• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

partitie voor ubuntu verwijderen zonder Vista weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnoman

Nieuw lid
Lid geworden
14 dec 2008
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Beste Leden,

Ik ben een echte leek, dus als jullie me willen helpen, dan graag echt met streepjes tussen de lettergrepen.

Ik heb een desktop Acer Aspira M3640 van een half jaar oud Met Windows Vista home premium en een flinke harde schijf. Een tijdje terug heb ik daar Ubuntu 8.04 naast gezet. Ubuntu heeft me toen de schijf in tweeen laten delen. Ik vind Ubuntu wel prettig werken (vooral sneller). Maar uiteindelijk kies ik tocvh voor Vista. Nu wil ik Ubuntu er af hebben. Ik had een partitie van 250 GB voor Ubuntu gemaakt. En die wil ik graag weer terug hebben voor gebruik door Vista. Hoe krijg ik dit nu voor elkaar (Ubuntu eraf, en die Partitieruimte weer vrij voor Vista), zonder dat ik mijn PC weer van de grond af moet opbouwen, data moet terugzetten, mediabibliotheken weer moet organiseren etc.???

Hopelijk kan iemand van jullie me dit uitleggen.

Alvast bedankt,

Arno de Graaff
 
Beste Lange Pier,

Ik denk dat ik je dankbaar zou kunnen zijn als ik ook maar de geringste notie had van je techneutentaal. Dit is dus wat ik in mijn 1e bericht aan gaf te vrezen: goedbedoeld, maar ik snap werkelijk niet wat er staat.

Welgemeende groet,

Arno de Graaff
 
Hallo Arnoman,
zo moeilijk is het niu ook weer niet!
Allereerst doe je het volgende:

1. Start op met de DVD van Vista
2. Kies voor repareren (komt de na landkode en toestenbord instellingen)
3. Kies voor de Commando box of Dos bos
4. Tik in bootrec.exe /fixmbr

Hierna de computer opnieuw starten (Vista-DVD eerst verwijderen).
Is Vista opgestart, ga je op zoek naar >Schijfbeheer<,
In Schijfbeheer verwijder je dan de de twee partities met linux en kan je een nieuwe partitie aanmaken en formateren in NTSF standaard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan