• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Html Pagina Met Php Code Preview

Status
Niet open voor verdere reacties.

sparty

Gevestigd lid
Lid geworden
1 jul 2004
Berichten
411
Waarderingsscore
0
Ik heb een website gemaakt met een aantal stukken PHP code ertussen. Deze site heb ik voor iemand anders gemaakt, en de bedoeling is dat diegene ook zelf het een en ander moet kunnen veranderen aan de HTML en niet aan de PHP code. Hij gebruikt momenteel Frontpage, maar in Frontpage wordt de pagina helemaal vervormd in de Preview tab aangezien het programma geen idee heeft hoe het met de PHP code overweg moet.
Waar ik dus naar op zoek ben is een simpel programmatje waarmee hij een preview van een HTML (lokaal opgeslagen) kan zien, maar dat hij geen PHP server hoeft te installeren. De PHP hoeft niet uitgevoerd te worden als hij 'm bekijkt, maar het gaat erom dat hij het design van de pagina een beetje aan kan passen hier en daar.
 
hmm, php kan locaal zonder een webserver niet gerund worden.
Denk dat het niet helemaal gaat lukken wat je wil.. je kan um eerst de layout in html laten maken, en dat jij um daarna convert naar php.

ik zou geen andere opl weten
 
je kan um eerst de layout in html laten maken, en dat jij um daarna convert naar php.

Da's nou juist niet de bedoeling :p Ik wil er juist voor zorgen dat ik hem die code kan geven en dat het verder mijn zaak niet meer is :p
 
Dit is hoe ik vaak zelf mijn php pages maak.

index.php
Code:
<?php

#inlog stysteem
#bla code
#bla code
#bla code

$nav = array ('home', 'news', 'enz');
$view = isset($_GET['view']) && in_array($_GET['view'], $nav) ? $_GET['view'] : 'home';

require("layout.php");

?>


layout.php
</span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>HTML </td></tr><tr><td id='CODE'><html>
<head>
<title>asdf</title>
<body>

<div class="header">hier je banner</div>

<div> class="nav">
<?php
foreach($nav as $var)
{
echo '<a href="index.php?view='.$var.'" title="go to the '.$var.' page">'.ucfirtst($var).'</a> | ';
}
?>
</div>

<div class="content">
<?php
require('includes/'.$view.'.php');
?>
</div>

</body>
</html>
</td></tr></table><span class='postcolor'>


Op deze manier hoeft ie alleen zijn eigen pages die geincluded worden in HTML te maken..
deze moeten werk de extentie .php hebben maar dat kan je ook veranderen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)
 
Dreamweaver kan bij mijn weten "include" simuleren in het voorbeeldvenster...
Maar als je echt de html van de php wilt scheiden, kan je altijd werken met een templatesysteem zoals smarty of met een CMS (content management system)

;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan