab afspelen 3 "speakers" staan: Apparaat voor digitale uitvoer HDMI, luidsprekers, realtek hdmi output. De luidsprekers staan op ingesteld. Ik heb net geprobeerd via een mp3speler op mijn speakers muziek te horen en daar hoor ik wel wat, zij het wat aan de zachte kant.
 
Kijk een bij de volumeregeling, of het geluid niet op gedempt staat!
 
Weet niet met welk OS je draait maar je hebt ook een pictogram in je systemtray van Realtek in XP, of in Vista de audiopictogram van Vista, daar staan ook alle instellingen en meer dan in die in de configuratiescherm.
 
dank voor alle hulp! Het is gelukt. Inmiddels een hoop drivers rijker, ook voor hele andere programma's maar ik denk dat het hem vooral lag aan een instelling in de Realtek. Alles stond op stereo, dat heb ik gezet op 5.1 luidsprekers en toen deed hij het weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan