• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Map_opties_worden_niet_onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noah3009

Senior
Lid geworden
21 jan 2006
Berichten
3.747
Waarderingsscore
41
Hey,

Ik heb niet lang geleden mijn PC nog eens geformatteerd, maar nu met de x64 versie van Vista Ultimate, maar plots worden mijn map opties (Beeld, Groeperen op enzovoort) niet meer onthouden. Bijvoorbeeld in "Computer" wordt standaard alles weergegeven in "Tegels" en gegroepeerd op het "Type". Soms (zomaar) wordt dit op "Details" gezet ipv "Tegels" en wordt er niks gegroepeerd.
Ik moet dan eerst naar Groeperen op ==> Meer... ==> Type aanvinken om "Type" te kunnen krijgen.

Weet iemand hoe dit komt? Dit is niet enkel met de "Computer" zo, maar ook met andere mappen.

Alvast bedankt!
 
Hoi Noah3009, :)

1. Geen virus die hier mee zit te klooien ofzo?

2. Als je bij mapopties kijkt en dan "Op alle mappen toepassen" drukt, blijft het probleem dan nog steeds?

Groetjes,

killman
 
Hey Killman,

Nee, volgens mij heb ik geen virus, ik zal straks eens MBAM laten runnen.

Bij "Weergave" kan ik niet op "Op mappen toepassen" klikken. Wel op "Mappen herstellen", ik heb hier eens op geklikt, maar veel deed dit niet echt denk ik. Ik heb terwijl ook even de standaard instelling hersteld.

Alvast bedankt!
 
H Noah3009,

Ja doe dat! (je weet maar nooit)

Kun je niet een aantal keer de 'weergave' veranderen en dan deze laten staan op de instelling die jij prettig findt?
Biedt dat ook geen uitkomst? :meeting:

Groetjes,

killman
 
Hey Killman, ik denk dat het opgelost is... Het was een Hijack in het register (Hijack.DisplayProperties)! Zie hier het log filetje van de scan (MBAM):
Malwarebytes' Anti-Malware 1.31
Database versie: 1550
Windows 6.0.6001 Service Pack 1

26/12/2008 16:28:33
mbam-log-2008-12-26 (16-28-33).txt

Scan type: Snelle Scan
Objecten gescand: 45256
Verstreken tijd: 2 minute(s), 31 second(s)

Geheugenprocessen genfecteerd: 0
Geheugenmodulen genfecteerd: 0
Registersleutels genfecteerd: 0
Registerwaarden genfecteerd: 0
Registerdata bestanden genfecteerd: 1
Mappen genfecteerd: 0
Bestanden genfecteerd: 0

Geheugenprocessen genfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen genfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registersleutels genfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registerwaarden genfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registerdata bestanden genfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktopChanges (Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Mappen genfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Bestanden genfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Bedankt voor de tip over het "virus"!
 
Hey Killman, ik denk dat het opgelost is... Het was een Hijack in het register (Hijack.DisplayProperties)! Zie hier het log filetje van de scan (MBAM):


Bedankt voor de tip over het "virus"!

H Noah3009,

Mooi om te horen dat het hoogst waarschijnlijk opgelost is! :)

Geen probleem over die tip van het virus. Zijn we voor hier op het forum, om te helpen.

Heb namelijk ook zo'n virus gehad. Dus ik ging van een virus uit...

Veel computerplezier verder! :)

Groetjes,

killman
 
Ik wil toch even laten weten dat het niet is opgelost, maar ik heb nog eens gegoogled... Ik kwam hier terecht, mensen met hetzelfde probleem. Daar is een link gepost, daar wordt gezegd dat het aan het detectie systeem van Vista ligt, en dat je dit kunt oplossen met ExplorerView. Ik heb dit programmaatje genstalleerd, en "Disallow Explorer to Auto-Detect Folder Contents", en nu zou het opgelost moeten zijn. Ik post dit even voor mensen die hetzelfde probleem hebben :).
 
Ik wil toch even laten weten dat het niet is opgelost, maar ik heb nog eens gegoogled... Ik kwam hier terecht, mensen met hetzelfde probleem. Daar is een link gepost, daar wordt gezegd dat het aan het detectie systeem van Vista ligt, en dat je dit kunt oplossen met ExplorerView. Ik heb dit programmaatje genstalleerd, en "Disallow Explorer to Auto-Detect Folder Contents", en nu zou het opgelost moeten zijn. Ik post dit even voor mensen die hetzelfde probleem hebben :).

Hoi Noah3009,

Jammer dat het niet opgelost was. Wel leuk dat het nu wel zo is! :D

Ook aardig van je dat je dit meldt en erbij zet! :)

Groetjes,

killman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan