• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

mediaspeler HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

peaveybrown

to the rescue and back
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
10.752
Waarderingsscore
0
Eindelijk heb ik weer eens een computer (laptop) ingesteld als downloadmonster voor persoonlijk kijkplezier. Dus de HD van de computer loopt nu lekker vol met digitaal vermaak (lees: films). Er daaraan gekoppeld begon dus weer eens de discussie > hoe gaan we het kijken?

Branden kost DVD's en dat is zonde voor iets wat je eenmalig kijkt (misschien wel langer, maar niet zeker)
Dus twee opties:
1) kabel tussen tv en comp
2) externe HD-mediaspeler aanschaffen

Voordeel van optie 1 is dat het dus niets kost, maar nadeel is dat de laptop (waarvan het scherm defect is) dus naast de tv moet komen te staan

Voordeel van 2 is dat het een enigzins mobiel kastje is en dus op te bergen is, nadeel is dat we het dus moeten kopen (kosten en 0,0 verstand ervan). De kosten mogen niet t hoog worden (max 100-150), omdat we nu ook niet van zulke fervente gebruikers zullen zijn.

Wat zouden jullie ons adviseren?
specs tv:
HDMI in
VGA-in
composiet
s-video
(en scart 2x, maar die zijn al ingebruik)

Verder hebben we een dolby surround set voor het geluid, dus het zou mooi zijn als dat voor het geluid gebruikt zou kunnen worden. Specs: audio in, en composiet
 
Is het voor jullie nodig om een Full HD mediaplayer te kopen, of is een gewone SD player ook goed?
(dus een player die full HD kan afspelen.)
 
ow, met die HD bedoel ik Hard Disk en niet de beeld kwaliteit... sorry voor de onduidelijkheid
Dus zo'n externe harde schijf die tevens mediaplayer is (turbo usb stick die kan afspelen naar de tv)

hoeft dus niet in HD kwaliteit te kunnen afspelen (omdat de downloads het vaak ook niet zijn)
 
Pff, het heeft ff wat kruim gekost om de juiste zoektermen in te geven (mediaplayer is niet zo'n handige :) )
MAAR op Hardware.info heb ik een leuk vergelijkend warenonderzoek gedaan en we zijn tot de keuze gekomen:
Freecom Mediaplayer II 500MB (31990) die we voor 170 euro kunnen ophalen in Eindhoven (Zercom)

Iets boven het budget, maar wel voldoende gewenste opties

Mijn advies aan mensen die een vergelijkbare aankoop willen doen:
- Bepaal of je MET of ZONDER harde schijf koopt (als zonder moet je er dus nog een harde schijf indoen). Qua grootte > ik reken altijd 1GB per film, dus op een 500GB schijf passen 500 films (of iets minder).
- Bepaal welke aansluitingen je wilt en welke er dus compatible zijn met je TV/Sound system etc.
- Bepaal OF/WELKE netwerkmogelijkheden je wilt hebben (enkel USB of ook LAN of WLAN)
- Kijk naar de beeld/geluidsformaten die het apparaat kan afspelen en welke voor jou wenselijk zijn
- Kijk of ie ondertitels los kan afspelen (bijv. vanaf .srt bestand), zodat je zelf die dingen niet hoeft in te bakken > als dat voor jou belangrijk is.
- Een ingebouwde koeling zorgt voor extra geluid, dat misschien niet wenselijk is.
- Een ingebouwde bittorrent client kan ook wenselijk zijn (maar hangt dus ook van je netwerk af)
- Natuurlijk is de prijs ook iets handigs om naar te kijken.....
- ....en of er nieuwe firmware beschikbaar is/komt, waardoor je apparaat bijv. de nieuwste bestandsformaten kan gaan afspelen.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan