• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Browser keuze 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barbara1

Vaak hier
Lid geworden
28 nov 2007
Berichten
588
Waarderingsscore
0
Dit vindt ik nu echt iets voor het computerforum om hier een groot item van te maken.Met veel informatie
Ik ben een leek en heb dan ook een heleboel vragen.
Hoe werkt dat?
Veranderen dan ook al je programmaatjes of is dat gewoon je XP
Ik heb nu firefox voor mijn email en dat is in het engels en ik snap er de helft niet van.
Leg eens in gewone JipenJanneke taal uit wat een browser doen en wat er gebeurd als je dit verandert.
 
Een browser is een programma voor je computer, waarmee je websites op Internet kan bezoeken.
Zonder browser kan je dus ook geen websites bezoeken.

Als je van browser veranderd gebeurt verander je dus eigenlijk alleen van programma om websites mee te bekijken.
Een andere browser heeft vaak iets andere instellingen, en een ander uiterlijk, maar het principe blijft hetzelfde.
 
Dank je :smile:
Kan ik terug als mij een andere niet bevalt?
 
Het is gewoon software (een programma). Dit kun je vaak op de normale manier via > Configuratie > Software de-installeren.

Wat is een webbrowser?
Een webbrowser is een programma (zoals Microsoft Internet Explorer) waarmee u informatie op uw computer, een netwerk of het World Wide Web (www) kunt bekijken. World Wide Web is een wereldwijd netwerk dat informatie bevat die u kunt benaderen en verkennen met een webbrowser zoals Internet Explorer.
 
Oke, dank je wel !!! :)
 
Hallo,

kan iemand mij ook vertellen welke browser nu beter of slechter is dan Internet Explorerer van Windows? Mijn laptop draait op Vista, is het raadzaam om een andere browser te installeren? In mijn gezin wordt wat over het web gesurfd, bankzaken gedaan en email gelezen, voor de rest geen gekke dingen zoals spelletjes etc.
Wie kan mij een goede tip geven?
Bij voorbaat dank,

Sjoerd
 
Firefox wordt iha als veiliger beschouwd, omdat deze niet gentegreerd is in het besturingssysteem. Een onveiligheid isn internet explorer is meteen een gat in windows. Bij firefox is dat niet of veel minder het geval. Bij bankzaken kun je ook nog "private browsing", waarbij het nog verder wordt afgeschermd tegen het OS en andere programma's. Bovendien wordt er niks "onthouden", zoals normaliter bij formulieren etc.

Over het web surfen is overigens aardig gevaarlijker dan games spelen. Nooit zomaar iets installeren omdat een website dat vraagt, of zomaar op ja/ok klikken om een schermpje weg te krijgen, etc.
 
Beter of slechter is altijd lastig. Een programma heeft vele aspecten en de n scoort weer beter of slechter op een aantal dan de andere. Het is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik zou in ieder geval Internet Explorer en Firefox gebruiken. Ten aanzien van de beveiliging zoals Weballey aangeeft is juist, maar ik denk dat je dan ook de verdere beveiliging van je pc moet meenemen in het verhaal. Welke antivirusscanner, internet scecurity, firewall, overige scanners gebruik je. Doen deze programma's hun werk?
 
Oke bedankt, dan denk ik dat het maar mooi bij het oude vertrouwde blijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan