• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wie wil VistaPE cd maken voor lieve meid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peaveybrown

to the rescue and back
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
10.752
Waarderingsscore
0
Hoi,

Hier een medion notebook met recovery cd die door sp1 installatie vast is gelopen en in een opstart-loop beland. Het gebruiken van bijgeleverde recovery cd levert geen herstelconsole optie op.

Het aanmaken van een vista recovery middels deze >http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/ < site levert niets op voor de laptop, omdat er 'iets' in de bootsector zit waar het mis gaat.

Dus mijn plan is om de boel opnieuw te installeren. Maar alvorens dit te doen wil ik dmv een preinstalled environment de data backuppen. Hiervoor probeerde ik BartsPE, maar deze is enkel voor XP. Nu bestaat er iets vergelijkbaars voor Vista > http://www.vistape.net/ . Omdat ik helaas geen Vista cd heb, kan ik ook niet zo'n pre-installed environment cd maken.

Hier komt n van jullie lieve mensen om de hoek kijken. Wie heeft er een Vista home 32 bits (exacte versie maakt niet uit)? en wie zou er voor mij zo'n VistaPE cd kunnen maken en opsturen. Het is een half uurtje werk. Mijn dank is groot!!!

Laat ff iets weten via mail > mailadres is mijn NCF nick bij hotmail

Alvast bedankt

Peaveybrown

ps. en nu maar hopen dat er geen by-stander-effect ontstaat
 
Hallo,
Heb je geprobeerd de boot te fixen?
of is dat alleen met xp (via dos)???
 
Met die recovery cd kun je ook een herstelpunt terugzetten met systeemherstel, dat al geprobeerd?
 
@lange pier, nee dat lukt dus niet
die recoverycd wil alleen maar herinstalleren....

@delano, geen idee, maar dat is ook niet echt meer de opzet. Ik wil nu gewoon met een VistaPE de bestanden redden en het systeem opnieuw installeren, gelijk de SP1 (met prerequisites, heeft er iemand toevallig een lijst) erop en dan kijken of de boel dan wel werkt.
 
@peaveybrown,

Dag meid waar moet deze naar toe.
Laat me maar wat weten via pm.

Doeii
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan