• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Systeemherstel wordt telkens uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

D@nny

Gevestigd lid
Lid geworden
26 aug 2007
Berichten
231
Waarderingsscore
0
Hoi,

Gisteren viel me plots op dat er bij het tabblad een vinkje stond bij "systeemherstel bij alle stations uitschakelen".

Geen probleem dacht ik, misschien dat ik dit per ongeluk heb gedaan en ik vinkte het vinkje weg maar als ik de pc opnieuw opstart staat het vinkje er opnieuw en is dus ook weer systeemherstel uitgeschakeld.

Het volgende heb ik reeds zonder resultaat geprobeerd:
* In veilige modus een volledige systeemscan met Norton gedaan.
* Online laten scannen met Trend
* Laten scannen met Spybor
* Een op internet gevonden registertoevoeging voor het opnieuw enablen van sysremrestore.
* Nagekeken op de service draaide, dit is zo, hij staat op automatisch en is gestart.


Wie weet raad of is opnieuw installeren de enigste oplossing??:wall:

Alvast bedankt.
Danny
 
Anders eens alle herstelpunten wissen en daarna weer aanzetten?
 
Hoi Frank,

Bedankt voor je bericht maar mijn probleem is juist dat systeemherstel niet terug blijft aan staan na een herstart. De herstelpunten zijn dus telkens gewist bij een herstart omdat systeemherstel uitgeschakeld wordt. Wel heb ik het ook al eens geprobeerd het terug aan te vinken en uit te vinken en dan eens herstarten maar dat had geen effect. :(

Groetjes,
Danny
 
Ga naar Start/Uitvoeren en typ daar services.msc.

In het venster Services ga je op zoek naar System Restore-service.

Als er bij staat uitgeschakeld, dan erop dubbelkllikken, de vermelding bij Opstarttype omzetten naar automatisch, klik vervolgens op de knop Toepassen, daarna op de knop Starten, en als dat gebeurt is op OK klikken.

Hierna moet Systeeemherstel weer volledig funktioneren.
 
Ga naar Start/Uitvoeren en typ daar services.msc.

In het venster Services ga je op zoek naar System Restore-service.

Als er bij staat uitgeschakeld, dan erop dubbelkllikken, de vermelding bij Opstarttype omzetten naar automatisch, klik vervolgens op de knop Toepassen, daarna op de knop Starten, en als dat gebeurt is op OK klikken.

Hierna moet Systeeemherstel weer volledig funktioneren.

Hoi,

Dit bedoelde ik met punt 5 in mijn vraag, dit heb ik reeds geprobeerd maar helaas zonder resultaat.

Toch al bedankt,
Danny
 
Hoi Kerel,

Alles opnieuw installeren is de enige optie,anders zal de computer na een langere tijd niets meer doen.
Bij mij was dit het geval.(Virus zat in register en was niet te verwijderen.)

Nico.Coenen
 
Beschik je over een installatie- dan wel recovery CD, ga dan naar Start/Uitvoeren en typ sfc /scannow gevolgd door klikken op OK of indrukken van de Entertoets.

Denk wel aan de spatie na 'sfc'.

SFC houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zonodig volgt reparatie.

Er zal naar de CD gevraagd worden.
 
Hoi,

Ik heb zojuist "sfc /scannow" geprobeerd maar dit heeft blijkbaar ook geen effect op mijn probleem.

Het ziet er hoe langer hoe meer naar uit dat Nico gelijk gaat hebben. :(

Iemand nog suggesties?
Alvast bedankt.
Danny
 
Download, installeer en blijf MBAM gebruiken.
Al meteen na de installatie wil MBAM zijn database opwaarderen toestaan dus.
Ook bij herhaald gebruik: eerst de tab Update aandoen!

Download MBAM

Start MBAM en kies voor Snelle Scan


Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik dan op de knop OK , daarna op de knop Bekijk Resultaten om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klikken op: Verwijder geselecteerde .
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en dat kan je terugvinden door op de tab Logs te klikken in MBAM .

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven dan telkens op OK klikken!
Daarna zal MBAM vragen om de Computer opnieuw op te starten - dus sta toe dat de computer opnieuw opgestart wordt.
 
Hoi Abraham54,

Ik heb MBAM enkele keren laten lopen, zowel in snelle als volledige scan, telkens vind hij het volgende:

Registersleutels genfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\asc3550p (Rootkit.Agent) -> Quarantined and deleted successfully
.

Hij vindt dus wel degelijk iets maar als ik het verwijder en daanra herstart en een scan doe dan staat het weer terug. Dit kan dus wel eens de reden zijn waarom hij systeemherstel telkens terug inschakelt.

Is hier iets aan te doen om het definitief te verwijderen?
Nog bedankt voor je hulp.

Groetjes,
Danny
 
Ik weet niet of dat programma ook in de safe modus werkt? Anders eens kijken of hij hem wel kan verwidjeren in safe mode.
 
Hoi,

Ik heb in een nieuw topic het logje geplaatst.

Groetjes,
Danny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan