• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Vista wil niet meer downloaden en geen bijlage openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrinda

Nieuw lid
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Hallo ik heb sinds een half jaar een nieuwe computer met windows vista erop.
Alleen hij wil niets meer downloaden en ik kan ook geen bijlagen openen die ik via email ontvang. Wat kan ik doen, heb niet veel verstand van computers.
Bedankt alvast, groetjes vrinda
 
Re: windows vista

Wat voor bestanden zijn dat?
Maak eens een printsreen van de melding!

Hoe maak ik een Printscreen:

1. Druk op de PrtSrn of Print Sreen knop op je toetsenbord

2. Ga naar start, en typ paint en druk op ENTER

3. Druk de toetsencombinatie CTRL+V in

4. Sla het bestand op als een .jpg bestand

5. Post het hier (onderaan het bericht klikken op bijlage beheren in dit forum)
 
Re: windows vista

Hallo ik heb sinds een half jaar een nieuwe computer met windows vista erop.
Alleen hij wil niets meer downloaden en ik kan ook geen bijlagen openen die ik via email ontvang. Wat kan ik doen, heb niet veel verstand van computers.
Bedankt alvast, groetjes vrinda

Last van malware?


Download, installeer en blijf MBAM gebruiken.
Al meteen na de installatie wil MBAM zijn database opwaarderen toestaan dus.
Ook bij herhaald gebruik: eerst de tab Update aandoen!

Download MBAM (KLIK)

Start MBAM en kies voor Snelle Scan


N.B.: Vistagebruik(st)ers starten MBAM middels rechtsklikken en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.



Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik dan op de knop OK , daarna op de knop Bekijk Resultaten om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klikken op: Verwijder geselecteerde .
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en dat kan je terugvinden door op de tab Logs te klikken in MBAM .

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven dan telkens op OK klikken!
Daarna zal MBAM vragen om de Computer opnieuw op te starten - dus sta toe dat de computer opnieuw opgestart wordt.

Post desnoods het log van MBAM.
 
Re: windows vista

Hallo, ik heb de instructies gevolgd maar het enige wat er in paint komt is de afbeelding van mijn beeldscherm, dus dat bedoel je vast niet.
De 2e suggestie om MBAM te downloaden is dus precies wat de computer niet meer doet.
Hij download geen enkel programma of bestand, totaal niets. Het begint wel en dan aan het eind is alles ineens weg. Bedankt voor het meedenken
 
Re: windows vista

Die afbeelding van je scherm bedoel ik dus wel, dan kunnen wij de fout beter zien.
(Als er persoonlijke dingen in het scherm staan kan je ook de toetsencombinatie ALT+PRINTSREEN gebruiken, die maakt alleen een printsreen van het actieve venster)
 
Re: windows vista

Hallo Louisdji,
Weer iets nieuws. Kreeg de vraag
Typ de URL van de afbeelding in en snap niet wat dat is dus heb de titel die ik de jpg heb gegeven maar ingetypt. Heb deze vraag nog nooit gehad als ik een jpg verzond via email. Ben benieuwd, bedankt voor je moeite, groetjes vrinda
--- automatische edit ---
Ohhh, zie een kruisje staan i.p.v. tekst. Schiet dus ook niet echt op
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: windows vista

Als je een bestand van Internet wilt opslaan, zou je meestal zo'n venstertje moeten krijgen:
screen5pq.png

Is dit bij jou het geval?
Als dit zo is, wat gebeurt er dan als je op 'Opslaan' klikt?
Is dit niet het geval, dan staat er mogelijk een Internet-instelling niet juist ingesteld.
Daarom zou ik graag willen weten wat voor Internetbrowser (een programma om mee te internetten) je gebruikt.
Hier zijn de icoontjes van enkele browsers:
browsers-icons.png


MvG,
Remmy
 
Re: windows vista

:meeting:
--- automatische edit ---
Hallo Remmy, ik gebruik Internet Explorer. Wanneer ik op opslaan klik begint hij te downloaden en als hij aan het eind is en klaar verdwijnt het hele venstertje en is er niets terug te vinden.
En ja ja ik heb dus een Acer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: windows vista

Hallo vrinda, wat ik zoal nu aan berichten van jou heb gelezen omtrent jouw Vista, zit er denk ik een zware besmetting in, mogelijk inclusief rootkit!

Je kan twee dingen doen:

- a) Vista schoon installereren en de servicepacks meteen daar achteraan, daarna zorgen dat antivirus genstalleerd wordt en dan pas de inernetverbinding aktiveren en je Vista helemaal updaten!

- b) een hijackthis gaan doen, waarbij het kan gebeuren dat je advies krijgt alsnog a) te gaan doen!
 
Re: windows vista

Hallo Abraham, denk dat ik er iemand bij moet hebben want hoe ik vista schoon moet installeren heb ik geen notie van:frusty:
 
Re: windows vista

Hoi Vrinda :)


Is dat probleem al lang? Want als dat bv. nog maar sinds een paar dagen is, is het mss een optie om gewoon systeemherstel te doen naar vorige week oid. Dat is, als de optie systeemherstel ingeschakeld is, en niet beschadigd of corrupt geraakt is oid.

Het valt altijd te proberen, zeker als het iets recentst is,
je gaat daarmee terug naar een (recente) datum toen alles nog werkte. Meer info over hoe systeemherstet te doen:
http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/producten/wvbackup.aspx#4
http://www.vistacursus.com/show/166/13/Systeemherstel.html


succes :)
 
Re: windows vista

Bij mij verdwijnt op een of andere manier ook dat hele venstertje van Internet Explorer na het downloaden.
Ik moet dan handmatig naar de map waar het bestand opgeslagen wordt.
Het bestand staat er dan wel, hoewel het vervelend is om elke keer handmatig naar de map te navigeren..
 
Re: windows vista

@ Remmy

Haal het vinkje bij "Dit dialoogvenster sluiten wanneer het downloaden is voltooid" en probeer dan eens iets te downloaden!
 
Re: windows vista

@ Remmy

Haal het vinkje bij "Dit dialoogvenster sluiten wanneer het downloaden is voltooid" en probeer dan eens iets te downloaden!

Die staat niet aangevinkt dus dat helpt ook niet
--- automatische edit ---
Hallo Kingpin, ja dit probleem heb ik al maanden. Had daarvoor nooit systeemherstel gebruikt of iets dergelijks. Heb het daarna wel geprobeerd maar dat helpt dus ook niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: windows vista

Wel, wat is het merk en type dan van je PC?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan