• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Is Mijn Harde Schijf Kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boel

Nieuw lid
Lid geworden
22 apr 2005
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hello,

Heb een harde schijf (Fujitsu MPG3102AT 10GB) gekregen en het leek me wel leuk om deze in mijn computer te zetten. Na uitgebreide research op het internet de HD geinstalleerd, het hele jumper master/slave verhaal kan ik dromen, en hij deed het... Het eerste half uur. Toen ging mijn computer horten en stoten, en ineens herkende mn comp de schijf niet meer, hij was weg in deze computer. Paar uur later computer weer aangezet, en daar was ie weer. Besloten de schijf te formatteren en partitioneren waar ie vervolgens op vast liep enkele malen. Daarna via SwissKnife toch de schijf weten te partitioneren en hij deed het.... Wederom heel eventjes en daarna was ie weer weg, sindsdien geen harde schijf meer gezien.
Heb alle mogelijke master/slave varianten geprobeerd, maar niets helpt.
Ik vermoed dat mijn schijf door bad clusters gewoon platgezegd naar de kloten is...

Mijn vraag is: Hoe weet ik zeker dat dit zo is, valt dat op enige manier te testen?

Bvd,
Boel
 
Op de site van de fabrikant zijn vaak speciaal ontwikkelde tooltjes te halen die uitgebreide tests doen met de harde schijf en dan kunnen zeggen wat de oorzaak / probleem is.

Dit soort tests kunnen soms wel even duren. En bij twijfel kan je met je harde schijf terug naar waar je hem gekocht hebt, als het goed is heb je iets van 1 jaar garantie op ahrde schijven.
 
Heb alle sites van Fujitsu afgezocht, maar kon nergens een dergelijk progje vinden... :unsure:
 
Ow, te snel geblaat, heb geloof ik iets gevonden, ga is ff kijken... alvast bedankt!
 
HD weer aangesloten, diagnostics tooltje van Fujitsu eroverheen gehaald, zegt dat er geen schijf is aangesloten, raden me aan de aansluitingen te checken, mocht dit alles goed zijn (en dat is het) dan zal de HD wel 'faulty' zijn... Ik denk dat ze daarmee 'dood' bedoelen.... :lol:
 
Morsdood :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan