• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

XP meldt meteen weer af na aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bunk

Nieuw lid
Lid geworden
2 nov 2009
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Beste forumleden,

Mijn Pc kom ik niet meer in helaas, als ik aanmeld en op mijn naam klik dan meld de pc meteen weer af en komt terug in hoofdmenu.
Ik heb hetzelfde gedaan via veilige modus maar dit geeft hetzelfde resultaat.

Bootcd van avira gebruikt en Pc secure , geen oplossing blijft hetzelfde doen.

aangezien ik nog wat files op de c schijf heb staan die ik wil behouden wil ik eigenlijk nog niet overgaan tot Formateren.

Ik denk zelf dat een virus mij tegenhoud om in te kunnen loggen..
Wie kan mij helpen weer in mijn Pc te komen ?
BVD,.
Peter
 
Re: Xp meld meteen weer af na aanmelden/ Help!

Probeer eens je schijf in een andere pc aan te sluiten en kijken of je in de bestanden kunt komen. Als dat lukt, kopieer alle bestanden, doe een schone installatie en als het goed is is het dan opgelost. Ik kan er ook niets anders van maken. Misschien een bootable cd maken met een progje erop??? De anderen weten er meer vanaf en kunnen jou verder helpen.
 
Re: Xp meld meteen weer af na aanmelden/ Help!

Probeer eens je schijf in een andere pc aan te sluiten en kijken of je in de bestanden kunt komen. Als dat lukt, kopieer alle bestanden, doe een schone installatie en als het goed is is het dan opgelost. Ik kan er ook niets anders van maken. Misschien een bootable cd maken met een progje erop??? De anderen weten er meer vanaf en kunnen jou verder helpen.

Bootable cd maken is simpel maar wat voor progje gebruik ik dan ?

is een er wellicht een manier om via MS dos aan te melden in XP ?
 
Re: Xp meld meteen weer af na aanmelden/ Help!

vraagje zit je pc misschien in een loop?
start hij weer opnieuw op?
als dit zo is kun je via de veilige modus auto opstarten bij fout uitschakelen.
dan start de pc weer op en zie je de fout melding en kun je hem herstellen via de optie R van af je xp cd.
 
Re: Xp meld meteen weer af na aanmelden/ Help!

Kun je wel inloggen als administrator [2 X ctrl + alt + del drukken bij het inlogscherm].

Krijg je een foutmelding? Krijg je berhaupt ergens een melding van?
 
Re: Xp meld meteen weer af na aanmelden/ Help!

Kun je wel inloggen als administrator [2 X ctrl + alt + del drukken bij het inlogscherm].

Krijg je een foutmelding? Krijg je berhaupt ergens een melding van?

Ik kom wel in veiligemodus en kan dan administrator aanklikken, die opend dan wel en meld zich daarna meteen weer af, voor alle andere accounts geld precies hetzelfde.

Als ik maar in een account kan komen dan weet ik de oplossing wel, maar ja hoe kom ik bij het startmenu ?

wie of wie ?
--- automatische edit ---
vraagje zit je pc misschien in een loop?
start hij weer opnieuw op?
als dit zo is kun je via de veilige modus auto opstarten bij fout uitschakelen.
dan start de pc weer op en zie je de fout melding en kun je hem herstellen via de optie R van af je xp cd.

geen loop, hij wacht op commando, inloggen kan ook in veilige modus maar logt dan meteen weer af en komt terug in hoofdmenu.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Xp meld meteen weer af na aanmelden/ Help!

Dat pobleem wordt mogelijk veroorzaakt door malware.
Maar doordat je dus op geen enkele manier kan inloggen, is de eerder gegeven suggestie, om de HD in een andere PC te hangen, om je documenten enz. te redden, de beste optie.

Daarna de HD terugplaatsen en een schone installatie (dus inclusief formateren) doen.
 
Re: Xp meld meteen weer af na aanmelden/ Help!

Dat pobleem wordt mogelijk veroorzaakt door malware.
Maar doordat je dus op geen enkele manier kan inloggen, is de eerder gegeven suggestie, om de HD in een andere PC te hangen, om je documenten enz. te redden, de beste optie.

Daarna de HD terugplaatsen en een schone installatie (dus inclusief formateren) doen.

Dat vermoeden heb ik ook dus heb ik avira bootcd gebruikt en f-secure ook, maar helaas zonder resultaat.
Door de harddisk in een andere pc te plaatsen kan ik dan wel inloggen ?
Alle gegevens van c schijf wil ik graag bewaren namelijk.
dank
 
Re: Xp meld meteen weer af na aanmelden/ Help!

Ik heb zaterdagavond 7-11 toevallig hetzelfde gehad en heb het op een andere manier opgelost.
Deze manier ook al bij andere met goed gevolg gebruikt zie onder.

Zet de computer aan en start op van de installatie cd van windows doe zoals je normaal gewend bent om windows te installeren tot je op F8 moet drukken om te accepteren, accepeer.
Hierna krijg je (3) opties gebruik de optie (R) windows zal herstellen zonder verlies van je instellingen en programma's .
Ga verder met installeren.

Succes neroangelo.
 
Re: Xp meld meteen weer af na aanmelden/ Help!

Die andere PC zal na opstarten jouw schijf herkennen en via Verkenner kan je dan in jouw C-partitie komen, om alles wat je redden wil te redden!
 
Re: Xp meld meteen weer af na aanmelden/ Help!

Ik heb zaterdagavond 7-11 toevallig hetzelfde gehad en heb het op een andere manier opgelost.
Deze manier ook al bij andere met goed gevolg gebruikt zie onder.

Zet de computer aan en start op van de installatie cd van windows doe zoals je normaal gewend bent om windows te installeren tot je op F8 moet drukken om te accepteren, accepeer.
Hierna krijg je (3) opties gebruik de optie (R) windows zal herstellen zonder verlies van je instellingen en programma's .
Ga verder met installeren.

Succes neroangelo.

Ok, die optie had ik nog niet gebruikt, kom je na de Optie R dan in het MS dos scherm ? of loopt windows xp dan gewoon door zonder verlies van Mijn Documenten folders ?
 
Re: Xp meld meteen weer af na aanmelden/ Help!

Er is misschien nog een andere optie:
Als je direct na het aanmelden op Ctrl-Alt-Delete drukt, kun je dan wel naar Taakbeheer?

Zo ja, start dan een nieuwe taak REGEDIT.
Navigeer naar de key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\
Waarschijnlijk zie je in de rechterkolom C:\WINDOWS\System32\wsaupdater.exe staan.
Hier hoort te staan:
C:\WINDOWS\System32\userinit.exe

Oorzaak? Wat Abe zegt: Malware. Het is dus niet verstandig door te gaan met deze installatie zonder uitgebreid te scannen, maar daar hebben we het forum dan weer voor :rules:
 
Re: Xp meld meteen weer af na aanmelden/ Help!

Die andere PC zal na opstarten jouw schijf herkennen en via Verkenner kan je dan in jouw C-partitie komen, om alles wat je redden wil te redden!

ok, ga ik proberen

dank
--- automatische edit ---
Er is misschien nog een andere optie:
Als je direct na het aanmelden op Ctrl-Alt-Delete drukt, kun je dan wel naar Taakbeheer?

Zo ja, start dan een nieuwe taak REGEDIT.
Navigeer naar de key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\
Waarschijnlijk zie je in de rechterkolom C:\WINDOWS\System32\wsaupdater.exe staan.
Hier hoort te staan:
C:\WINDOWS\System32\userinit.exe

Oorzaak? Wat Abe zegt: Malware. Het is dus niet verstandig door te gaan met deze installatie zonder uitgebreid te scannen, maar daar hebben we het` forum dan weer voor :rules:

Gollum, ik heb de pc weer opgestart en meld mij aan via mijn naam, dan komt mijn bureaublad in beeld , dan doe ik ctrl, alt delete en en dan meld de pc zich weer af, ik zie geen start programma s in beeld helaas en hij meld weer af naar he hoofdmenu waar alle inlog namen staan...
raar dit zeg..
--- automatische edit ---
Ik heb zaterdagavond 7-11 toevallig hetzelfde gehad en heb het op een andere manier opgelost.
Deze manier ook al bij andere met goed gevolg gebruikt zie onder.

Zet de computer aan en start op van de installatie cd van windows doe zoals je normaal gewend bent om windows te installeren tot je op F8 moet drukken om te accepteren, accepeer.
Hierna krijg je (3) opties gebruik de optie (R) windows zal herstellen zonder verlies van je instellingen en programma's .
Ga verder met installeren.

Succes neroangelo.

Hoi Neroangelo, heb de hersteloptie R gedaan en dan kom in aanmelden windows in MS DOS scherm terecht, wat moet ik dan als commando ingeven ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Xp meld meteen weer af na aanmelden/ Help!

deze topic kan worden gesloten, heb mijn probleem als volgt opgelost;

Nieuwe xp versie okt 2009 sp3 gedownload die op een bootable DVD gezet en hup in de pc, bij slectie scherm windows op de D schijf gezet en via verkenner de C schijf weten te bereiken en al mijn files gesaved.
Malwarebytes op de pc gezet en ja hoor 20 virussen gevonden en meteen verwijderd, C schijf ga ik nu op schonen en daar opnieuw XP op zetten, partitie opnieuw indelen en klaar is kees..!.

Nu elke dag een MWB update en volledige scan blijven doen dan ben ik voorlopig weer vrij van rotzooi..

grtz
Bunk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan