• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geluiddrivers elke x opnieuw geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlyndertje

Bekend gezicht
Lid geworden
31 dec 2006
Berichten
108
Waarderingsscore
0
Hoi,

sinds 2/3 weken hebben we vista er op staan, en na veel geklooi eindelijk het geluid er op gekregen, maar nu installeerd hij elke keer als je de computer opstart opnieuw de geluidsdrivers. Nu moet ik dus elke het geluid voor de koptelefoon weer instellen. Weet iemand hoe je dit kan verhelpen?
Zodat hij niet bij iedere opstart die drivers opnieuw gaat installeren?

Groeten,
Lynn
 
Vista schijnt soms te vergeten dat je bepaalde drivers al hebt genstalleerd en gaat na elke koude start opnieuw de drivers installeren. De volgende register aanpassing kan hierbij een oplossing bieden.

1. Open Regedit, via Start start > Uitvoeren, of door regedit in het zoekvlak te tiepen.
2. Navigeer naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
3. Zoek in het rechtervenster naar de waarde DevicePath en dubbelklik erop.
4. Verander %SystemRoot%\inf in %SystemRoot%\System32 in het vak waardegegevens.
5. Sluit Regedit.

Suc6
 
Vista schijnt soms te vergeten dat je bepaalde drivers al hebt genstalleerd en gaat na elke koude start opnieuw de drivers installeren. De volgende register aanpassing kan hierbij een oplossing bieden.

1. Open Regedit, via Start start > Uitvoeren, of door regedit in het zoekvlak te tiepen.
2. Navigeer naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
3. Zoek in het rechtervenster naar de waarde DevicePath en dubbelklik erop.
4. Verander %SystemRoot%\inf in %SystemRoot%\System32 in het vak waardegegevens.
5. Sluit Regedit.

Suc6

Ik heb dit gisteren geprobeerd en hem vanochtend weer opgestart, maar helaas... Weer ging hij de drivers opnieuw installeren...
Nog andere ideen?
 
sinds 2/3 weken hebben we vista er op staan, en na veel geklooi eindelijk het geluid er op gekregen

Het is zonder meer mogelijk, dat de audiodrivers wel in Vista werken, maar anderzijds wegens een bepaalde incompabiliteit niet definitief genstalleerd worden! Oftewel - het zijn niet de juiste drivers.

Is ServicePack 1 voor Vista al genstalleerd?
Desnoods terugkeren naar Windows XP.
 
Als ik het goed begrijp start de setup van de sound drivers bij het opstarten.

Als je het bij vraagt staat dit dan in het opstart menu van
Vista. Start>Programma's>Opstarten kan die in zitten.

Er is ook nog een andere plek waar deze progamma's aan/uit gezet kunnen worden maar weet zo snel niet hoe je daar komt (Zit op een MAC op mun werk momenteel)

Hoop dat je hier wat aan hebt:biggrin:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat de register tweak niks heeft opgeleverd.
Mogelijk heeft iemand anders nog de goude tip in huis.
 
Het is zonder meer mogelijk, dat de audiodrivers wel in Vista werken, maar anderzijds wegens een bepaalde incompabiliteit niet definitief genstalleerd worden! Oftewel - het zijn niet de juiste drivers.

Is ServicePack 1 voor Vista al genstalleerd?
Desnoods terugkeren naar Windows XP.

Inmiddels heeft hij inderdaad SP1 erop gezet doormiddel van een update, maar hij deed het daarvoor al....

Ik heb gekeken bij Packard Bell bij onze computerdrivers, maar daar staan niet eens audiodrivers bij! Ik heb ze bij onze type computer vandaan zeg maar. Het is namelijk een Packard Bell iMedia 9520.
 
Helemaal niemand een idee???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan