• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vraag 3 (Nationale Computer Quiz 2009)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nils

Vaak hier
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
644
Waarderingsscore
0
Nationale Computer Quiz 2009: Vraag 3
(gesponsord door Azerty)

Dit is de vraag van donderdag 17 december. Je hebt tot 10.00 uur morgenochtend om deze vraag te beantwoorden. Geef je antwoord als reactie op dit bericht. De antwoorden van de overige deelnemers zijn niet direct zichtbaar en kun je in de loop van de volgende dag bekijken.

Let op: Daarnaast telt altijd je eerst gegeven antwoord! Geef je dus meerdere antwoorden, dan zullen wij alleen je eerste antwoord mee tellen.


Vraag 3, afkomstig van moderator Abraham54 zelf:
Op welke datum startte het project Wikipedia?


Deelnemers die zijn afgevallen bij vraag 2:
agnes53
AMJ
Bas1993
beetelboy
beneb
buffy76
ckkoen
DonMilo
epleunis
eternity
Felder
fox94
groningen
harry51
hehe
hplameijer
jan611
jdierdor
jerson47
joostdirkzwager
kaleknakker
kalex
Laurens
leootje
linksan
lvs
Marsja
MG2R
Netjutter
nussie
ouwekneup
Patje71
Polley
robert25676
rogerty
xaloc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gestart op 15 januari 2001.
 
Formeel gezien was de start/lancering 15 januari 2001 toen kwam het online en dat is nu dan ook 'wikipediadag', dit wordt ook als officile datum genoemd op de site zelf.

De vraag is wel een tikkie vaag in mijn ogen... Het ligt een beetje aan jullie interpretatie, want het project kwam eerder ter sprake, namelijk op 2/3 januari van dat jaar (afhankelijk van welke tijdszone je aanhoudt denk ik).. Al zal dit wel niet bedoeld worden neem ik aan, 15 januari wordt sowieso eigenlijk overal aangehouden, dus laat ik het daar maar bij.
 
15 januari 2001
 
15 januari 2001.
 
15 januari 2001
 
15 januari 2001
 
Ik vind de vraag niet zo heel duidelijk. Is dat dan wanneer wikipedia online kwam of wanneer het idee opkwam...

Ik hou het bij het idee en volgens
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia

is dat 3 januari 2001

"Het project begon met een conversatie tussen twee oude internetvrienden, Larry Sanger, hoofdredacteur van Nupedia en Ben Kovitz, een computerprogrammeur en bta-wetenschapper, op de avond van 3 januari 2001 in San Diego (Californi)."
 
10 januari 2001, toen heette het Nupedia. Vanaf 15 januari dat jaar heet het Wikipedia :)
 
Sorry dat ik de vraag niet helemaal duidelijk stelde, ik zocht de maand + het jaar. Het goede antwoord was (15) Januari, 2001
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan