• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen schijfopruiming, systeemherstel, enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hetje

Member
Lid geworden
22 nov 2009
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

ik heb het programma Regcleaner gedownload en niet eerst een backup gemaakt :wall: en heb een aantal dingen verwijderd van Microsoft Office Professional 2007 zoals exel, acces outlook, enz. omdat ik niet precies weet hoe deze programma's werken. :unknown:
Als ik nu een programma wil openen b.v. Schijfopruiming, krijg ik iedere keer deze sticker;

C;\WINDOWS\System32\cleanmgr.exe, (en dit staat in het berichtje);
Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld.
Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties van het Configuratiescherm.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen a.u.b.?

Ook krijg ik bij sommige sites van b.v. CCleaner een sticker met Uitvoeren als en 2 sleuteltjes die zegt;

Met welk gebruikersaccount wilt u dit programma uitvoeren?
Dan staat er, 'Huidige gebruiker........' (mijn gegevens dus)
Dan staat er aangevinkt, 'Mijn computer en gegevens beschermen tegen ongeoorloofde activiteiten van computerprogramma's'.

Als ik het vinkje weghaal en op ok klik dan opent de site pas.
En dit krijg ik nu iedere keer bij bepaalde sites, voorheen klikte ik op een koppeling en dan opende de site zich gewoon!
Weet ook hier misschien iemand een oplossing voor a.u.b.?

Ik gebruik Windows XP Home!

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Re: Geen schijfopruiming, systeemherstel, enz. meer!

Welke regcleaner jij nu genstalleerd hebt, dat is mij niet helemaal duidelijk.

Duidelijk is wel, dat of er is teveel weggehaald of de regcleaner heeft malware genstalleerd.

Indien enkel het eerste aan de hand is: beschik je over een installatieCD of recoveryCD, doe dan het volgende: ga naar Start /Uitvoeren en typ sfc /scannow gevolgd door klikken op OK of indrukken van de Entertoets.

Denk wel aan de spatie na 'sfc'.

SFC houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zonodig volgt reparatie.
 
Re: Geen schijfopruiming, systeemherstel, enz. meer!

Ik had dat programma gedownload en gedraaid maar toen ook weer verwijderd, het heette RegCleaner.

Ben zo'n leek met de computer!

In 2002 heb ik een rode hersteldiskette bij de koop van mijn pc gekregen, maar heb altijd gedacht dat ik die alleen maar mag gebruiken om de pc helemaal opnieuw te installeren, ben zo bang als ik die gebruik dat alles van mijn pc verdwijnt!

Om het bovenstaande uit te voeren moet ik dan die diskette erbij gebruiken?
 
Re: Geen schijfopruiming, systeemherstel, enz. meer!

In 2002 die computer gekocht?
Het is nu 2009 - nog helemaal niks erbij geleerd wat computers betreft!

Dan lijkt mij het beste, dat je in jeigen omgeving zoekt naar iemand die er meer van afweet.
En heeft die persoon nog vragen: dan mag die altijd daarover posten via jouw toppic hier!
 
Re: Geen schijfopruiming, systeemherstel, enz. meer!

Ik heb me hier aangemeld om mijn probleem proberen op te lossen.
In mijn omgeving heb ik niemand die dat kan!
Daarbij komt nog dat ik op een leeftijd ben dat ik blij mag zijn nog het een en ander te weten over de computer.

Vindt dit geen correct antwoord, ik heb een gewone vraag gesteld of ik de rode diskette ook moest gebruiken, en dan zo'n antwoord, dat had ik hier niet verwacht.

Stel je hebt geen vrienden of kennissen en je vraagt hier hulp krijgen die allemaal dit soort antwoorden?
 
Re: Geen schijfopruiming, systeemherstel, enz. meer!

Hallo Hetje, goh dat jij je een beetje gebelgd voelt - welnu, begrijp dat dat mijn bedoeling niet was.

Mijn bedoeling was jou op die wijze mogelijk te helpen.
Of heb je soms nog een computer, waarmee je het internet op kan, als er dingen mis lopen met de herinstallatie van jouw computer?


Welk merk en type computer bezit je eigenlijk?
En welk besturingssysteem is genstalleerd?
 
Re: Geen schijfopruiming, systeemherstel, enz. meer!

Ik heb geen 2e computer.

En het is een Packard Bell, Windows XP Home zit er op.

Ik weet ook niet waar ik die informatie kan vinden, zoals besturingssyteem en type, het spijt me!
 
Re: Geen schijfopruiming, systeemherstel, enz. meer!

Je hebt het besturingssysteem al genoemd - Windows XP home.

Waarom jij ook een diskette erbij hebt - mogelijk dat bij gebruik ervan de herstelconsole op de harde schijf opstart!

Belangrijk is nu, dat voordat je berhaupt die diskette gaat gebruiken, jij jouw documenten in veiligheid brengt, zodat je ze naderhand weer kan terugetten!
 
Re: Geen schijfopruiming, systeemherstel, enz. meer!

Weet niet hoe ik dat moet doen, kan sinds vanavond ook ineens mijn mappen niet normaal openen, krijg iedere keer de zoekassistent, als ik b.v. Mijn afbeeldingen wil openen.
 
Re: Geen schijfopruiming, systeemherstel, enz. meer!

Weet je hoe je in veilige modus kan opstarten?
 
Re: Geen schijfopruiming, systeemherstel, enz. meer!

Ja, door steeds op F8 te drukken, toch!

Als ik via Start, Programma's, Bureauacc., Systeemwerkset ga, dan werken deze programma's wel zoals systeemherstel en dergelijke.

Heb dit gedaan, maar het heeft tot nu toe nog niets opgeleverd, niet is hersteld, om het zo maar te zeggen.
 
Re: Geen schijfopruiming, systeemherstel, enz. meer!

Jazeker.

Dan kan je ook kiezen voor Veilige Modus met netwerkmogelijkheden!

Klik daarop en doe dan het volgende:

download, installeer en blijf MBAM gebruiken.
Al meteen na de installatie wil MBAM zijn database opwaarderen toestaan dus.
Ook bij herhaald gebruik: eerst de tab Update aandoen!

Download MBAM (KLIK)

Start MBAM en kies voor Snelle Scan


N.B.: Vistagebruik(st)ers starten MBAM middels rechtsklikken en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.



Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik dan op de knop OK , daarna op de knop Bekijk Resultaten om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klikken op: Verwijder geselecteerde .
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en dat kan je terugvinden door op de tab Logs te klikken in MBAM .

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven dan telkens op OK klikken!
Daarna zal MBAM vragen om de Computer opnieuw op te starten - dus sta toe dat de computer opnieuw opgestart wordt.

Post het log van MBAM!
 
Re: Geen schijfopruiming, systeemherstel, enz. meer!

Dit is wat er uit komt!

Malwarebytes' Anti-Malware 1.41
Database versie: 3239
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

27-11-2009 0:47:03
mbam-log-2009-11-27 (00-47-03).txt

Scan type: Snelle Scan
Objecten gescand: 104835
Verstreken tijd: 7 minute(s), 5 second(s)

Geheugenprocessen genfecteerd: 0
Geheugenmodulen genfecteerd: 0
Registersleutels genfecteerd: 0
Registerwaarden genfecteerd: 0
Registerdata bestanden genfecteerd: 0
Mappen genfecteerd: 0
Bestanden genfecteerd: 0

Geheugenprocessen genfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen genfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registersleutels genfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registerwaarden genfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registerdata bestanden genfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Mappen genfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Bestanden genfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)
 
Dan kan ik niks anders concluderen, dat die registeropschoner veel te veel heeft verwijdwerd. En daardoordoor krijg je dus al die meldingen!

Heb je de gebruiksaanwijzing nog, daarin lees je precies hoe je systeem te herstellen!

Wel is het echt noodzakelijk, je documenten te back-uppen.

Dat kan op een exteren per USB aangesloten harddisk, maar je kan natuurlijk ook een en ander op CD-rom branden.
 
Mag ik vragen hoe dat backuppen dan precies gaat?

Ik zal een CD-rom kopen, hoeveel precies moet dat zijn om op te kunnen slaan.
En dan, hoe werkt het dan dan backuppen?

En hoe plaats ik straks dan weer alles terug, komen dan niet weer die vervelende stickers?

Ik weet dat het vervelend is om dit soort vragen te beantwoorden, maar ik ben echt een leek hierin!

Alvast bedankt!!

Groetjes, Hetty.
 
Je hebt een brandprogramma nodig om CD-roms te kunnen branden.

Ik denk dat het makkelijker voor je is, om een externe USB-disk te kopen, dan kan kan je heen en weer kopiren!

Nogmaals: jouw besturingssysteem is beschadigd door die registrycleaner.

Jouw documenten hebben daarmee niks van doen!
 
Ok, dan zal ik kijken wat te doen!

Zal vragen in de winkel naar zo'n USB-disk of anders maar zo laten.

Ben er helemaal van slag van, ga die rommel nooit meer downloaden!!

Nogmaals bedankt voor de hulp.

Fijn weekend!

Groetjes, Hetty.
 
Hallo Hetty, ik begrijp je wel hoor.


Een tip: wat je in de toekomst ook wil downloaden en installeren - je mag hier altijd eerst navraag daarover doen - dat geeft je dan meer zekerheid!

En laat wat weten als je uit de winkel terug bent - je hoeft niet bijv. een 1TB externe harddisk te nemen, want voordat je die vol hebt?
 
Ok nogmaals bedankt, en ik zal vragen in de winkel wat ik kan gebruiken hiervoor, want mijn pc heeft maar 80 GB geloof ik.:unknown:

Groetjes, Hetty.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan