• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Backup maken naar externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

igor

come back member
Lid geworden
9 feb 2006
Berichten
2.187
Waarderingsscore
176
ik wil een backup maken naar een externe schijf, en nu moet ik de externe schijf van FAT32 naar NTFS omzetten, hoe moet ik dat doen?
ik weet dat ik " convert h:fs:ntfs", maar waar kan ik dit intypen???
 
Je doet dat gewoon via Schijfbeheer!

Klik Computer met rechts aan en kies Beheren.

In het venster Systeembeheer kies je dan in de linkerkolom voor Schijfbeheer; nadat de grafische interfaces van je HD's er staan. klik je met rechts op je externe schijf en kies je voor Formateren - neem een clustergrootte van 8192! En laat het vinkje bij Snelformateren staan,
 
Maar met formatteren wis je de schijf. Met converteren blijft de huidige data erop staan.
 
Maar je hebt geen garantie dat die data de conversie overleven. Bovendien duurt converteren een eeuwigheid. Als je de schijf (tijdelijk) leeg kunt halen, verdient dat wel de voorkeur.
 
Maar je hebt geen garantie dat die data de conversie overleven. Bovendien duurt converteren een eeuwigheid. Als je de schijf (tijdelijk) leeg kunt halen, verdient dat wel de voorkeur.

Oh absoluut... De ervaring leert dat je zo'n externe hd hebt omdat je interne hd volloopt...:wink:

Heb nu een paar keren geconverteerd van FAT32 naar NTFS en tot nu toe (knock on wood) is het goedgegaan. Nu stonden de schijven niet nokkievol, en dat scheelt. Bovendien moet je voor de conversie sowieso ruimte vrij hebben, anders lukt het niet.
 
Bedankt voor de info.

Abraham , ik wilde eigenlijk niet formatteren maar converteren, heb nu gevonden hoe dit moet.

Links onder "uitvoeren" intypen, dan uitvoeren aanklikken, en dan de formule intypen. Helaas gaat het bij mij fout , een of andere foutmelding.
Heb het op een andere pc geprobeerd en daar het zelfde.

(Ik heb dit eerdere malen wel voor elkaar gekregen, ging zonder
foutmeldingen, en netjes omgezet, en alle bestanden er nog op)

Ik ga nu de bestanden van de schijf afhalen, en dan maar formatteren en
opnieuw proberen.
 
Het commando is convert H: /fs:ntfs (waarbij H: dan de driveletter is).

Let op: onder Windows 7 en Vista dient dit commando als administrator uitgevoerd te worden.

Eventueel kun je dus eerst een commandprompt start (start --> uitvoeren --> cmd)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp,

ik heb hem nu als ntfs en kan er grotere bestanden opzetten:biggrin:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan