• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop loopt vast: fout beveilingingsopties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wims

Gevestigd lid
Lid geworden
9 sep 2004
Berichten
303
Waarderingsscore
0
Goede middag,
Al geruime tijd komt het voor dat de laptop vastloopt, geen idee waar dit door veroorzaakt wordt.
Op een gegeven moment kunnen er geen nieuwe applicaties meer gedraaid worden (vanuit bureaublad) of het programma loopt vast.
Als ik Crtl-ALT-DEL heb ingetoetst, wordt het scherm zwart en verschijnt de mededeling: "Fout beveiligingsopties". De enige manier om dan verder te gaan is om de laptop uit/aan te zetten. Komt een paar keer per dag voor.

Op internet worden allerlei suggesties gedaan waar dit door kan worden veroorzaakt (Windows SP1 problemen, zoals op http://vistabits.nl/probleemoplossing/windows_verkenner_explorer.exe_crash.htm, ....................hardware, etc.)
Graag de mening (en wellicht de oplossing) van mijn vertrouwde forum.

Laptop Dell Inspiron 1721 (met notebook cooler)
Windows Vista home SP1
PC tools firewall
Norman antivirus


Alvast bedankt.
Wims
 
Naar het aantal reacties lijkt het erop dat de oplossing niet erg voor de hand ligt...........is dit een uniek geval.........heeft het wellicht niet veel met Vista te maken.........?

Is het verstandig om SP2 RC1 voor Vista al te installeren om te zien of dit enig soelaas biedt?

Wims
 
Welk antivirusprogramma zit inmiddels in jouw notebook?
 
Abraham,

het is Norman..........

Wims
 
Heb je dat tool, zoals beschreven viia jouw link, uitgeprobeerd?
 
Abraham, nee nog niet, ik weet niet of dit wel vertrouwd is............ik wilde eerst weten wat jullie ideeen zijn.............

Wims
 
Laten we dan maar eens MBAM raadplegen:

download, installeer en blijf MBAM gebruiken.
Al meteen na de installatie wil MBAM zijn database opwaarderen toestaan dus.
Ook bij herhaald gebruik: eerst de tab Update aandoen!

Download MBAM
Start MBAM en kies voor Snelle Scan

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik dan op de knop OK , daarna op de knop Bekijk Resultaten om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klikken op: Verwijder geselecteerde .
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
 
Abraham,
MBAM is een van de programma's die ik al regelmatig draai, evenals CCleaner als Spybot.
MBAM vanochtend gedraaid, gaf geen problemen.

Vanochtend weer 4keer vastgelopen, vooral Youtube filmpjes en MSN (volgens de kinderen) zorgen regelmatig voor het vastlopen, ook het schakelen tussen de twee applicaties...........ook het gewoon aan/uitzetten van het geluid geeft soms problemen..........moet het in deze richting gezocht worden? Er is echter geen vast patroon te ontdekken........

Bedankt,
Wims
 
Ik heb een soorgelijk probleem, als ik mijn computer opstart kan ik helemaal niks, op een gegeven moment krijg ik ook een zwart scherm met deze foutmelding. ShellExView heb ik gebruikt maar het lijkt niet te werken. Ik kan dit programma niet draaien als ik mijn pc normaal opstart, dat lukt alleen in de veilige modus, in deze modus kan ik trouwens wel alles.
Dus, als ik mijn pc gewoon opstart kan ik niks en krijg ik die foutmelding, als ik de veilige modus opstart doet hij het wel. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

groetjes Mark
 
Ik heb een soorgelijk probleem, als ik mijn computer opstart kan ik helemaal niks, op een gegeven moment krijg ik ook een zwart scherm met deze foutmelding. ShellExView heb ik gebruikt maar het lijkt niet te werken. Ik kan dit programma niet draaien als ik mijn pc normaal opstart, dat lukt alleen in de veilige modus, in deze modus kan ik trouwens wel alles.
Dus, als ik mijn pc gewoon opstart kan ik niks en krijg ik die foutmelding, als ik de veilige modus opstart doet hij het wel. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

groetjes Mark

Opgelost, het lag aan de virusscanner...:wall:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan