• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC valt uit alsof voedingskabel loskomt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hara_mo

Vaak hier
Lid geworden
9 feb 2009
Berichten
596
Waarderingsscore
0
Wat zeg je van volgende: volledig herinstalleerde computer, alle drivers ontvangen van HP (enkel geluid heb ik gevonden op de hp site, de rest per email ontvangen na aanvraag). Enkel UAA nog niet gevonden (Universal Audio ... en nog iets)

Winxp home editie SP2 geinstalleerd, dan langs windows update SP3 genstalleerd.

computer draait nog steeds goed. Reden van nieuwe installatie: omdat het uitviel zomaar. Dacht eerst een conflicht ofzo maar dat kan het niet zijn. orginele dvd speler terug erop gezet (omdat ik de cd van xp er niet in kreeg, ging niet open maar nu ineens wel)
installatie: VLC media player genstalleerd. een documentaire opgezet, draait goed, heb ondertussen het automatisch herstarten uitgeschakeld zodat ik de fout kan zien. even later zet ik mijn externe harde schijf erop, gaat eventjes goed, kijk nog naar documentaire, dan ineens valt pc gewoon uit, alsof de stroomkabel los kwam (misschien was dit wel het probleem? hmm, dan heb ik het gevonden )

start 'm weer op, , start film op, usb schijf nog steeds geplugd, heel kort erna, valt 'm weer uit. opnieuw opgestart, deze keer geen film: blijft aan staan.

NU: draait documentaire en externe harde schijf ingezet. draait al een tijdje (20min zeker)

raar maar waar,
dacht eerst de videokaart, maar dat zou blauw scherm moeten te zien zijn.
en voordat installatie xp gedaan werd, viel 'm ook uit en er driver nog niet geinstalleerd( vraagtekenuitroepteken in apparaatbeheer).

Het is een slimline, zijn er kabels verkrijgbaar om mijn gewone voeding erop te zetten? wil het uitttesten of het degelijk aan voeding ligt.

of ergens voedings te koop die in kastje inpassen?

Iemand een idee over het probleem?
 
Hallo
Wat ik zou doen is even de voeding uit een andere pc halen en die in jou pc zetten die telkens uitvalt!
En hoeveel watt is je voeding? ik weet niet als het kan maar mischien verbruik je wel te veel watt!

p.s. Als je niet weet hoe dat werkt zou ik even een bekende ofzo vragen die dat wel weet:p Voor dat je je eigen computer sloopt!
 
Als de PC zomaar uitvalt, kan dat veroorzaakt zijn door stofophopingen, waardoor er een thermisch probleem ontstaat.

PC's zijn nu eenmaal stofzuigers.

Dus neem een kijk in de PC-behuizing!
 
Wat zeg je van volgende: volledig herinstalleerde computer, alle drivers ontvangen van HP (enkel geluid heb ik gevonden op de hp site, de rest per email ontvangen na aanvraag). Enkel UAA nog niet gevonden (Universal Audio ... en nog iets)

Winxp home editie SP2 geinstalleerd, dan langs windows update SP3 genstalleerd.

computer draait nog steeds goed. Reden van nieuwe installatie: omdat het uitviel zomaar. Dacht eerst een conflicht ofzo maar dat kan het niet zijn. orginele dvd speler terug erop gezet (omdat ik de cd van xp er niet in kreeg, ging niet open maar nu ineens wel)
installatie: VLC media player genstalleerd. een documentaire opgezet, draait goed, heb ondertussen het automatisch herstarten uitgeschakeld zodat ik de fout kan zien. even later zet ik mijn externe harde schijf erop, gaat eventjes goed, kijk nog naar documentaire, dan ineens valt pc gewoon uit, alsof de stroomkabel los kwam (misschien was dit wel het probleem? hmm, dan heb ik het gevonden )

start 'm weer op, , start film op, usb schijf nog steeds geplugd, heel kort erna, valt 'm weer uit. opnieuw opgestart, deze keer geen film: blijft aan staan.

NU: draait documentaire en externe harde schijf ingezet. draait al een tijdje (20min zeker)

raar maar waar,
dacht eerst de videokaart, maar dat zou blauw scherm moeten te zien zijn.
en voordat installatie xp gedaan werd, viel 'm ook uit en er driver nog niet geinstalleerd( vraagtekenuitroepteken in apparaatbeheer).

Het is een slimline, zijn er kabels verkrijgbaar om mijn gewone voeding erop te zetten? wil het uitttesten of het degelijk aan voeding ligt.

of ergens voedings te koop die in kastje inpassen?

Iemand een idee over het probleem?


Volgens mij is het een voedings probleem :)is het een A of een B merk?
 
Wel, het is een
HP Pavilion S7620 (slimline). IK heb net de kast dichtgegooid, kan dus niet meer zien of het een A of B is, (staat het er dan op ??)

Ik heb dus stof weggedaan, (meeste toch, aan de voeding zat ook stof maar heb er het meeste van weggehaald, anders moest ik alles eruit halen om eraan te kunnen)

Heb 'm dan uren kunnen laten draaien, geen probleem.

maar in het begin duurde het ook wat, vooraleer 'm uitviel, maar het lijkt alsof het inderdaad stof problemen zijn. Ik heb nog niet naar de biosinstellingen gekeken (pc valt uit bij max temperatuur, ), misschien dat het daar ok te laag is ingesteld. maar ik wou eerst alles eens nakijken (ter oefening ook),
--- automatische edit ---
kent iemand manieren om de voeding uit te testen? Ik heb al alle usb poorten doen werken (harde schijf, mp3spelertje laten opladen, twee usbstick, geheugenkaartlezere, geluid aan, , internet aan) , heb dit gedaan na de kuis.

en viel niet uit, ik had het misschien eerst moeten proberne voordat ik stof wegdeed, dan wist ik het zeker...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat ik denk dat er niets veranderd is aan deze pc na het kopen, en het dus een standaard HP is, is er weinig kans dat de voeding te zwak is. Misschien gaat ie stuk, maar dat verwacht ik ook niet.

Pak een stofzuiger en zuig voorzichtig al het stof weg ( zo veel mogelijk) dan denk ik dat dit probleem is opgelost :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan