• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik kan mijn mac niet meer opstarten en de cd er niet meer uithalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wjbruins

Bekend gezicht
Lid geworden
2 nov 2008
Berichten
151
Waarderingsscore
0
Mensen ik heb dringend hulp nodig! Ik heb net een nieuwe macbook maar nu heb ik geprobeerd windows erop te zetten via bootcamp. Ik heb de partitie aan laten maken door bootcamp, vervolgens moest ik de windows cd erin doen en op installatie starten klikken. Toen werd de mac gereboot en vervolgens verschijnt er een wit scherm. Zonder apple logo. Ik heb een hele tijd gewacht maar er gebeurde niks. Toen heb ik m uitgezet door vijf seconden op power te drukken. Toen heb ik m weer aangezet, maar weer dat witte scherm. De cd ejecten lukt niet, daar reageert ie niet op. Ik heb op internet alle aanwijzingen voor een geforceerde uitwerp geprobeerd, ook de veel gepromote tip van Command + Option + O + F, maar ook dit werkt niet. Ik heb ook geen noodknop op mijn laptop die je met een pen kunt bedienen ofzo. Ik krijg met GEEN MOGELIJKHEID de cd er meer uit! HELP! Wie kan me helpen?
--- automatische edit ---
Inmiddels start ie Windows XP setup (dat blauwe DOS-programma) wel, maar na het eerste deel installeren moet ie opnieuw opstarten. En bij het opstarten wil die weer van de cd starten en het hele eerste deel weer opnieuw doen. Maar ik kan de cd met geen mogelijkheid verwijderen. Ook met de veel gepromote hotkeys niet. Wie weet de oplossing???!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: HELPP!!!!!!!!_Kan_mac_niet_meer_opstarten_en_cd_ni et_meer_verwijderen!

Normaliter zit er in elk optisch geval een gaatje, waar je een verbogen paperclip in kunt steken. Dit ontgrendelt de lade, die je daarna eruit moet kunnen trekken. Het apparaat moet daarbij wel uit staan.
 
Houd alt ingedrukt terwijl je opstart. Normaliter krijg je een keuzescherm om uit te kiezen of je van cd/dvd wilt opstarten of HDD.
 
En... hoe is dit nu afgelopen? Ik twijfel tussen Windows7 pc of IMac.
 
Mijn excuses voor de late reactie. De enige werkende manier na lang zoeken bleek te zijn: de muisknop van het trackpad ingedrukt houden na de opstarttoon. Toen spuwde die 'm uit. Inmiddels weet ik ook wat ik fout had gedaan waardoor Bootcamp niet verder kwam met de installatie van Windows: ik had de partitie niet geformatteerd. Stom. Inmiddels heb ik Windows hier draaien naast Mac OS X en dat loopt als een trein! Niet dat ik het nodig heb, maar mijn Windows-installatie is zelfs krachtig genoeg om te gamen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan