• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwsbrief Nationaal Computer Forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

frits_kuijk

Nieuw lid
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ik heb mij geregistreerd bij het Nationaal computer Forum om aan discussies te kunnen deelnemen.
Nu krijg ik opeens een nieuwsbrief toegestuurd. Die wil ik niet in mijn inbox hebben. Ik wil de verzending van die nieuwsbrief stopzetten. Het lijkt erop dat de enige mogelijkheid daartoe is verwijdering van mijn account. Dit is een zeer merkwaardige koppeling die een geregistreerde wordt opgedrongen.
Op het forum voor accountverwijdering vindt de beheerder het bovendien noodzakelijk om een bericht te plaatsen over het taalgebruik in emails. Is het niet in zijn hoofd opgekomen de hele constructie en koppeling onverwacht en merkwaardig onflexibel is opgezet. Ook ik moet neigingen van woede onderdrukken en niet in mijn taalgebruik tot uiting laten komen. Hier heeft iemand iets gekoppeld wat ik niet gekoppeld wil hebben. Het ergste aan deze beheerder is dat hij de boodschap niet begrijpt: maak ontvangst van de nieuwsbrief optioneel instelbaar in het gebruikersprofiel, ik geloof dat dat hier gebruikersinstellingen heet. Ik vrees dat er, gezien het feit van dit bericht over taalgebruik in emails, veel meer gebruikers deze wijziging zouden toejuigen. Het maakt bovendien geen erg onprofessionele indruk, dat bericht over taalgebruik. Het feit dat dit zelfs het dreigement bevat, namelijk dat je als bezoeker geen ruzie met de beheerder wilt, diskwalificeert de schrijver volledig en getuigt dat hij niet gebukt gaat onder zelfs maar een flintertje van zelfreflectie. Wie kaatst, moet de bal verwachten.
 
Ik vind zelf de nieuwsbrief niet zo erg, maar je kunt ze geloof ik hier instellen:

gebruikersinstellingen---->opties wijzigen---->e-mail ontvangen wegvinken

Of anders anders je e-mail wijzigen

nieuwsh.png
 
Beste frits, ik vind dat je wel heel erg hoog van de toren blaast. Waarom direct zo kwaad? Een forumleiding bepaalt uiteindelijk de forumregels en maakt keuzes. Het is altijd mogelijk dat je het met die keuzes niet eens bent. Jij bent niet de baas van het forum. Als zaken niet goed zijn of in jouw ogen beter of anders kunnen, dan kun je dit gewoon doorgeven.

De nieuwsbrief kun je toch ook blokkeren of als spam aanmerken, dan komt deze toch niet in je inbox!.

Het lijkt erop dat de enige mogelijkheid daartoe is verwijdering van mijn account. Dit is een zeer merkwaardige koppeling die een geregistreerde wordt opgedrongen.

Dat lijkt er niet alleen op, maar is feitelijk zo. Jij ervaart dit als 'opdringen' en anderen die nieuw zijn op een dergelijk forum ervaren dit positief, men wordt graag op de hoogte gehouden van wat er op het forum gaande is.

Ook ik moet neigingen van woede onderdrukken en niet in mijn taalgebruik tot uiting laten komen.
Wat schiet je daar nu mee op als je dat wel zou doen? Helemaal niets!

Ik vrees dat er, gezien het feit van dit bericht over taalgebruik in emails, veel meer gebruikers deze wijziging zouden toejuigen.

Ik denk dat je tekst van de beheerder bedoelt over het wederzijds respect. Persoonlijk ben ik ook niet zo blij met deze tekst en ik zou deze verwijderen. Overigens ben ik het met de inhoud van deze tekst grotendeels wel eens. Ik denk dat deze tot stand gekomen is omdat mensen bij de aanvraag van het opzeggen van hun account begonnen te schelden of andere vervelende zaken schreven. Als mensen tegen jou beginnen te schelden en allerlei vervelende dingen zeggen en respectloos behandelen, hoe zou jij dan reageren? Beheerders, moderatoren, helpers, securitymedewerkers zijn allemaal mensen en doen het ook voor hun plezier en hebben ook hun grenzen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan