• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wat vind jij van downloaden?

Wat vind jij van downloaden?

  • Doe het niet, omdat ik niet weet hoe het moet en bang ben voor virussen e.d.

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    81

Nils

Vaak hier
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
644
Waarderingsscore
0
Tegenwoordig is bijna alles via het internet te downloaden. Een manier van downloaden is het gebruiken van torrents en een van de bekendste websites om torrents te downloaden is The Pirate Bay. Nu is er al een lange tijd gezeur over of The Pirate Bay nog wel mag blijven bestaan. (Artikeltje)

Mijn vraag aan jullie is, wat vinden jullie van downloaden op het internet?
 
ik download wel veel,
maar vind eigelijk dat het niet kan,

met betrekking tot films/muziek/spellen...
en dit omdat hun zo geen geld verdienen met hun werk,
en het daardoor lastiger wordt om dingen te laten bestaan..

alleen dan mogen van mij wel flink de prijzen omlaag!
 
Ik download zelden tot bijna nooit.
Iedergeval geen muziek of films.
 
Zo lang het kan download ik wat ik leuk vind. Alleen spellen uit een reeks bv de Tomb Raiders, die koop ik in de winkel. Dit doe ik omdat ik dan denk dat ze eerder nieuwe delen kunnen maken.En ik kan daar ook enorm van genieten, dus dan mogen ze wel wat verdienen vind ik.
 
Ik download alleen Freeware en stream wel heel veel.
 
Ik download wel eens wat, maar niet wat in de poll wordt gevraagd. Net zoals anson download ik veel freeware, maar het meeste nog stream ik radio en video. Daarnaast download ik veel demo's om spellen te kunnen beoordelen en deze later te kunnen kopen voor mijn PS3.
 
Ik zie downloaden van muziek hetzelfde als dat ik vroeger naar een platenzaak ging. en daar een aantal CD's ging beluisteren voordat ik er eentje kocht.
Alleen luister ik nu op mijn gemak naar de CD thuis en als ik hem graag wil hebben, ga ik naar de winkel om hem te halen.
Een CD heb ik binnen 2 minuten binnen, dus kan nogal wat verschillende CD's beluisteren op een avond voordat ik een keuze maak.

Films daarentegen download ik regelmatig omdat ik het zonde vind om hem te kopen en veel geld uit te geven voor een film die ik maar 1x ga bekijken.
Wil ik een film echt zien, ga ik naar de bioscoop.

Ik download alles via nieuwsgroepen en heb een complete DVD met 5.1/DTS in ongeveer 20 minuten binnen.

Als ik naar een videotheek zou gaan, ben ik veel meer tijd kwijt :smile:
 
Beetje vreemde vraagstelling. Als je illegaal downloaden bedoelt, moet je dat ook zeggen. Maar dan is het weer de vraag, of illegaal downloaden berhaupt wel bestaat. Dit gezien de Nederlandse wetgeving omtrent de kopie voor eigen gebruik.
 
Ik download regelmatig muziek, met name om te luisteren of ik het echt wel leuke muziek vind.
Maar als ik een artiest erg leuk vind, koop ik het album zelf.
 
Beetje vreemde vraagstelling. Als je illegaal downloaden bedoelt, moet je dat ook zeggen. Maar dan is het weer de vraag, of illegaal downloaden berhaupt wel bestaat. Dit gezien de Nederlandse wetgeving omtrent de kopie voor eigen gebruik.

Daar scoor jij een vet punt rn: wat denk je van de internationale onduideljjke regel- cq wetgeving :eek:
 
Ik download wel veel. Niet alles illegaal, maar ook sommige dingen wel.
Vooral spellen zijn veel te duur in winkel. Ik vind het niet goed, maar als men dingen als windows voor 30/40 euro verkoopt & Een nieuw computerspel voor 20/30/40 euro, zou ik het best kopen :)
 
Ik koop alleen spellen als ze cht goed zijn, f heel goedkoop. Software alleen als ik het echt vaak gebruik. Muziek en films download ik altijd. Reden: gewoon te duur! :) Als ik alles zou moeten kopen heb ik voor ruim 1000 euro aan muziek, films, software, games, enz. enz. op m'n pc staan. Dat kan ik gewoon niet opbrengen en zeker 8/10 is het ook niet waard om te kpen.
 
Downloaden hoeft niet per definitie illegaal te zijn, in feite is surfen over het web ook gewoon downloaden.

Als we het over Illegaal downloaden gaan hebben (Software en Films waarop copyright zit), heb ik daar eigenlijk twee meningen in.

De eerste mening is vanuit mezelf gedacht: geld wachttijd en beschikbaarheid.
De kosten van iets illegaals naar binnenharken zijn zeer laag voor jezelf. Daarbij komt dat ik iets dat ik download waarschijnlijk nooit zou hebben gekocht, verder hoef je geen bioscoopkaartje te kopen, niet naar reclameblokken te staren, en niet te wachten op het moment dat het wordt uitgezonden op TV.

; Een paar voorbeelden:

-Films, iedereen is hier waarschijnlijk verschillend in, maar ik heb nog nooit een film gekocht en ik denk dat ik dat ook nooit zal doen. Als de mogelijkheid van downloaden er niet zou zijn geweest dan had ik die film gewoon nooit gezien.
-Software;
-Windows, als je de normale versie van bijvoorbeeld windows 7 wil kopen (home premium) (En kom niet aan met een OEM versie, ik heb het over de HOE het was bedoeld door microsoft) is het de bedoeling dat je hier 190 euro voor gaat betalen, een scholier zoals ik maakt dan snel de beslissing gewoon niet te betalen en het geld in een snellere videokaart te steken. Dit komt omdat je er bijna geen last van hebt wanneer je Windows niet legaal is verkregen, gewoon sommige updates niet binnenhalen crackje erover en klaar. 190 euro voor iets dat niet erg tastbaar is, en waarvan je amper winst behaald tegenover de betaalde versie schrap je in de praktijk gewoon snel van je lijstje. En daarbij komt nog eens dat Microsoft niet bekend staat als een arm bedrijf, en dat je daarom ook weinig ziet in het steunen van hen.

-Andere Software
Ook software kan je zeer vaak illegaal krijgen zonder dat je hier noemenswaardig last van hebt. Software heb ik wel legaal gekocht, maar dat waren vooral (online) games. Het vervelende hier zijn ook de exorbitant hoge prijzen van sommige software pakketten. Een voorbeeld; in 2004 ben ik begonnen met 3d, ik gebruikte toen het gratis programma gmax. Ik merkte op dat het leuke aan het hele 3d gebeuren het renderen is, en dat gmax dat dus niet kon. Ik was op dat moment heel even van plan dan maar 3dsmax te kopen (op dat moment kon ik nog niet iets illegaal binnenhalen),

Dat viel even tegen : het koste iets van 3000 dollar. Toen ben ik maar naar het dichtstbijzijnde vriendje met een kabelaansluiting gefietst om te vragen of hij 3dsmax even binnen wilde halen.
Maar op dit moment valt het me op dat een paar gratis programma's beter presteren dan hun betaalde tegenhangers; openoffice, thunderbird, firefox, winamp ...

Als je het van de andere kant bekijkt is het allemaal niet zo mooi, een goedwerkend p2p en nieuwsgroepen systeem die gereleasde films software en muziek razendsnel over ons wereldbolletje distribueren. Per kopie een mogelijk gemiste kans op verkoop. Helaas werken de tegen acties absoluut niet en zorgen alleen maar voor meer problemen:
bijv: http://nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=55003
 
Over dat artikeltje en het vonnis, valt een .torrent bestand onder een illegaal bestand?

// Ideaal, ik download zelf ook alles van het internet
 
Ik vind het ideaal, simpelweg omdat het snel, effectief en gratis is.

Ik download echter alleen iets wat ik toch niet zal kopen. Als het dus niet te downloaden is koop ik het alleen als ik 100% zeker weet dat ik het leuk ga vinden. Sommige dingen download ik eerst en koop ik later alsnog.

Download voornamelijk muziek [bijna alleen maar] de map met gesorteerde muziek is inmiddels ruim 61 GB groot en bevat bijna 12.000 bestanden. Daarnaast is de map met nog niet gesorteerde muziek ruim 47 GB groot en bevat meer dan 12.000 bestanden.

Video/DVD's download ik niet, ik kijk er toch nooit naar, het gebeurd zelden dat ik een film kijk.


Wat ik overigens wel heel beknopt vind is dat als je een legale DVD koopt [zo heb ik bijvoorbeeld seizoen 1 t/m 5 van 24 legaal gekocht] je op elke DVD doodgegooid word met spotjes over het feit dat downloaden/kopiren illegaal is. Dat is op een moment is dat zo irritant dat het interessanter is om te downloaden, dan hoef je niet elke DVD opnieuw die onzin aan te horen. Als je de boel legaal koopt hoeven daar toch niet van de irritante spotjes op die je erop wijzen dat kopiren illegaal is, je hebt het nota bene al gekocht waardoor jij dus eigenlijk buiten de doelgroep van het spotje valt.


Edit: daarnaast moeten ze niet zeuren, als een artiest/bedrijf iets maakt wat ook de moeite waard is om voor te betalen dan wordt het toch wel gekocht. Bepaalde cd's of software is gewoon de moeite waard om legaal te kopen omdat de prijs er ook naar is. Een CD van € 20,- is gewoon een belachelijke prijs, zeker als er niets eens de moeite is gedaan om er wat leuks van te maken. Ik vind het bijvoorbeeld leuk als ze een uniek hoesje hebben en de songteksten erbij zitten.

Afijn, CD's kunnen ook wel rond de € 10 euro kosten, dan zou ik zelf al een stuk meer CD's kopen en ik denk dat er veel mensen zijn die voor dat geld ook wel eens een [of een paar] CD's aan willen schaffen. Nadeel is dat niemand iets aan de prijzen doet waardoor heel veel mensen dus blijven downloaden. Het gierigste van alles is dat er van die € 20,- maar een heel klein deel naar de artiest zelf gaat. Groot deel van het geld gaat naar producers en managers en andere bijkomende zaken, als die lui nou eens wat minder gierig zijn en gewoon genoeg nemen met een paar eurootjes minder dan kan daarmee de prijs goed gedrukt worden en daarmee de verkoop gestimuleerd maar dat doen ze niet. Ze houden daarentegen de prijs zoals die nu is en gaan non-stop lopen huilen dat ze in plaats van € 25.000.000,- slechts € 17.000.000,- verdienen. Kortom, ze willen niet dat er minder gedownload wordt maar ze willen gewoon meer centjes zien.
 
Dat is ongelofelijk scheef inderdaad, ik heb de hele 24 reeks gedownload (70Gb), en al die waarschuwings filmpjes nooit hoeven te zien. Betaal je wel dan zit je aan die irritante filmpjes vast, je gaat er haast van downloaden :wall:
 
Dit is een middel om aan je spullen te komen of om anderen te kunnen helpen.
Ik doe dit dagelijks en heb zo veel te verdelen onder diegenen die het niet kunnen.Maak hierbij gebruik van download managers wat het nog makkelijker en sneller maakt om bestanden binnen te halen.
IT IS TIME TO SHARE
 
Downloaden ?
Zonder downloaden kan je nog geen webpage bekijken !

Tux1Sign.jpg
Tux1Sign.jpg
 
Klopt Hupsie :p
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan