• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ram ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toike

DA FXA
Lid geworden
31 mrt 2007
Berichten
1.050
Waarderingsscore
2
Ik heb recent 2 latten RAM gekocht van 2Gb @ 800 Mhz :)

MAAR...

Als ik bij "Deze computer ga kijken of bij Everest, dan komt er op dat er maar 2,62 Gb inzit en Everest zegt dat het ook maar tegen 400 Mhz gaat... :)


Iemand hier een reden voor? Ben niet zo'n held op RAM-gebied... :biggrin:
 
Vreemd.

Zeker dat beide Ram - blokjes er goed inzitten? Die Mhz kan je in de BIOS instellen op hoeveel die moet komen, nu staat het wss op "auto" in de BIOS, kan je veranderen naar 800 Mhz dus.

Vind het vreemd dat ie meer 2.62Gb herkent, heb je al een RAMtest gedaan?
 
Nee blijkbaar niet :) de RAM-test h :biggrin: Zal eens even zoeken in de BIOS :)
 
http://www.memtest86.com/ Test voor je RAM.

tabblad Advanced > Memory controller (Memory control managment) voor je Mhz in te stellen Dacht ik.
 
Hier zijn 2 afbeeldingen van Everest :)

ddddd.JPG


fffffff.JPG
 
Wat zegt dat Memtest van je RAM ?
 
400mhz klopt trouwens hoor, dat is altijd gehalveerd..

Dat ie te weinig GB weergeeft is wel vreemd o_O
 
Die 400 klopt gewoon. 't Is niet voor niets DDR(2). Waar haal je die 2,62 vandaan?
 
ik weet niet of dit toevallig voor je opgaat maar komt van de microsoft site af
Operating systems based on Microsoft Windows NT technologies have always provided applications with a flat 32-bit virtual address space that describes 4 gigabytes (GB) of virtual memory. The address space is usually split so that 2 GB of address space is directly accessible to the application and the other 2 GB is only accessible to the Windows executive software.
 
Misschien is dat de oplossing wel, maar ik wou nog even zeggen dat Everest Home niet altijd zo precies is hoor.
Ik heb DirectX 10, maar Everest zegt dat ik 9 heb.
Dus ik voor de zekerheid 10 downloaden, maar nee, blijft op 9 staan..
 
Die 2,62 Gb staat bij Eigenschappen van "Deze computer" :)

En dus de pc gebruikt 2 Gb voor progjes en 2 Gb voor Windows?

Maar waarom dan maar 2,62 Gb aangeven? Er zit echt 4 Gb in :)
 
Er zit 4 GB aan geheugen in de computer!
Besturingssysteem is 32-bits.
Windows ziet dus maar ca. 3,25GB werkgeheugen, daar de computer zelf ca 0,8GB heeft gereserveerd voor de aangesloten apparatuur!
En dan gaat er waarschijnlijk nog een reservering af voor de onboard videocard! Blijft over 2,62GB en dat is een beetje overkill voor Windows XP!
 
Dus ik heb eigenlijk te veel :biggrin: Grappig!
--- automatische edit ---
En ik heb eens men Mobo opgezocht en het kan maar 2 Gb aan en max 800 Mhz :biggrin:

Had ik misschien eerder moeten doen maarja :biggrin:

Dus nu zit met teveel RAM gewoon :biggrin:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan