• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verplicht op CTRL+ALT+DEL drukken bij inloggen

Was deze informatie nuttig?

  • Ja

    Stemmen: 3 50,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    6
Status
Niet open voor verdere reacties.

Naxiz

Android freak
Lid geworden
18 apr 2009
Berichten
19.551
Waarderingsscore
0
Verplicht op CTRL+ALT+DEL drukken bij inloggen
Voor Windows XP t/m 7

Om hackers en virussen tegen te houden, kan je gebruikers verplicht op CTRL+ALT+DEL laten drukken bij het inloggen.
Dit zorgt ervoor dat een hacker je gegevens niet kan inlezen.



Bestanden die nodig zijn:

-


Programma`s die je nodig hebt:

-

Aan de slag




1. Klik op start en ga naar Uitvoeren (Windows 7/Vista, WINDOWS-TOETS+R)

2. Typ in: control userpasswords2 en druk op OK

3. Ga naar het tabblad Geavanceerd

4. Zet een vinkje voor Gebruikers moeten op Ctrl+Alt+Delete drukken

5. Klik op OK


Informatie



Om het resultaat te zien, herstart de computer.

Wil je niet meer op CTRL+ALT+DEL drukken bij het inloggen?
Herhaal stappen 1 t/m 3 en haal het vinkje voor Gebruikers moeten op Ctrl+Alt+Delete drukken weg.
 
Heb je dit zelf getest onder Windows 7/Vista?

Ja, Op Windows Vista wel, windows 7 weet ik niet zeker, maar aangezien het een verbeterde Vista is...

Ik zal het even testen!
--- automatische edit ---
**
Windows 7 (Getest OK)
Windows Vista ook (Getest OK)
Windows XP (Getest OK)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En hoe denk je dat dit veiliger is?
 
Ja, Op Windows Vista wel, windows 7 weet ik niet zeker, maar aangezien het een verbeterde Vista is...

Ik zal het even testen!
--- automatische edit ---
**
Windows 7 (Getest OK)
Windows Vista ook (Getest OK)
Windows XP (Getest OK)

Hmm... knap... Ik heb hier Windows 7 Ultimate en geen Start --> Uitvoeren. Windows-toets + R geeft geen "Run"-box...
 
Hmm... knap... Ik heb hier Windows 7 Ultimate en geen Start --> Uitvoeren. Windows-toets + R geeft geen "Run"-box...

Bij windows 7 werkt de WINDOWS TOETS+R meestal wel...
Uitvoeren zit ook niet meer in het startmenu van Windows 7!
Je moet zoeken naar uitvoeren. (Onderaan het zoekvak van start)
 
Bij windows 7 werkt de WINDOWS TOETS+R meestal wel...
Uitvoeren zit ook niet meer in het startmenu van Windows 7!
Je moet zoeken naar uitvoeren. (Onderaan het zoekvak van start)

bij mij werkt dit inderdaad, op een windows 7.

Ik twijfel alleen of veel mensen dit gaan gebruiken.
 
Bij windows 7 werkt de WINDOWS TOETS+R meestal wel...
Uitvoeren zit ook niet meer in het startmenu van Windows 7!
Je moet zoeken naar uitvoeren. (Onderaan het zoekvak van start)

Onzin, klik met rechts op de Startbalk en klik op Eigenschappen.

Klik vervolgens op de tab > Menu Start en daar op de knop > Aanpassen en zoek dan naar > De opdracht Uitvoeren wergen en zet daar dan een vinkje voor. Klik achtereenvolgens op > OK, Toepassen, OK.

Daarna staat Uitvoeren in het startmenu.

Dit geldt ook voor Vista!
 
Onzin, klik met rechts op de Startbalk en klik op Eigenschappen.

Klik vervolgens op de tab > Menu Start en daar op de knop > Aanpassen en zoek dan naar > De opdracht Uitvoeren wergen en zet daar dan een vinkje voor. Klik achtereenvolgens op > OK, Toepassen, OK.

Daarna staat Uitvoeren in het startmenu.

Dit geldt ook voor Vista!


Ja oke maar ik bedoel het zit er standaard niet in...
 

En zo google je dus niet :wall:. Google beantwoord geen vragen, het is een zoekmachine!

Maargoed wikipedia geeft uitsluitsel:
Windows NT is designed so that, unless security is already compromised in some other way, only the WinLogon process, a trusted system process, can receive notification of this keystroke combination. This is because the kernel remembers the Process ID of the WinLogon process, and allows only that process to receive the notification. This keystroke combination is thus called the Secure Attention Sequence. A user pressing Control-Alt-Delete can be sure that it is the operating system (specifically the WinLogon process), rather than a third party program, that is responding to the key combination, and that it is therefore safe to enter a password. It was chosen as the secure attention key in Windows (instead of, for example, the System Request key), because on the PC platform no program could reasonably expect to redefine this keystroke combination for its own purposes.

Het is dus puur om het eerste wachtwoord dat je intypt te beveiligen. (Dat je niet in een fijn keylogger textboxje loopt te typen :D) Mocht je dus zo dom zijn een keylogger op je systeem te hebben, en je gebruikt je root password ook ergens anders voor dan heeft dit geen zin. Mijn inziens had je dat wel even mogen vertellen.
 
Tevens is dit voor pc's helemaal niet van belang. Indien je bij de computer kunt is het wachtwoord zo te achterhalen / vervangen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan