• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wireless internet valt weg: direct aansluiten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

warchieflll

Bekend gezicht
Lid geworden
26 dec 2008
Berichten
102
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal!

Mijn draadloze internet verbinding valt regelmatig uit. Dit is erg vervelend natuurlijk. (Soms doet hij het wel een hele dag, en soms valt hij 500 keer per dag uit.) Ik dacht eens even kijken wat er gebeurt als ik de computer rechtstreeks aansluit op de router. Netjes de Rj45 vanuit de connectie met router naar connectie met pc1 gedaan (op de router staat een connectie naar de modem, pc1, pc2, pc3, pc4), en vervolgens de andere kant van de stekker de Rj45 vanuit de modem in de PC gestoken. Tot zo ver geen problemen.

Ik start dus de computer op, en krijg een LAN verbinding. Het is gewoon verbonden, al staat er niet rechts onderin het bekende internet-icoontje (die ik overgens wel zie als ik de stekker [Rj45] uit mijn pc haal), maar dan komt er een dik kruis bij natuurlijk!

Vervolgens probeer ik op het internet te komen. Wat blijkt is dat ik geen webpagina's kan bekijken. Ik heb dus wel een LAN-verbinding (direct aangesloten), maar kan niet het web op..!

Hierna heb ik nog geprobeert om naar mijn ip te surfen; in mijn geval 192.168.2.1. Dit lukt, alleen staat er wel rechtsboven 'no connection'.

Om mijn verhaal even samen te vatten hier een plaatje van wat gegevens;

internet_direct.bmp


Ik hoop dat iemand me (weer) kan helpen :worship:

Ps. Ik heb de volgende gevens;

- Moederbordnaam Asus A7V400-MX
- (draadloos) Ralink RT2500 802.11g Wireless Network Adapter PCI
- (directe aansluiting) VIA VT6102 Rhine II Fast Ethernet Adapter PCI
- Windows XP professional SP3
- Heb meerdere computers in huis, die gebruik maken van draadloos internet (1 benden, waar ik het nu over heb, 2 boven + 1 mobiel)
 
de kabels behoren van de modem naar de router te lopen en vanuit de router naar je pc.
Anders haal je de router er even tussen uit en sluit je de modem direct op de pc aan.
Als je dan wel internet hebt kan dat betekenen dat je routerinstellingen niet goed staan of dat het verkeerd is aangesloten (zie eerste regel)
 
De "no connection" is een melding van je router. Je maakt dus wel verbinding met je router, maar je router maakt geen verbinding met internet.

Zet even alle apparaten uit (modem, router, pc).
Start nu eerst de modem op en wacht op alle lampjes die horen te branden
Start nu de router op en wacht ook hier weer op alle lampjes die horen te branden.
Start als laatste je PC op.

Als je PC is opgestart controleer je nogmaals je IP-gegevens en probeer je te connecten naar je router (192.168.2.1).
 
Okee.. Ik heb het aangesloten van mijn modem direct naar mijn pc, zonder router. Nu slaat mijn LAN-verbinding weer aan. Eerst verkreeg hij netwerk adres... toen berpert/geen, en daarna floep! Verbinding. Het icoontje verschijnt niet, maar ik kan wel alle websites bekijken (een stuk sneller ook!). Wel heb ik een ander IP-adres gekregen; 94.210.134.51..!? Ook de DNS is anders. Voor de makkelijkheid zal ik weer een aantal screenshots hierin sturen!

Owja, een ander puntje; nu kom ik niet mijn 192.168.2.1 meer in. Ook niet via 94.210.134.51.. Dat zou dus kloppen omdat die pagina die hij weer geeft als ik dat in typ via mijn router word gegeven. Zeg ik dit goed?

Hier dan het nieuwe screenshotje!;

internet_direct2.bmp


(En nu dit gelukt is natuurlijk de vraag; hoe krijg ik mijn draadloze internet zo snel en zo dat hij niet uitvalt?) (op dit moment valt internet er ook niet continu uit) (moet ik hiervoor bij mijn provider zijn? Of een update mijn router iets achtigs?)
 
nee dit ligt aan de router
het klopt dat je met 192.168.2.1 niets kan doen, daar heb je de router voor nodig.

Nu is het zaak om alles 1 voor 1 aan te sluiten, en uiteraard met de orginele cd van de router, te installeren.

Doe het volgens de beschrijving die erbij zit (router).
 
Okee thanks, ik zal morgen nog is kijken, dan sluit ik het aan op de manier van Gollem & ik ga opzoek naar die CD... Moet nu gaan jammer genoeg :(

Goede nacht allemaal!
 
Wel heb ik een ander IP-adres gekregen; 94.210.134.51..!? Ook de DNS is anders. Voor de makkelijkheid zal ik weer een aantal screenshots hierin sturen!

Owja, een ander puntje; nu kom ik niet mijn 192.168.2.1 meer in. Ook niet via 94.210.134.51.. Dat zou dus kloppen omdat die pagina die hij weer geeft als ik dat in typ via mijn router word gegeven. Zeg ik dit goed?
Dat 94-adres is dus vanaf je modem naar je PC. Omdat je router er niet meer tussen zit, krijg jij dus nu een adres wat normaal gesproken aan de router zou worden gegeven.
En dat je 192 niet kunt bereiken vanuit 94? Probeer jij eens een andere stad te bellen zonder het kengetal erbij... :wink:

Wat CapSparrow ook zegt: een brakke router. Hopen dat stroom eraf het opgelost heeft...
 
Heey!

Terug van weggeweest, en heb er weer wat tijd in gestoken.

Modem --> PC

Heb de computer weer verplaatst naar de meterkast (daar zit mijn modem en router in), en vervolgens heb ik als aller eerst alle stekkers eruit gehaald en gezorgd dat alles van het stroom af is. Vervolgens als eerst de modem ingeschakeld en daarna de pc. (Gebruik dus nu nog de aansluiting modem --> pc). Hiermee krijg ik hetzelfde resultaat als gister; wat dus logische is, niet naar het adres kunnen, wel op internet).

Modem, router, PC (dichtbij)

Vervolgens heb ik weer alles van stroom gehaald. Toen weer de modem als eerste opgestart (en gewacht tot alle lampjes branden of course) Hierna de router, weer gewacht op alle lampjes, en vervolgens de pc. (gebruik nu dus weer een draadloze verbinding) Resultaat;

[router antene bijna tegen antene van pc aan]

- Naar mijn idee toch iets langzamer, maar toch wel vrij snel, het valt mee
- tot nu toe niet uitgevallen [heb het zo ongeveer 10 minuten gehad]


Modem, router, PC (verweg)

Hierna alles weer uitgezet, pc terug gezet op de plek waar hij hoort te staan. Nu weer eerst de modem, daarna router en daarna pc ingeschakeld. Resultaat hiervan is;

- Zelfde als normaal
- Tot nu toe nog niet uitgevallen.
- wel langzamer

Signaal info;

signaal moet door meterkast; afstand hierdoor heen is ongeveer 5 meter. Dit lijkt mij niet te veel gevraagd toch? Als ik de afstand om de muur naar de pc heen loop (waar hij normaal staat) kom ik uit op ongeveer 9 meter. Het signaal wat hij aangeeft is bijna helemaal vol.

Hierdoor zou ik bijna denken dat het aan het signaal moet liggen (hoewel, hij geeft aan dat de signaalsterkte volledig is, maar goed, hij kan zo veel zeggen natuurlijk)

Ander vraagje

Verder had ik nog een vraagje; Ik heb staan bij mijn netwerken dat ik 3 adapters voor internet heb.. Dit vind ik vreemd. ik heb een aansluiting voor een draadloosnetwerk, eentje waar ik een netwerkkabel in kan doen, maar verder naar mijn weten geen andere. Wel kan ik met die andere verbinding maken en komt het neer op 400 Mbps! Hiermee kan ik niet op het internet hoe het er nu voor staat (draadloos van afstand, hoe het hoort dus). Is er een mogenlijkheid om deze verbinding aande praat te krijgen? Het gaat hierbij om een '1394-verbinding'. De andere twee zijn dus een draadloze verbinding en een LAN-verbinding. Verder als ik het verbonden heb, staat er niks bij de details. (geen ip, dns, of ook maar iets. Het is gewoon wit)
 
Een draadloze router dient zo mogelijk in het midden van een vrije wand en dan ook nog zo hoog mogelijk gepositioneerd te zijn!
 
1394 is firewire.

Hoe staat het wireless netwerk ingesteld: Wireless B, wireless G of auto (of mixed)?
Kan jouw adapter wireless G aan, zet dan je router eens op wireless G (houdt een netwerkkabel bij de hand :smile:)
 
Goeie Gollem, nog niet aan gedacht.

Hij heeft in ieder geval weer verbinding, das toch al heel wat
 
Ehm.. de router verplaatsen is geen optie. Alles zit in de meter kast aangesloten (ook telefoonverbinding zit er aan gesloten. Dus de hele mikmak verplaatsen zal nog even moeilijk gaan..!

Volgens mij staat het al ingesteld op G, maar dat weet ik niet 100% zeker.. Waar zou ik dat kunnen vinden?
--- automatische edit ---
Ehm.. de router verplaatsen is geen optie. Alles zit in de meter kast aangesloten (ook telefoonverbinding zit er aan gesloten. Dus de hele mikmak verplaatsen zal nog even moeilijk gaan..!

Volgens mij staat het al ingesteld op G, maar dat weet ik niet 100% zeker.. Waar zou ik dat kunnen vinden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het al gezien, onderkant van router staat dat het een G-router is (heb een belkin F5D7231-4).

Internet valt hier er nog regelmatig uit. Bij het vernieuwen van de verbinding duurt het vaak lang bij 'ip-vernieuwen', en soms pakt hij dit helemaal niet. Nadat ik daarna de stekker van de modem & router eruit heb gedaan, en dan weer de modem erin, wachten op de lampjes en de router erin, dan pakt hij hem meestal wel...

Misschien na aanleiding hiervan nog een suggestie, of blijft het gewoon op een slechte router? En zou dan eventueel misschien een repeater helpen?
 
Ik ben bang dat het hier toch dan om een brakke router gaat...

Heb je al eens geprobeerd om de router volledig te resetten (back to factory)?
Moet je natuurlijk wel al je gegevens weten van draadloos internet, standaard wachtwoord e.d., maar dat laatste staat in de handleiding van de router...

Ennuh... is de firmware van de router up-to-date?
 
Ehm.. Er is volgens mij geen nieuwe frimware te vinden (niet op belkin site in ieder geval) laatste versie is uit 2005... 4.05.03.

Ik zal nog is kijken voor de reset, maar ben ik dat ook niet me internet op de computers boven kwijt? (Mocht er dan iets niet lukken dan heb ik geen mogelijkheid meer om op het internet voor een oplossing te zoeken..!

even voor de duidelijkheid; in mijn router zit een netwerkkabel waar staat 'to modem', en die gaat naar mijn modem... En een stekker om er stroom in te krijgen. Verder zit er niks in.. Mis ik niet een kabeltje of zo? (met de installatie cd geeft hij aan een stekker naar modem, stroom en eentje naar de pc, maar dan is het toch niet meer draadloos of ben ik nou gek?)
 
Nee... je bent niet gek; in elk geval niet in dit topic :biggrin:

Daarom zei ik dus dat je de draadloze instellingen moest opslaan/bewaren.

Instellen van een draadloze router doe je eigenlijk altijd bedraad. Mocht je dan een typefoutje maken, dan kun je in elk geval nog in de router komen.

Wacht dus nog ff met aanpassen. Ik duik even in de manual...


En ja... als je het verkloot, dan hebben de computers boven ook geen internet meer (als ze tenminste verbinding maken met dezelfde router).

Maar uh... hebben die computers boven dan geen last van het uitvallen van de verbinding?
 
Is het mogelijk dat de router inmiddels aan vervanging toe is?

Firmware uit 2005 doet mij vermoeden, dat de router zo langzamerhand aan het eind van zijn technische levensduur is.
 
Is het mogelijk dat de router inmiddels aan vervanging toe is?

Firmware uit 2005 doet mij vermoeden, dat de router zo langzamerhand aan het eind van zijn technische levensduur is.

Dan zouden de andere computers er toch ook last van moeten hebben?
--- automatische edit ---
Ik heb het al gezien, onderkant van router staat dat het een G-router is (heb een belkin F5D7231-4).

Maar de router heeft ook de mogelijkheid tot B (pagina 47 Engelstalige manual).
--- automatische edit ---
Ehm.. Er is volgens mij geen nieuwe frimware te vinden (niet op belkin site in ieder geval) laatste versie is uit 2005... 4.05.03.

Ik zal nog is kijken voor de reset, maar ben ik dat ook niet me internet op de computers boven kwijt? (Mocht er dan iets niet lukken dan heb ik geen mogelijkheid meer om op het internet voor een oplossing te zoeken..!

Op pagina 68 van de Engelstalige manual staat hoe je de configuratie kunt opslaan. Je kunt dan veilig een factory-reset uitvoeren, configuratie inlezen en hoppa...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan