• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mappen verplaatsen automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

januz

Nieuw lid
Lid geworden
22 mrt 2007
Berichten
15
Waarderingsscore
0
hallo, ik heb een serieus probleem. wij werken met een server van iomega. nu is het zo dat op de 1 of andere manier bepaalde mappen van klanten ineens zijn verdwenen, dat wil zeggen ze worden vanzelf verplaatst naar een map in de buurt. 1 hoger of 1 lager meestal. na een tijdje waren we dit wel zat en hebben we een externe harde schijf aan een pc gehangen, deze geshared en deze gebruikt als centrale opslag. dit ging twee dagen goed maar zojuist hadden we weer het zelfde probleem. de inhoud van een bepaalde map stond plotseling verspreidt over meerdere mappen, 3 om precies te zijn.. je begrijpt: handen in het haar en alles wat daarbij hoort...:wall::frusty:

nu heb ik al eens eerder gezocht op dit probleem maar heb er niets over kunnen vinden. iemand hier een idee? je zou toch haast zeggen dat het een netwerk fout is, in de switch ofzo..
 
Hee Januz,

aan de informatie die je geeft,
lijkt het mij geen netwerk probleem te zijn.
de dingen die gebeuren, gebeuren toch lokaal op de server?
heeft verder niets met het netwerk te maken....

wat ik zo denk is dat je te maken hebt met een virus,
normaal hoort een server/pc dit namelijk niet te doen...
ik zou even een hijthis logje plaatsen in het daarvoor bestemde forum,
en uiteraard scannen met malwarebytes,
maar daar helpen ze je daar verder mee...

Mvg,
Incarnez
 
ok we zullen eens een logje maken, heb ik zelf totaal geen verstand van... maar iemand anders gelukkig wel.

virus zou wel vreemd zijn, op alle pc's hier binnen staat avast, zou die daar doorheen geglipt moeten zijn
 
we hebben er iemand naar laten kijken en die heeft geen gekkigheid kunnen ontdekken. het probleem bestaat nog steeds, vanmiddag zat ik met een collega allebei vanaf onze eigen pc naar een excel bestand te kijken op de server toen deze plots verdween waarop ik vroeg waarom ie het bestand verwijderde... hij vroeg mij het zelfde... mysterieuze krachten, uri geller in de buurt of toch een hardware probleem?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan