• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet lagg ( ping? )

Status
Niet open voor verdere reacties.

viske

Junior lid
Lid geworden
1 aug 2008
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Hoi, ik heb de laatste tijd last van mijn internet.

Ik had vroeger altijd draadloos internet, maar door de vele haperingen ( ping stijgt opeens naar 500+ ) kon ik dus geen spel op internet spelen.

Nu heb ik dit verholpen d.m.v een draadje aan te leggen. Dit is een half jaar goed gegaan. Maar sinds kort doet mijn internet weer raar..

Internetten/ surfen gaat ineens heel erg sloom, en bij het spel wat ik speelt haper ik ook in het spel en ik merk het vaak ook. Zelfs als mijn ping relatief laag is hapert het. Maar soms wordt het ook erger en dan stijgt mijn ping van 20 naar bijvoorbeeld 130.

Dus, hoe kan ik zien of ik nog steeds op mijn draadje speel, en dus niet draadloos?

En wat kan het probleem zijn als ik wel nog op mijn draadje speel?

ps. Router reset, en pc opnieuw opstarten al geprobeerd. Er was niets veranderd.
 
Doe het volgende: download, installeer en blijf MBAM gebruiken.

Al meteen na de installatie wil MBAM zijn database opwaarderen toestaan dus.

Ook bij herhaald gebruik: eerst de tab Update aandoen!

Download MBAM

Start MBAM en kies voor Snelle Scan

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik dan op de knop OK , daarna op de knop Bekijk Resultaten om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klikken op: Verwijder geselecteerde .
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
 
Viske het kan ook aan je provider liggen.

Heb ik zelf ook een keer gehad best wel lang en mailen had niet veel nut want ze vroegen elke keer weer of ik mijn kabels wilde opmeten enz...
Uit eindelijk geschreven dat ik er zat van was en dat ik de technische dienst wilde spreken en die zeiden dat er inderdaad een fout was en ze het gingen oplossen.

Dus misschien dat je een mail naar de technische dienst kan sturen met je probleem om te kijken of daar het probleem ligt. Maar dus wel naar de technische dienst en niet de algemene mail :p
 
Mijn pc geeft net een melding : Windows - Onvoldoende virtueel geheugen.

Kan dit er iets mee te maken hebben dat ik een hogere ping krijg en alles slomer gaat op me pc?

zo ja, hoe kan ik dit verhelpen?
 
Jawel, maar dan moet je eerst wat meer gegevens doen:

a) welke Windows gebruik je?
b) hoeveel werkgeheugen is in je PC genstalleerd?
c) hoe groot is nu de vrije ruimte op de C-partitie?
 
a ) XP
b ) 1,5gb 800mb beschikbaar.
3 ) 55/80gb vrij
 
Je klikt Deze computer met rechts aan en kiest Eigenschappen.
In het venster Systeemeigenschappen klikje op de tab Geavanceerd. Klik nu op de bovenste knop Instellingen.
In het nieuwe venster Instellingen voor prestaties klik je op de tab B]Geavanceerd[/B] en onderaan klik op de knop Wijzigen.

Om ervoor te zorgen, dat het virtuele geheugen niet in blokken verspreid gaat liggen over de harde schijf, maar n blok vormt, ga je eerst het virtuele geheugen helemaal op nul,nul zetten.

Klik in het rondje bij Aangepaste grootte, zet de Begingrootte op 0 en de Maximale grootte zet je ook op 0. Klik op de knop Instellen en geef OK bij de melding van Windows, dat een herstart nodig is.
Klik vervolgens op OK, nogmaals Ok, op Toepassen en weer op OK.Nu komt Windows met de melding, dat de PC een herstart moet ondergaan, ga hiermee dus akkoord.

Nadat de PC weer is opgestart, ga je het nieuwe virtuele geheugen regelen.
Doorloop wederom de eerder beschreven stappen zet daarna zowel bij Begingrootte als bij Maximale grootte de waarde op 3072. dit is tweemaal het aanwezige werkgeheugen; door de begin en maximale waarde gelijk te zetten, hoeft Windows niet meer te rekenen, hoe groot het virtuele geheugen moet zijn! Dat betekent weer een stukje snelheidswinst.
 
Abraham dat heb ik net gedaan, en ook dat Mbam.

Maar Zit nog met mijn ping probleem.

Gisteravond was het opeens weg en heb ik een uur op 31ping gezeten, en vanochtend was het ook 20ping ofzo. Maar net een uur geleden wil ik weer spelen, en toen ik de server in kwam ging mijn ping geleidelijk van 30 naar 200..

Hoe kan het dat het de ene keer wel goed gaat en de andere keer ook. ( vroeger had ik dit ook, maar toen had ik draadloos internet! ). Nu heb ik met een draad en moet het lijkt mij altijd constant blijven, zoals het de maanden hiervoor ook altijd was.

Dus hoe kan het dat het de ene keer wel goed gaat en de andere niet? Ik dacht aan een storing ofzo? Of heb ik misschien mijn draadloos internet weer aangezet ofzo? de stekker is er wel uit, maar ik wil graag kunnen zien of mijn draadloos echt uitstaat, maar ik heb niet zoveel verstand van computers.

* Bij netwerkverbindingen staat er: LAN-verbinding, verbonden met firewall & Hamachi, verbonden met firewall.
 
viske dit had ik ook zie hier boven.
alleen op bepaalde momenten was het erg hoog.

dus bel je provider eens.
 
counterstrike-source, maar ik merk het over heel mijn pc, en ik weet zeker dat het niet aan t spel ligt.
 
internet gaat heel sloom, soms sneller soms langzamer
En ingame haperingen in t spel.
 
Wie is je provider, welk abonnement heb je en hoeveel computers zijn bij jou op internet aangesloten?
 
ik weet onze provider momenteel niet, mijn moeder is niet thuis, en ik *schamend* weet het momenteel niet.

Is er ergens waar ik het kan zien?
 
Hallo, dringend is het natuurlijk niet, maar heb jij de enigste computer?
 
Nee, ik en mijn 2 zussen op 1 kastje.

Maar ik heb dit gewoon nooit gehad, na het draadje leggen waaren mijn draadloze ''laggs'' verdwenen en kreeg ik een constante ping...

wat ik wel heb opgemerkt, is dat in de ochtend en na 22:30 de lagg gewoon weg is!
Dus echt van 15:00 - 22:30 heb ik er veel last van, het is nu al 2 dagen achter elkaar precies die tijd.

helpt dat iets?
 
Heb een ADSL-verbinding met internet, of is het kabelinternet?
 
ik geloof adsl.
 
Dan hebben jouw zussen ook last van langzamer internet?

Weet jij ook, of de draadloze verbinding bij jullie wel beveiligd is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan