• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geheugen Werkt Niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Red-Devil

Gast
Geheugen werkt niet.

Bij het spelen van World of Warcraft sluit de PC na ongeveer 2 tot 10 minuten af. Dan komt er een blauw scherm met geen foutmelding, een blauw scherm met de foutmelding PFN_LIST_CORRUPT of de PC start gewoon opnieuw op
Als Windows weer gestart is komt er een foutenrapport dat je kan verzenden en als ik dat doe komt er van een analyse dat het aan het RAM geheugen ligt, maar soms ook dat het aan een Apparaat stuurprogramma van hardware ligt.

Ik heb een geheugen kaartje van Kinston (256 MB PC2700 DDR SDRAM) genstalleerd. Mijn moederbord is een Asus P4S533-MX. Ook heb ik nog een ander kaartje van Siemens (256 MB PC2100 DDR SDRAM). Dat kaartje van Siemens is denk ik kapot. Met een geheugentest van Windows (Windows Memory Diagnostic) komt er een error dat de WMATS+ niet goed is. Met de test van het kaartje van Kingston komt er geen error.

Ik heb 2 geheugen sloten. Als ik het Kingston kaartje in slot 1 doe komt er een lange piep geluid, wat zich na 10 seconden weer herhaald. Windows start dan niet. Dat gebeurt ook als ik geen geheugenkaartje in mijn PC heb.
Als ik het Siemens kaartje in slot 1 doe, gebeurt hetzelfde. Als ik het kaartje van Kingston in slot 2 doe, start Windows gewoon en kan ik alles doen (World of Warcraft sluit dan wel nog af). Als ik die van Siemens in mijn PC doe komt er een blauw scherm bij het opstarten van Windows, of na het opstarten. Op dat blauwe scherm staat een foutmelding met PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Als ik beide kaartjes er in doe, komt er een lange piep, omdat 1 kaartje dan in slot 1 zit.

Als ik met het Kingston kaartje dus World of Warcraft speel, sluit de PC af. Als ik met dat kaartje Call of Duty speel, gebeurt er niks, dat kan ik gewoon spelen.

Ik denk dat slot 1 op mijn moederbord kapot is, dat het Siemens kaartje kapot is (of dat het kaartje niet met mijn moederbord op kan schieten) en dat ik de weinig MB RAM heb om world of Warcraft te spelen. Klopt dit? Kan ik misschien het slot en het kaartje nog repareren?

Als ik meer MB RAM zou moeten kopen welke is dan beter Deze (Kingston) of Deze (Kingston)? Of geen een van beide? :huh:

Kan iemand mij helpen?
 
Die ene foutmelding PFN_LIST_CORRUPT kan je hier nalezenkliikkerdeklik

Je moet altijd kijken welk type geheugen je moederbord ondersteund en dat type nemen beste is om niet hoger of lager te doen en niet door elkaar te mixen van verschiilende waardes en types.

Als je slot kapot is, kan je er niet veel meer aan doen. Je kan in ieder geval een ander kaartj erbij kopen en deze testen in het eerste gat.

Als je te snel ram reepjes hebt gewisseld van slot en ze hebebn andere waardes dus pc2100 en pc 2700 kan het ook daardoor komen dat hij tijdelijk even gaat piepen, had iets te maken met de verschillende voltages van de kaartjes.

Anders de pc eens uitzetten voor 10 minuutjes en dan kaartje pc 2700 eens porberen in het eerste slot.
 
Bedankt, maar hoe kan je zien welk type geheugen het moederbord ondersteund (ik heb wel Everest)?
 
Volgens mij heb je op jouw moederbord 4 ram sloten 2 voor ddram en 2 voor sdram als ik me niet vergis. de ddram ondersteund tot pc 2700 volgens google.
 
Ik heb nu meer MB geheugen gekocht, Kingston 512 MB (PC2700). Die heb ik in het 2e slot gedaan (in het eerste slot werkt het ook niet, dus die is echt kapot) en alles werkt gewoon. Alles behalve World of Warcraft. Het spel deed het ongeveer wel, maar niet helemaal. Ik kon het zo lang spelen als ik wilde, dus het sloot niet steeds meer af. Hoe ik dat heb gedaan weet ik echt niet. Maar het ging wel aardig stotterig enzo, dus daarom heb ik meer geheugen gekocht. Maar na het installeren van dat geheugen, sloot het spel weer steeds af. Ik probeerde het weer met het kaartje van 256 die ik er eerst in had (waarbij hij het wel deed) maar daar wou het ook niet meer. Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dat kan oplossen?

Trouwens, met Call of Duty heb ik ook een probleem gehad dat hij steeds afsloot (ik dacht door de videokaart) maar dat ging vanzelf over net zoals met World of Warcraft.
 
Originally posted by Red-Devil@16-02-2005, 12:41:12
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dat kan oplossen?
Nog eens
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan