• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows XP wil niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom-27

Bekend gezicht
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
156
Waarderingsscore
0
hoi
ik heb een probleem met mijn toshiba sattalite m30x-102
ik kreeg vorige week een foutmelding dat mijn driver niet meer werkte van mijn hp printer. Hierbij zat een programma memmorie diskmaker. Ik heb geprobeert de update op te halen via microsoft en deze geinstalleerd op mijn computer het ging om een afs driver.

nadat ik de driver had geinstalleerd kreeg ik een stopfout in windows xp met een blauw scherm en een fout melding. nu blijft mijn computer elke keer opnieuw opstarten en krijg ik elke keer het blauwe scherm met de foutmelding.
ik dacht ik gebruik de herstel cd van toshiba en deze via de bootmodus geinstallleerd. maar de fout blijft bestaan.

heb al mijn foto's via de veilige modus er af gehaald en nu kom ik niet meer in de veilige modus.

wie kan mij helpen met dit probleem?

is het een software fout of is mijn hdd gecrasht?
 
Ik kan mij vergissen. maar volgens mij heeft die die driver helemaal niks met je printer te maken maar eerder met brandsoftware van HP.
 
Ik kan mij vergissen. maar volgens mij heeft die die driver helemaal niks met je printer te maken maar eerder met brandsoftware van HP.

jij hebt gelijk :) maar ik denk dat de naam van het programma memory Disk maker is :) Dan kan jij op iets van psp :)
 
En wat is het probleem waar je tegenaan loopt om de pc in SAVE MODE op te starten?
Kun je nog wel bij de BIOS? Zo Ja: al eens de "last known good configuration" (zo iets !?) uitgeprobeerd?
 
ja ik heb echt van alles al geprobeert zelf de laatste werkende configuration maar dan krijg ik nog steeds de stopfout in windows

ga zo opnieuw windows xp installeren.
--- automatische edit ---
heb windows xp opnieuw geinstalleerd en gelukkig is mijn pc weer de oude. heb nu de memorie disk maker van hp niet geinstalleerd hopen dat het zo goed blijft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik het goed heb begrepen, je hebt eerst je foto's eruitgehaald via veilige modus, dan je recovery cd gebruikt. Dan is je pc toch zo goed als nieuw??
 
ja heb mijn foto's er eerst nog voor een deel af kunnen halen totdat de stopfout terug kwam in windows. helaas heb ik niet alle foto's terug gekregen. daarna heb ik de herstel cd gebruikt van toshiba. maar op 1 of andere manier zat er een fout in mijn soft/hardware waardoor ik elke keer de fout terug kreeg en vervolgens mijn computer in een loop zat met elke keer opnieuw opstarten.
ik heb een test gedaan met een cd om het geheugen te checken. hierin kwam 46 errors naar voren.
ik heb mijn geheugen kaarten er 1 voor 1 uit gehaald en met allebei geprobeerd mijn computer op te starten en de test gedaan om het geheugen te checken. deze waren allebei nog in orde alleen samen gaf een opstartprobleem. computer bleef vast zitten bij het opstarten.
nu heb ik eerst mijn harde schrijf geformateerd en xp opnieuw erop gezet en later mijn geheugen en weer in gezet en het loopt weer als een trein :)

de stopfouten die ik kreeg zijn:
0x000000024c
0x001902fe
0xf7b66943
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan