• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

programma alleen zichtbaar door de Administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenie79

Junior lid
Lid geworden
3 jan 2008
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Hoi

Ik zit met het volgende.
Ik ben de gebruiker van het administrator account van mijn laptop en wil programma's installeren waarvan ik niet wil dat die door een ander acount worden gebruikt.
Kan iemand mij zeggen of dit mogelijk is en hoe ik dit dan moet doen?

M.v.g.
Koen
 
Maare, je zult wel beheerder zijn met administrator rights, de echte zit in Vista diep verstopt.

Je kunt bij het installeren, als het goed is, aangeven wie er gebruik van mag maken maar als er een handige gebruiker de rechten overneemt, indien ook beheerder, kan hij het progje gewoon starten of vanuit de administator map de boel starten.

Of hang aan de exe file een wachtwoord.

Welke Vista heb je? gpedit zit in Business en Ultimate.
 
Voor die ander een gebruikersaccount inrichten met beperkte rechten.
Verder in het menu Alle Programma's van de betreffende account de snelkoppelingen van die programma's verwijderen, die niet in dat account mogen worden gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan