• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2e Harde Schijf Word Soms Niet Herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

caes

Nieuw lid
Lid geworden
10 apr 2005
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Mijn 2e harde schijf word soms wel en soms niet herkend. Vaak na het opstarten is die niet te vinden in de verkenner en andere keren is die gewoon toegankelijk.
Komt ook wel voor dat tijdens computergebruik de 2e harde schijf wegvalt en krijg dan meldingen over dat het wegschrijven naar d is mislukt en zo.
Kan iemand me bij dit probleem helpen, weet namelijk niet waar ik moet gaan zoeken.

Alvast bedankt, Caes
 
Staat die 2e schijf wel goed met het jumpertje op slaaf?

Sommige problemen verdwijnen door met PartitionMagic er even wat aan te sleutelen, bijvoorbeeld een extra partitie aanmaken en/of weghalen.

Ook bestaat er van de meeste merken wel een downloadbaar hulp-floppie om een schijf te controleren en tot de orde te roepen; zo'n dingetje heb ik gedownload van Maxtor = Quantum (Powermax) maar ik weet niet of dat ook met XP op de schijf werkt, met mijn Windows98SE gaat het in ieder geval prima. Het werkt met een of andere ingebouwde DOS-variant.

Van hetzelfde merk heb ik ook een soort flashje om de schijf-herkenning te verbeteren.
 
ik heb precies hetzelfde probleem maar heb zelf 2 sata schijven.
ook bij opstarten geeft ie aan "command failed" bij de 2e Hd.

Gr Nicky
 
Kijk altijd naar master / slave settings. Kabels en draai eens schijfcontrole
 
hmm nu geeft ie aan status bad backup and replace,
denk dat me hd het gewoon begeven heeft :(

toch bedankt.
 
Originally posted by hellolo+23-04-2005, 13:58:31--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (hellolo @ 23-04-2005, 13:58:31)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin--nicky23@23-04-2005, 09:57:19
hmm nu geeft ie aan status bad backup and replace,
denk dat me hd het gewoon begeven heeft :(

toch bedankt.
Je harde schijf is aan het doodgaan.

Vervang zo snel mogelijk alle data op de kapotte harde schijf naar een goede harde schijf.

Suces -_- [/b][/quote]
bedankt voor het advies, kheb net alles overgezet maar moest 2keer de pc opnieuw opstarten omdat ie de Hd niet meer herkende maar het is gelukt alle bestanden staan nu op me andere schijf.

gr nicky
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan