• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dvd Rom stations weg !? Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leslie

snap ik dat?
Lid geworden
6 dec 2006
Berichten
264
Waarderingsscore
0
Ik heb het niet eerder gemerkt maar ontdek nu dat mijn D en E station verdwenen zijn! ik heb met kerst een nieuwe dig. fotocamera gekregen en wil die nu installeren, maar er gebeurd niets. Vista ziet alleen mijn C en F (ext. harddisk) stations. Ja en de verwisselbare schijven G t/m J.

Ik kan me herinneren dat de laatste keer, enige tijd geleden ik een kopie heb gemaakt van DVD naar DVD met Starburn.

Ik heb 2 dvd stations, eentje met een LG dvd brander en eentje met Plextor 712a, daar heb ik de cd van kunnen vinden. maar ik kan hem natuurlijk niet opnieuw installeren, heb ook bij de fabrikant gekeken en firmware gedownload en bij het instaleren krijg ik de melding, drive niet gevonden. heel logisch...:frusty:

groetjes Leslie
 
Hi,

Ga naar Start > Zoekopdracht starten en type regedit.exe
Navigeer nu naar de volgende key HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Class/{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Aan de rechterkant staat een item UpperFilters verwijder deze.
Herstart de pc.
Let op werken in het register brengt risico's met zich mee.
 
Wauw :rules:and u too :worship:
het is gelukt. ik snap niet hoe en wat, maar dat doet er niet toe. heb de stapjes keurig uitgevoerd en het werkt. mijn dank is enorm.
Thanx thanx thanx
:worship:
groetjes Leslie
 
Mooi dat het opgelost is kan je dat bij je post naam erbij zetten.
Het is een windows bug zowel xp als vista heeft dit.

Suc6 verder in 2009
 
Oh help, nu heb ik het zoooo benauwd gekregen :eek: benauwder kan niet.
Ik kan gn foto's meer vinden! Al mijn foto's lijken verdwenen.
mappen van januari t/m dec. leeg. alleen in juni zie ik nog foto's. dit kan toch niet!!!?
een golf van verdriet, alle foto's van mijn kleintjes weg. het kan niet waar zijn.
had ik toch een dvd gemaakt zoals ik al langer van plan was. berouw komt altijd na de zonde.

help, kan dit nog in orde komen?
liefs Leslie
ps ik ben geneigd een systeemherstel te doen, is dat aan te raden?
 
Kijk eens in je prullenbak
 
Re: Dvd Rom stations weg (opgelost) Vista. Nu: foto's verdwenen!

Kijk eens in je prullenbak
was het maar zo. ik had er slechts 4 bestandjes inzitten, die heb ik ook allemaal (voor de zekerheid) netjes teruggezet.

Ik heb 28-12 een progje geinstalleerd, Win Utillities, misschien is het daar misgegaan?

een systeemherstel van 27-12 is dat een optie?
ik merk nu meerdere dingen die niet in orde lijken. zo is ook het logo van mijn harde schijf anders/standaard.
 
Kijk altijd uit met proggies voor Vista tune.
Zit er in Win Utilities geen back optie.
 
Nee zover ik weet niet. ik ga het progje verwijderen zodra dit is opgelost.
wat kan ik nog doen?
--- automatische edit ---
volgens mij zijn de foto's pas weg nadat ik dat filetje heb verwijderd? ik had nl. een screensaver met fot's die nu zwart blijft, ik weet zeker dat dit daarstraks niet was.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedoel je de reg tweak voor je dvd weer terug te halen dat het daar door zou komen.
Het lijkt me toeval dat je nu ook problemen hebt met je foto.
Kijk maar hier LINK
 
Bedoel je de reg tweak voor je dvd weer terug te halen dat het daar door zou komen.
Het lijkt me toeval dat je nu ook problemen hebt met je foto.
Kijk maar hier LINK

oke, t'zal best :huh:
toch maar die systeemherstel doen? of heb jij een beter idee?
 
Systeem herstel kan geen kwaad. Doe dat dan maar en kijk of je foto's terug zijn.
 
help, het lukt niet. ik kan geen systeemherstel uitvoeren!
er staat:

details:
het systeemherstel kan het opgegeven bestand niet vinden. (0x80070002)
please vertel me dat ik dit kan oplossen.

ik bedenk me nu dat ik daarstraks wat heb geklooid met de machtigingen van mijn ext. HD ! Bij eigenschappen, beveiliging, machtiging bewerken. daarna kreeg ik zo'n rits meldingen dat hij de bestanden niet kon vinden, heb het geannuleerd. Nu ziet mijn pc die F schrijf volgens mij niet meer voor vol aan.
--- automatische edit ---
:dance:pffff ik heb ze weer terug! ik heb de machtigingen op standaard teruggezet, na een herstart kon ik ze weer allemaal zien. wat ben ik opgelucht. kan weer slapen!
maar een systeemherstel, ik vraag me af waarom dat niet wilde lukken. niet dat ik dit nu ga uitproberen, ik ga rst een dvd'tje branden met l mijn foto's. dan zijn die iig al veilig!!!!!!

harstikke bedankt dikke kus
leslie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Leslie,

Ik weet niet of je dit al gedaan hebt, maar als je rechtermuis klik doet op de map Afbeeldingen en je kiest Eigenschappen dan kan je daar ook je locatie verplaatsen.
Het is raadzaam om om het pad te veranderen bijv D:\leslie\pictures.
Het voordeel hiervan is als je windows opnieuw moet installeren dat je dan niet aan de map Afbeeldingen hoeft te komen deze staan dan al veilig.
 
hoi, je bedoelt dat ik de map waar de afbeeldingen terecht komen F: (ext. HD) moet aanpassen. Volgens mij heb ik dat. Ik heb zelfs een map in mijn menulijst die ik 2008 heb genoemd, met een directe verwijzing naar mijn F schijf. als je anders bedoelt dan hoor ik het graag.
groetjes Leslie
 
Als al jouw documenten niet meer op de C-schijf staan, maar op een andere partitie - dan staan ze veilig bij een crash of een nieuw-installatie.
Dan hoef je in de nieuw-installatie via rechtsklikken enz. alleen het pad te veranderen.
Je documenten zijn daardoor weer als vanouds op te roepen. Je zal alleen bemerken, dat Windows een extra kopie van de standaardmappen erbij zet - maar die kopie-mappen kan je dan weer verwijderen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan