• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Externa Harde Schijf Gecrasht Na 1 Dag?

  • Onderwerp starter kozzmonauktke
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kozzmonauktke

Gast
Hallo,

Ik heb mij gisteren een externe harde schijf van 160 GB aangeschaft (Seagate)

Ik kon ze goed installeren, ik heb ze geformatteerd en hupla ze werkte.

Toen ik ze aanlegde mijn HD, kwam er wek op dat er een snelle USB op een trage HUB aangesloten was ( Dit komt omdat ik nog met USB 1.1 zit en die harde schijf 2.0)

Maar het ging dus, vanmiddag zette ik er wat muziek op, ik kopieerde muziekbestanden van mijn C-schijf naar mijn externe schijf.

In het begin verliep dit goed, maar dan kwam er op dat hij niet alles er kon op zetten. Ik heb dan mijn externe HD weer afgelegd en opnieuw aangelegd, maar Windows Xp vond ze niet meer!

Na 10x opnieuw opstarten ook niet, ik ben hopeloos, wie kan me helpen aub??
Ik heb ook alle kabeltjes al eens opnieuw ingestoken enzo...

informatie over mijn pc:
pentium 4: 2.5 Ghz
512 RAM
Maxtor harde schijf van 60 GB
...
 
Ja beetje vreemd probleem de ene dag doet hij het wel en de andere dag niet meer.
Een usb 2.0 apparaat zou ook moeten kunnen werken met een 1.1 het grootste verschil zit hem in de snelheid. USB 1.1 kan maximaal met 12Mbp/s communiceren en USB 2.0 maximaal op 480 Mbp/s. Dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen. probeer hem ook eens in een andere usb poort te steken om te kijken wat hij aangeeft.

Heb je al geprobeerd hem te laten herkennen bij nieuwe hardware.

Ik ga er trouwens vanuit dat je win xp gebruikt?
 
ik weet het niet zeker maar ik ben bang dat het probleem is dat je usb2 apparaat op usb1 hebt aangesloten. Je zou nog kunnen proberen om je drivers van je externe hdd te verwijderen en de drivers opnieuwe te installeren. Maar ik ben bang dat je harde schijf gewoon kaduuk is. |Wat ik ook wel raar vind is dat er bij je p4 2.5 nog geen usb 2.0 zit.
 
Nee ik vind hem ook niet bij de nieuwe hardware :s
 
En wat bedoel je met drivers opnieuw installeren.

Kun je dit eens uitleggen aub?
 
je had het erover dat je ze geinstalleerd had.

dan ga je dus eigenschappen van deze computer (deze computer, rechtermuiklik, eigenschappen)
tabblad hardware, dan knopje apparaatbeheer.

Hier moet je dan ff in de lijst je drivers van de externe hd zoeken, druk op een aantal plusjes totdat je iets ziet staan met usb hdd ofzow (staat waarschijnlijk bij opslagvolumes.), NIET IETS MET ALLEEN HD OF ALLEEN USB maar een combinatie ervan, Klik dan met de rechtermuisknop erop. dan verwijderen of installatie ongedaan maken.

FF opnieuw opstarten en dan nog een keer je hd proberen. Misschien dat ie het dan wel weer doet.


Als je niet helemaal zeker bent laat er dan iemand naar kijken die meer verstand van hardware dingetjes heeft.
 
Er staat niets in de lijst bij usb met hdd ofzo hoor, is dit normaal?
 
Bedankt om te reageren!

In een ander USB poort steken helpt ook niet. Windows XP reageert gewoon niet :s

Kan dat dat ze al zou crashen na 1 dag? :s
Gisteren werkte ze wel nog, en nu opeens niet meer.

Ze draait wel nog zoals tevoren hoor. Zou ze nog normaal draaien als ze gecrasht es?

Andere suggesties?
 
kijk eens bij windows update.. er zijn wat problemen met USB in XP


Recommended Update for Windows XP SP1 (KB822603)
Download size: 341 KB

This update addresses the "Availability of the Windows XP SP1 USB 1.1 and 2.0 Update" issue in Windows XP and is discussed in Microsoft Knowledge Base (KB) Article 822603. Download now to install the Windows XP SP1 USB 1.1 and 2.0 update. After you install this item, you may have to restart your computer. Read more...
 
Originally posted by kozzmonauktke@27-02-2004, 21:12:03

In het begin verliep dit goed, maar dan kwam er op dat hij niet alles er kon op zetten. Ik heb dan mijn externe HD weer afgelegd en opnieuw aangelegd, maar Windows Xp vond ze niet meer!

Even kijken of ik het door heb, vindt je pc nou die HD niet meer of hetgeen wat je er op wilde zetten muziek e.d.
 
Hij vindt de HD niet meer...
 
ja oke, dan hebben we het over hetzelfde.

* worden andere usb apparaten die je er nu uithaalt na instoppen wel herkend, anders even conroleren misschien driver conflict 1.1 / 2.0

* je krijgt geen hardware veilig verwijderen tekentje in je taakbalk na inpluggen

* je gaat naar deze computer en je ziet nergens staan iets van verwiselbare schijf.

* hij wordt ook niet herkend als je je pc uitzet, hd aansluiten en pc aanzetten.

* Als je iets selecteerd met je muis en je klikt met je rechtermuis voor de optie kopieeren naar krijg je ook niet hd te zien.

Controleer anders deze dingen even.
 
bedankt om te reageren


Ik heb al die dingen zorgvuldig uitgevoerd en het werkt nog altijd niet :(
 
probeer eens de installatie van je usb poorten ongedaan te maken (tabblad hardware -apparaatbeheer)

Bij een reboot vindt windows je usb poorten weer en worden ze geinstalleerd. Waarschijnlijk wordt je hdd dan ook weer herkend
 
Welke moet ik dan verwijderen?
er staat bij tabblad hardware - apparaatbeheer:

USB-controllers:

- SiS 7001 PCI naar USB open host-conrtoller
- SiS 7001 PCI naar USB open host-conrtoller
- USB-hoofdhub
- USB-hoofdhub
 
Of anders even langs gaan waar je hem hebt gekocht, is gewoon vreemd dat hij het de ene dag weldoet en de andere dag niet.
USB aansluitingen zou xp direct moeten herkennen als je hem aan een werkende pc insteekt. Alshij dat niet doet, en het ligt niet aan je usb poorten, dan kan het alleen maar aan die hd liggen.
 
PROBLEEM OPGELOST, IK HEB ZE BINNENGEBRACHT IN DE WINKEL EN MIJN GELD TERUGGEKREGEN

ciao
 
Perfect, topic kan op OK

In ieder geval welkom op het forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan