• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vista tijdbalkje stopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

wier

Junior lid
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
76
Waarderingsscore
0
Bij het startscherm van vista loopt er een groen tijdbalkje.
deze stopt gedurende 10 sec en loopt daarna weer verder.
Vermoedelijk gekomen na een bios update, wat kan hiervan de oorzaak zijn.
 
Je geeft zelf al het antwoord bios update en wat de oorzaak is kan hardware detectie zijn.
Waarschijnlijk heeft Vista nu meer moeite met een bepaalde detectie.
Waarom een bios update stond er in de read me file van de bios rom file welke aanpassingen er zijn.
Waarschijnlijk heb je ook de laatste bios en dit zou ik zelf nooit doen, maar de voorlaatste nemen zo kan je nog wat als iets niet 100% werkt.
Kan je de bios niet terug flashe.
 
Bedankt voor je reaktie xblade, maar wat zou ik dan mogelijk moeten aanpassen in de bios, ik heb het idee dat er ergens een timer loopt totdat deze wat detecteert.
Mijn schijven zijn op sata aangesloten, ik heb ook ergens een "ide detect time out " gezien, staat nu op 35 sec, moet deze misschien op 0 sec?
--- automatische edit ---
Ben zelf even wat aan het experimenteren gegaan en heb het nu opgelost volgens mij
In de bios bij advanced en vervolgens "onboard devices configuraion"
heb ik de "marvell ide" uitgezet.
volgens mij werkt alles gewoon en zie ik het tijdbalkje nu gewoon doorlopen in vista startscherm.
Kan dit verder nog gevolgen hebben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Door een bios update komen er soms meer opties in de bios voor het een of ander aan te passen. Ook is een bios update voor bepaalde hardware beter met elkaar te laten werken.
Volgens mij is die mavell ide je raid controller.
Als je geen raid configuratie hebt kan je die idd uitzetten, dan komt hij ook niet terug in de boot. Waarschijnlijk was Vista een raid config aan het zoeken die er niet is.
Mooi dat je het zelf hebt opgelost en dat je dat hier neerzet zo hebben andere er ook wat aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan