• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[win. Me] Start Niet Goed Op; Zwart Scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Fluhr

Gast
Ok, dit is een beetje lastig uitleggen aangezien het niet mijn pc is maar die van mijn vriend, ik ga het toch proberen, aangezien ik zelf geen idee heb hoe ik hem er mee kan helpen.

Hij was gister aan t scannen met adaware, dat liep vervolgens vast en de computer reageerde niet meer. Ctrlaltdel werkte ook niet meer, dus hij heeft m gewoon uitgezet.

Daarna wilde hij weer opstarten maar na het windows logo kwam er gelijk een zwart scherm wat niet meer weg ging.

Hij heeft geprobeerd om op te starten in de veilige modus. Toen kwam hij na het windows logo wel bij scandisk, maar die hield er na een paar seconden ook mee op en weer verscheen het zwarte scherm.

Opstarten met een opstartdiskette werkte ook niet, er volgt wel een driverstest, maar daarna komt er geen prompt en verschijnt wederom het zwarte scherm.

Hij kan de BIOS wel inkomen, maar zodra je daar iets selecteerd wordt het scherm weer zwart.

In de veilige modus is het 1 x voorgekomen dat zijn desktop wel verscheen, maar zonder icoontjes en ook nu werd het scherm weer na een tijdje zwart.

Erg warrig allemaal, omdat er elke keer weer wat anders gebeurd, maar dat zwarte scherm steeds weer verschijnt.

Volgens hem lijkt het alsof de monitor in de slaapstand terecht komt. Het lampje van de HDD (het rode lampje) blijft constant branden als het scherm zwart is.

Heeft iemand hier misschien enig idee hoe hij weer normaal zou kunnen opstarten? Of iig bij systeemherstel of desnoods de prompt terecht kan komen.
Formatteren en herinstalleren lukt op deze manier ook niet, aangezien je vanuit dat zwarte scherm weinig kunt doen

Mocht het ooit nog lukken de pc normaal op te starten of te formatteren dan gaat er iig een andere versie van windows op (98se of 2000), maar zolang dat ding niet normaal opstart kunnen we er weinig mee

De pc is trouwens nog geen 2 weken geleden geformatteerd, dus zo verrot kan het allemaal nog niet zijn lijkt me. (Nouja voor zover windows ME niet al standaard klote is)
Virusscanner (norton) heeft hij altijd aan staan, dus de kans dat het een virus is lijkt me klein (??). Maar wat is het dan wel en wat doe je er aan?

Help!
 
Het eerste waar ik aan denk is dat het je moerbord is die het begeven heeft, heb al diverse computers gezien uit het tijdperk van win me waarvan het moederbord kapot was. Maak de kast eens open en kijk eens naar deze dingen:KLIK HIER dat zijn je condensatoren die rechtsopstaande penlites.
als deze bol staan is je mobo defect en kan je hier niets meer mee.

En verder kunnen het meerdere hardwarematige diengen zijn:
* probeer eens een andere moitor erop aan te sluiten.
* kijk eens naar de videokaart
* eventueel ligt het aan je voeding, dan eventueel opstarten zonder dat de cdromspelers e.d zijn aangesloten.

En tjaa win ME :(
 
Ok, bedankt voor je reactie.

Ik ga vanavond kijken of het aan de condensatoren ligt, zou balen zijn, maar dan weten we iig wat er aan de hand is. :(
 
Doe gelijk eens van binnen alles eens voorzichtig stofzuigen (op een laag toerental) en niet vlak op de onderdelen. Misschien dat een hoop stof in de koeling van je cpu voor problemen zorgt, te warm zal hij als een soort zelfbescherming zichzelf uitzetten.
 
Originally posted by frankw@23-03-2004, 23:28:10
Doe gelijk eens van binnen alles eens voorzichtig stofzuigen (op een laag toerental) en niet vlak op de onderdelen. Misschien dat een hoop stof in de koeling van je cpu voor problemen zorgt, te warm zal hij als een soort zelfbescherming zichzelf uitzetten.
Het zijn iig niet de condensatoren.

Verder gaan we nog even verder proberen. :(

De computer is een week geleden nog grondig gestoft (mbv de stofzuiger), dus daar zal het ook niet aan liggen.

Het lijkt iets softwarematigs te zijn. Het probleem ontstond ook tijdens het scannen met adaware, misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Of windows ME die aan t kloten is :angry:

Tot nu toe hebben we van alles geprobeerd, maar weinig succes, het zwarte scherm blijft komen.

Erg lastig.
 
Als hij in de bios al vastloopt, kan dit niet liggen aan je windows ME, je bios is als het ware los van je windows en daar ga je in voordat windows wordt gestart. In dat geval zou ik de oorzaak toch hardwarematig zoeken.
Je mobo is dan gecontroleerd op de condensatoren, stof is verwijderd.
Een defecte of beschadigde videokaart kan ook soms voor een hoop problemen zorgen, weet niet hoe je monitor is aangesloten op een videokaart of aan je mobo, als je een andere videokaart bij de hand hebt kan je een sproberen op te starten met die andere. En in het ergste geval is je harde schijf defect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan