• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Printer Delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnietjuh

Senior
Lid geworden
19 jun 2004
Berichten
3.651
Waarderingsscore
39
[hand]We gaan hier zorgen dat je met meerdere pc’s 1 printer kan besturen (printen dus)


Deze tut is het vervolg van Ydieresis op deze link vind je hoe en wat. Als je deze tut goed heb gedaan dan komt alles goed.

Van start!!
We gaan van start op de pc waar de printer op is aangesloten.

1. Ga naar start ----> instellingen ----> printers en faxapparaten
Dan krijg je te zien wat voor printer er is geïnstalleerd

screen17lv.jpg


2. Klik op de printer icoontje met de rechtermuisknop en kies “delen”
en vink dan het hokje aan "deze printer delen"

De Share-naam mag je zelf kiezen, ik heb het gewoon zo gelaten als hoe het standaard kwam.
screen23rm.jpg


Alle instellingen staan nu goed op de pc dus nu gaan we naar de andere pc’s waar de printer niet op aangesloten staat.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. Ga naar deze computer ----> links taakbalk mijn netwerklocaties

screen33ra.jpg


4. Klik nu op “zoeken naar computers in werkgroepen”

screen46ma.jpg


4. Nu zie je als alles goed is gegaan zie je andere pc’s in je netwerk. Dubbelklik nu op de pc waar de printer op aangesloten staat,

Zie hier mijn netwerk
screen53bb.jpg


5. Nu doe je dubbelklik op “printers en faxapparaten”

screen62oc.jpg


nu krijg je als goed is dit te zien
screen76aq.jpg


6. rechterklik op de printer en kies voor “verbinding maken” en klik daarna op ja

7. Nu ga je op de pc waar geen printer is aangesloten een testpagina uitprinten bijvoorbeeld met kladblok of met word enz, enz. nu moet het als goed is uitgeprint worden. En klaar is kees.


Als er nog vragen zijn of er zijn problemen stuur dan een PB naar me.

Gr. Ronnietjuh

[/hand]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan