• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Virtueel RAM Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noordzij_1

Nieuw lid
Lid geworden
31 okt 2008
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Beste NCF-ers,

Ik heb een vraagje over virtueel ram geheugen.
Ik heb een 500 Gig harde schijf waarvan ik er ongeveer 200 gebruik, ruimte zat dus.

Ook draai ik regelmatig zware programma's als CATIA V5, Solid Works, e.d.
(Zowel Digital Mock-ups / Similations, Stress Analysis, en gewone assy's)

Ik heb de standaard verhaaltjes van 1,5 maal het geinstalleerde werkgeheugen (3 gig) gelezen en weet dat je het met MMC kan volgen...
(begin en eindgrootte gelijk houden)

Maar mijn vraag is; wat is (theoretisch) sneller (In het geval 3 gig tekort schiet)?
-Maximaal in te stellen Virtueel geheugen (tegen verlies van bruikbare schijfruimte)
-Of ligt er een bepaalde snelheidspiek rond 1,5 x 3 = 4,5 gig ?

Computerspecificaties:
-Dual E7200 (2,7 Ghz)
-3 Gig DDR RAM
-Nvidea 1 Gig 9400 GT
 
Windows is gewoon het snelst, indien het virtuele geheugen een begin- en eindwaarde heeft, gelijk aan wat Windows zelf als maximum daarvoor aangeeft!
 
Kortom:

In dat venstertje staat:
Minimaal toegestaan: 2MB
Aanbevolen: 4605MB
Momenteel Toegewezen: 4605MB (Zowel begin als eindwaarde)

Is het beste, meer dan dat is zinloos / minder snel
 
Hoi Noordzij_1, :)

Ik heb hier zelf 8GB intern werkgeheugen voor bepaalde doeleinden. Mijn ervaring is al je systeem gewoon lekker werkt en je 4GB of meer hebt, je eigenlijk de Swap File (virtueel geheugen) vast kunt zetten op 1024-1024MB. Nou denk ik dat dit ook wel werkt als je er 3GB RAM in hebt zitten.

Ik zou er vooral niet onder de 1024MB gaan zitten of zelfs de Swap File uitzetten, dit komt de performance niet ten goede!!

Ik zou het gewoon testen met de programma's die je normaal ook draait (los of naast elkaar). Werkt dit niet lekker dan kun je de Swap File altijd nog vergroten.

Probeer dat eens zou ik zeggen! Suc7

Grtn,

killman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan