• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Antivirus is nieuw virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

connypaul

Vaak hier
Lid geworden
21 aug 2008
Berichten
689
Waarderingsscore
0
hoi,
Ik heb enkele dagen geleden zomaar uit het niets een melding gekregen dat er een nieuwe virusscan op laptop staat. Normaal werk ik met de gratis versie avast. Nu de nieuwe virusscan heet AV Antivir 2010 en moest enkel geactiveerd worden. wij doen dit en blijkt dat dat juist een virus was. We konden niets meer, niet meer op internet of niets. Dus naar winkel, omdat we leken hierin zijn. Heeft me 120 euro gekost. Ze hebben er wel panda ( ongevraagd ) opgezet. Er zou nl een heel hardnekkig virus aanwezig geweest zijn. Nu enkele dagen later krijgen we weer die melding. We sluiten de laptop af, maar die blijft piepen ook zonder in stekker te steken, want de batterij werkt niet meer. . Wat nu?.??
 
Kan je het notebook in veilige modus opstarten?

Dat doe je door tijdens de biosstart al op funktietoets F5 te tokkelen.

Kies eerst Veilige Modus met Netwerkmogelijkheid en hopelijk dat je dan MBAM kan downloaden.

Download MBAM (KLIK)

Indien ja , dan hernoem je na download het betand naar piep.exe en start je de installatie.

Lukt dat dan zal MBAM opstarten en zichzelf willen updaten.
Dat sta je toe en daarna kies je voor GRONDIGE scan,

Is MBAM klaar, dan op de knop VERWIJDEREN klikken.

MBAM zal je notebook willen herstarten ook dat sta je toe.

Kom je daarna weer op je gewone bureaublad, dan is de behandeling nog niet af maar post je wedervaardigheden!



Noot: ik vraag me wel af wat die winkel nu precies gedaan heeft!
 
Laatst bewerkt:
@abraham ik heb gezien in de computer van mijn zoon( waar je me eerder deze week mee geholpen hebt) dat meerdere instellingen in compabiliteitsmodus voor windows 2000 waren gezet waaronder mijn mcafee securitysuite waardoor het niet meer werkte, misschien hier ook?
(zomaar een idee maar wellicht?.....)

groetjes golfkok
 
Hallo Golfkok, er gaat de komende tijd een explosie van meldingen komen als die van de TS.

De nieuwste roques hebben namelijk een auto-installatie.

Deze krengen kunnen via een site die je bezoekt en die door criminelen is gehackt als driveby-download in je syteem terechtkomen.

Of ze zitten verpakt bij torrent downloads en in downloads via Limewire en Ares (P2P).

Ook kan het zijn dat eerst een downloadbstand in je PC aktief wordt en zo die roques in je systeem komen via een backdoor.

En dan zijn er diegenen die in de aanlokkelijke sites trappen, zodat ze zelf zo'n roque downloaden!
En het nieuwste is, bijv. bij Malware Defense, dat er ook een rootkit wordt genstalleerd (TDDS)
 
je noemt ze allemaal, (bit)torrent malware defense en rootkit, ze zaten er allemaal in, ik denk dat een grote boosdoener bittorent is. maar zoals ik al zei, naar het schijnt veranderen ze compabiliteitsinstellingen naar windows 2000 zodat het niet meer werkt, incl systeemherstel b.v. als je het terugzet na de nodige reinigingen overigens werkt het weer normaal...


groetjes golfkok
 
Ik zal er eens over nadenken om eens een systeem herstel te laten doen.
Maar vaak is dat ook al uitgeschakeld.
En bovendien - als die autosetup nog steeds aanwezig is na een systeemherstel, dan ben je weer terug bij af!

Overigens, die comptabiliteitsproblemen, die kwamen in jouw zoons PC voor, maar dat is wel uniek geweest.
Heb het niet eerder en ook daarna niet meer meegemaakt!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb enkele dagen geleden zomaar uit het niets een melding gekregen dat er een nieuwe virusscan op laptop staat. Normaal werk ik met de gratis versie avast. Nu de nieuwe virusscan heet AV Antivir 2010 en moest enkel geactiveerd worden. wij doen dit en blijkt dat dat juist een virus was. We konden niets meer, niet meer op internet of niets. Dus naar winkel, omdat we leken hierin zijn. Heeft me 120 euro gekost.

Ben je soms alweer naar de winkel met je notebook?

Behalve een nieuwe installatie, kunnen ze daar hoogstwaarschijnlijk wat infektie betreft er verder weinig tot niks aan doen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan