• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Software behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikbrandhoff

Nieuw lid
Lid geworden
11 mrt 2009
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Hallo beste mensen,

Ik wil graag mijn laptop schoon maken dmv een nieuwe installatie.

Ik heb alleen een programma "autocad" wat ik perse wil behouden, ik heb deze gebrand op een cd en eerst geprobeerd op een andere computer te installeren. Maar je raad het al dit werkt dus niet.

Weet iemand een goede manier voor mij om dit programma veilig te stellen?

Of is het ook mogelijk om XP opnieuw te installeren met behoud van dit programma?

Alvast bedankt,

Erik
 
Indien je beschikt over een originele XP installatieCD, dan kan je een zogenaamde reparatie-installatie doen, warbij genstalleerde programma's enz. behoeden blijven!

Heb je een instllatieCd, die geslipsteamd is, dan mist deze vorm van kunnen installeren!


Last but not least: van harte wlkom geheten op dit prachtforum.
 
Dank je,

Ik beschik alleen over een herstelpartitie op de D: schijf, ik weet niet of dit dan een probleem is?

Bij voorbaat dank.
 
Ook bij een herstelpartitie heb je na opstarten ervan de keuze uit twee mogelijkheden:

1) de computer in nieuwstaat van aankoop brengen

2) herstelinstallatie.

Weet dat optie 2 spaak kan lopen - dan dien je alsnog optie 1 te gebruiken.

Dat houdt in - heb je geen back-up gemaakt van documenten enz. - dan ben je deze allemaal kwijt - want bij optie 1 wordt de systeempartitie geformateerd!
 
Mijn dank is groot.

Heb ik eigenlijk nog maar een vraag over, deze is als volgt;

Als ik de computer terugbreng in de staat van aankoop kan ik dan alsnog herstelschijven maken?

Dank je.
 
Mijn dank is groot.

Heb ik eigenlijk nog maar een vraag over, deze is als volgt;

Als ik de computer terugbreng in de staat van aankoop kan ik dan alsnog herstelschijven maken?

Dank je.

als het goed is zat de herstelpartitie er bij aankoop in, die blijft als het goed is ook behouden en kun je de herstelschijven gewoon maken.

correct me if im wrong maar ik ben vrij zeker.
 
In principe moet dat nu ook nog kunnen.

Kijk goed de programma's na, die PC-maker mee heeft genstalleerd!
En als je de gebruiksaanwijzing nog hebt, snuffel die dan ook na op het maken van herstel/recovery schijven!
 
Dank je.

Ik heb de manuel er bij gepakt, hier in staat dat je alt F10 moet intoetsen bij opstarten en vervolgens on screen instructie volgen.

Maar natuurlijk dat werkt niet, zal wel te makkelijk zijn.

Het gaat om een acer aspire 5050, met xp pro mediacenter edition.

In het start menu kan ik ook de recoverymanager nergens vinden, en als ik in de empowering management kijk van acer staat recovery hier ook niet in.

Gebeld met acer en kreeg als antwoord, sorry meneer dit kan niet, probeert u het later op de dag nog maar eens met alt F10. GRRRRRRR???!!!!

Wellicht bestaat er een oplossing voor dit probleem?

Dank je.

Erik
 
Heb je ooit door middel van een installatieCD Windows in je notebook genstalleerd?
 
Hoi,

Nee, niet op deze laptop.

Ik heb wel een orginele cd maar die is in het nederlands.

En ik wil deze laptop gecofigureerd in het portugees zo houden.

dank je.
 
Zozo, in het Portugees; komt dat notebook ook uit Portugal?
 
ja, hij is gekocht in portugal.

Maar geleverd zonder cd's.

Maar wel in zijn geheel orgineel
 
Gebeld met acer en kreeg als antwoord, sorry meneer dit kan niet, probeert u het later op de dag nog maar eens met alt F10. GRRRRRRR???!!!!

WHAAAAAAAAT :dd:d:d:d:d


Sorry, kan echt voor geen meter helpen, maar dit is wel echt het ergste wat k ooit van Acer gehoord heb xD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan