• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Videokaart te heet, zoekt GPU Koeler. Graag Tips !

Status
Niet open voor verdere reacties.

IsabellaK

Bekend gezicht
Lid geworden
6 nov 2008
Berichten
183
Waarderingsscore
0
Wat is nou een goede GPU / Videokaart koeler ? ik heb een XFX Geforce 8800GT Alpha Dog Edition. En maar een beperkte ruimte in mijn kast. Zie hieronder.





Kan de warme lucht in deze kast wel goed afgevoerd worden ? Nu heb ik wel gezien dat waar de extra vid kaarten kunnen , daar heb ik gewoon die metealen klepjes erafgehaald, dat zal ook wel beter ventileren, zie foto hierboven.


Graag wat tips & suggesties, Alvast bedankt !
 
Dat weet ik niet zeker, maar toen ik mijn kast dichthad en ik gamede een tijde op cod4 , begon het fannetje van mn 8800GT echt heel hard te draaien en toen ik de kast opendeed kwam er een hele warme walm uit. Ik zal het morgen uitzoekn hoeveel graden die dan word :)
 
Vreemd, want de koeling van die kaart is normaal zelf ook al goed. als je zegt dat er echt een walm uit je pc kas tkomt wanneer je die open doet, lijkt het me dat je kastkoeling niet erg goed is. Daar kan een nieuwe videokaartkoeler weinig aan veranderen, warme lucht moet hoe dan ook afgevoerd kunnen worden. Misschien wat kastkoeling erbij steken ofzo...
 
Je moet de klepjes er inderdaad weer op doen. Deze halen de airflow (als die er al was) uit de kast.
En ik ben het eens met Gary, 1 of 2 120mm fan's zou voldoende moeten zijn. En zuigt aan de voorkant (naar binnen), en de ander blaast aan de achterkant (naar buiten natuurlijk).
 
het is een dell case heh ;)

dat rare zwarte ding (cpucooler volgens mij) is de front fan, achter kan er nog wel een :D
 
Ja maar me ouders hebben toch liever dat ik deze niet verkoop -_-
 
Hier ga ik tog maar is op reageeren.

er word hier een hele discussie gevoerd maar er is geen eens bewijs dat de kaart egt te heet word uit mij kast komt ook een tering hitte als ik hem open doe terwijl mijn videokaart 50 graden is cpu 40 mobo 30 dus het is gewoon koud daar xD dus liever eerst informatie! Greetz
 
Nou even voor Reinier ^_^ , Met Everest gemeten tijdens het gamen van een sessie van een kwartier 15 minuten, ongeveer tussen de 85 en de 90 graden. :frusty:
 
Komt mij over als verrekte warm. Zelfs mijn HD4870, die als heethoofd bekend staat (toch?) blijft nog stukken koeler (Crysis gestrest, warmst gemeten, 82 graden)

Voor zover ik kan zien en mijn kennis reikt, zou ik zeggen dat die case a) niet geod genoeg gekoeld is, dus nog een fan erbij en b) wel erg krap is voor al die hardware...

Als het kan dus een nieuwe case (zou ik zeggen, een iets grotere), maar ik weet dus niet hoe dat zit met die dell systemen...

Mvg,

Carlo Aalderink
 
IsabellaK zei:
ongeveer tussen de 85 en de 90 graden.

Dat is best wel behoorlijk erg veel warm:surrender:

Zet achterin een GOEDE 120mm (of groter als dat past?:huh:) en je probleem is volgens mij zo verholpen;)

EDIT:
CArloAalderink zei:
Als het kan dus een nieuwe case (zou ik zeggen, een iets grotere), maar ik weet dus niet hoe dat zit met die dell systemen...
Praktisch ONMOGENLIJK!! Dell zet altijd alles helemaal vast.:fury:
 
Praktisch ONMOGENLIJK!! Dell zet altijd alles helemaal vast.:fury:

Dat dacht ik dus al... Erg jammer, het had veel kunnen schelen, en je was van die lelijke dell kast af (maar dat is meer een kwestie van persoonlijke smaak :))
 
EDIT: Praktisch ONMOGENLIJK!! Dell zet altijd alles helemaal vast.:fury:

helemaal niet o_O in mijn nieuwere dell (ja ik heb er een, maar n iet lang meer :D) zit alles gewoon los. Moederboard, CPU al dat soort onderdelen :)
weet alleen niet of het moederboard in een standaart ATX kast past :p

edit: mijn 8600GT loopt met een (kleine, fleuris weet er alles van:D) OC ook tegen de 90C :(, maar toch kunnen videokaarten dit best hebben hoor :)
 
85 a 90 graden lijkt mij ook wel veel maar vergis je niet mijn 4870x2 heb het pas bij 80 graden naar zijn zin.. maarja ik zou het niet weten met nou nvidia kaart.
zou tog wel kijken of je niet iets aan je airflow kan doen bijv. gamen met je kast dicht 15 min dan helemaal laten afkoelen en dan 15 min met je kast open gamen en het verschil bekijken.
als het goed is moet ie met de kast dicht koeler zijn als open is het niet zo dan is dus je airflow kut.
succes
 
Een warme videokaart draait niet beter/sneller dan een koelere kaart hoor... Integendeel, een koelere kaart kun je beter overclocken en dus sneller laten lopen :)
 
haha ik bedoel er mee te zeggen dat een ati kaar makkelijk 80 graden mag worden integendeel van nvidia die staan daar niet echt om bekend..
ps wil jij het in je hoofd halen om een 4870x2 te gaan overklokken.?
 
Waarom niet, al was het alleen maar om even te benchen.

Nvidia-kaarten mogen trouwens ook heet worden hoor, maar over het algemeen houdt Nvidia de kaarten gewoon koeler wellicht. Zeker de laatste lijn van ATI bestaat uit echte heethoofden, maar dat is enkel dankzij de crap-koeling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan