• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook 2003 gegevensbestand Bezorgingslocatie veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolly

Gevestigd lid
Lid geworden
22 dec 2008
Berichten
222
Waarderingsscore
0
Beste computergebruikers

Met het instellen van mijn nieuwe ASUS, vista heb ik het volgende.

Ik heb mijn computer ingedeeld in 2 gebruikers.

Ieder scherm heeft zijn eigen Outlook 2003. Zo was het ook genstalleerd op mijn vorige computer met XP.

Op mijn Netwerkschijf heb ik kopien staan van beide PST bestanden.

Met het installeren van gebruiker 1 werd het nieuwe pst bestand netjes door Outlook het gegevensbestand in c:\gebruikers\naam\appdata\local\microsoft\outlook geplaatst. Het oude pst bestand heb ik hierin gekopieerd en al mijn mappen, emails en adressen werd keurig terug geplaatst.

Gebruiker 2:
Hierin werd het nieuwe pst bestand echter geplaatst in c\gebruikers\naamgebruiker\documenten\outlook In tegenstelling van gebruiker 1 is dit dus verschillend.
Opmerkelijk is ook dat er een outlook bestand in c:\ gebruikers\naam\appdata\local\microsoft\outlook staat.

Ik vanuit deze locatie mijn pst laten werken. Daar heb ik dus ook mijn oude pst in gekopieerd. Nu het probleem:
Via Opties/outlook-gegevensbestanden is het mogelijk om je locatie te veranderen.
Ik heb toen gekozen voor Toevoegen.Daar heb ik de map geplaatst waaruit ik wil werken.
Ik wilde de eerste locatie verwijderen maar dan krijg ik de melding: U kunt het standaardgevensbestand niet verwijderen. U moet een ander gegevensbestand selecteren als standaardlocatie voor berichtbezorging voordat u het huidige bestand verwijdert. Ga naar Extra/E-mailsaccounts om een andere locatie voor berichtbezorging te selecteren.
Deze melding begrijp ik niet want als ik naar Extra/E-mailsaccounts ga dan zie ik nergens staan hoe ik een nieuwe locatie voor berichtbezorging moet selecteren.

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren hoe ik dit probleem kan oplossen want ik heb hier ongeveer 4 uur aangewerkt om dit op te lossen maar helaas.
Alvast bedankt.

Groet
Ro
 
Hallo Rolly,

je verplaatst eerst jouw eigen hoofd.pst bestand uit c:\gebruikers\naam\appdata\local\microsoft\outlook naar de locatie de jij wenst!
Vervolgens start je Outlook op. Dan komt de melding, dat het gegevensbestand niet gevonden kan worden!
Tevens kan je aangeven, waar dat bestand wel staat! Dan komt de melding dat het bestand niet ingelezen kan worden!
Sluit Outlook af en herstart Outlook weer en zie: de nieuwe bestandslocatie werkt!
 
Hallo Rolly,

je verplaatst eerst jouw eigen hoofd.pst bestand uit c:\gebruikers\naam\appdata\local\microsoft\outlook naar de locatie de jij wenst!
Vervolgens start je Outlook op. Dan komt de melding, dat het gegevensbestand niet gevonden kan worden!
Tevens kan je aangeven, waar dat bestand wel staat! Dan komt de melding dat het bestand niet ingelezen kan worden!
Sluit Outlook af en herstart Outlook weer en zie: de nieuwe bestandslocatie werkt!

Bedankt voor je advies
maar
het bedoelde pst bestand staat al in c:\gebruikers\naam\appdata\local\microsoft\outlook
en wil juist hierheen verwijzen, de locatie. De oude locatie in gegevensbestand wil ik verwijderen maar dan krijg ik juist die melding.
Weet jij hier raad mee?
 
Begrijp ik het goed, dat je wil dat de tweede gebruiker van hetzelfde .pst-betsand gebruik maakt?
 
Begrijp ik het goed, dat je wil dat de tweede gebruiker van hetzelfde .pst-betsand gebruik maakt?


nee, alle 2 gebruikers hebben hun eigen postbus en dus ook eigen pst bestand.
De gebruikers scherm is dit wel gelukt en bij de 2e scherm ook maar staat het pst bestand in een map waar ik deze niet wil hebben.
 
Dus het pst.-bestand in Lokatie A is de lokatie waarmee Outlook werkt, maar die lokatie moet eigenlijk Lokatie B worden!

Ergo: verplaats de complete map Outlook van Lokatie A naar Lokatie B.

Voor het overige geldt mijn eerste bericht.

Succes.
 
Het is gelukt!!!
Heel veel dank, super gewoon
Groetjes
--- automatische edit ---
--- automatische edit ---
Helaas heb ik toch nog een probleem met het adressen bestand.
Bij het eerste gebruikersscherm krijg ik wel al mijn adressen te zien maar het tweede gebruikers scherm zijn niet de adressen overgezet, waar ik ook kijk.

Is hiervoor nog een truckje?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan