• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

printer delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvds61

Junior lid
Lid geworden
25 jun 2004
Berichten
71
Waarderingsscore
0
Ik heb aan mijn win vista pc 2 printers hangen en diverse mappen gedeeld.
Nu wil ik op enkele laptops die in het netwerk hangen graag deze printers en mappen gebruiken. Als ik een printer wil toevoegen op de laptop krijg ik keurig alle systemen te zien die aan het netwerk hangen, ik zie echter geen printers. Als ik via mijn netwerklocaties op een van de laptops kijk, dan zie ik alle laptops echter niet de hoofdpc.
netwerknaam is overal MSHOME
op de hoofdpc heb ik onder netwerkcentrum alles op ingeschakeld staan.
Wat zie ik over het hoofd????
Ren?
 
Hi,

De pc en laptops moeten idd in de zelfde werkgroep zitten.
De computernaam moet ook op elke machine anders zijn.
Verder moet je op elke machine een map delen, maar ik zou zelf wizzard simpel delen van mappen en bestanden uit zetten dit vind je bij mapopties.
Verder zou ik ook een wachtwoord toepassen op elke machine.
Op een laptop ga je naar configuratiescherm > printers en klik daar op printer toevoegen en ga opzoek naar de printer op je Vista pc. Als je geen printer kunt vinden dan moet je een netwerk printer toevoegen.
Stel je hebt op laptop1 een map gedeeld bijv share dan ga je naar vista of een andere laptop en ga dan naar Start > Uitvoeren en typ \\share als het goed is zie je nu de laptop1 met map share.
Netwerken is altijd lastig als je er zelf niet achter zit.
Ook is het noodzakelijk dat je genoeg info geeft zoals hebben je machine's een vast ip ja/nee hoe zit het met de firewall etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan